Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 06:57

Primul capăt de linie ca-n occident

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 05 noiembrie 2014

Noul terminal RAT din Triaj este de nerecunoscut, fiind amenajate şapte peroane acoperite, o sală de aşteptare, grupuri sanitare, dar şi un birou de informaţii şi o parcare

Primul capăt de linie ca-n occident
Primul dintre cele cinci terminale ale Regiei de Autonome de Transport Braşov care au intrat într-un amplu proces de modernizare în luna noiembrie a anului trecut, a fost, ieri, predat la cheie de constructor. Capătul de linie din Triaj oferă acum condiţiile optime atât pentru călători, cât şi pentru angajaţii Regiei de Transport, fiind dotat cu o sală de aşteptare modernă unde sunt şi grupuri sanitare, dar şi cu un spaţiu special amenajat pentru personalul RAT, care este, de asemenea, dotat cu grupuri sanitare.  „Este un proiect foarte important nu doar pentru oraşul nostru, ci pentru întreaga zonă metropolitană, deoarece face parte din strategia noastră de modernizare şi dezvoltare a transportului public în comun, astfel încât acesta să reprezinte varianta optimă pentru deplasarea cetăţenilor în interiorul oraşului, dar şi în zona metropolitană”, a precizat primarul George Scripcaru. Începând de astăzi, în acest capăt de linie vor avea acces şi transportatorii care fac curse interjudeţene spre localităţile din zona metropolitană, dar şi autobuzele care transportă personalul spre diverse fabrici. 
 
Peste 70 de braşoveni au participat la deschiderea oficială a capătului de linie, panglica inaugurală fiind tăiată de un micuţ din cartier alături de primarul George Scripcaru.
 
În maximum o lună vor fi finalizate şi celelalte capete
Şi lucrările la celelalte patru capete de linie, respectiv din Rulmentul, Saturn, Poienelor şi Noua sunt aproape de final. Doar la capătul de linie de la Saturn lucrările sunt ceva mai în urmă, proiectul fiind definitivat doar în proporţie de 80%. „După cum ştiţi, inclusiv specialiştii Băncii Mondiale au recomandat Braşovului, ca soluţie de dezvoltare durabilă, extinderea transportului în comun şi în zona metropolitană, Braşovul fiind, dintre cei şapte poli de creştere, polul cu cel mai mare potenţial. Aceste capete de linie sunt una dintre investiţiile care ne vor ajuta să realizăm acest obiectiv. În următoarele săptămâni vor fi finalizate şi celelalte patru, astfel încât braşovenii, dar şi navetiştii, vor avea cele mai bune condiţii de aşteptare, inclusiv posibilitatea de a îşi parca maşinile personale şi de a se deplasa în interiorul oraşului cu mijloacele de transport în comun”,  a explicat primarul Braşovului.
Costul total al investiţiei este de 18,74 milioane de lei, cu tot cu TVA, faţă de 25,69 milioane de lei, cât fusese valoarea estimată, iar din aceşti bani Primăria a achitat doar o cofinanţare de 2%. Lucrările au fost executate de două firme care s-au asociat în vederea definitivării proiectului Eren Cons şi Consal. „Aceasta este doar prima parte a proiectului de modernizare a transportului în comun din municipiul Braşov. Al doilea proiect va fi cel de monitorizare trafic şi ticketing. Însă, până la implementarea acestui proiect va trebui să reconfigurăm şi noi liniile. Vom da o altă configuraţie transportului în comun, să nu mai avem aceste suprapuneri care creează ambuteiaje. Sper ca braşovenii să păstreze ceea ce s-a făcut aici, pentru că este un proiect util pentru absolut toţi locuitorii”, a precizat directorul RAT Braşov Cristian Radu.
 
Călătorii pot aştepta autobuzul în condiţii decente, în noua sală de aşteptare.
 
Construcţii moderne
Clădirea noului terminal din Triaj este realizată în stil clasic, din cadre de beton armat şi monolit cu pereţi portanţi, prevăzute cu termoizolaţie şi placată pe faţadele principale, în vederea integrării în spiritul construcţiilor montane. Acoperişul este realizat din ferme metalice, iar învelitorile pe structuri metalice tip fagure cu tablă pe structură de lemn şi panouri sticlă pe structură metalică, iar modelul este acelaşi pentru toate cele cinci capete care au intrat în acest proces de modernizare. „A fost un proiect destul de greu, dar a reprezentat o provocare pentru noi. Arhitectura se încadrează perfect în mediul din această zonă. Acest terminal de transport în comun dă acum o altă faţă cartierului”, a explicat Lucian Linţă, reprezentantul constructorului.
La capătul de linie de pe strada Hărmanului a fost construită o nouă clădire de peste 160 mp, în care există un birou de relaţii cu publicul şi informare călători, o sală de aşteptare, un birou pentru controlori, dar şi grupuri sanitare, urmând să fie amenajat şi un spaţiu pentru activitatea de ticketing. În total, au fost amenajate 7 peroane, din care unul va fi destinat exclusiv troleibuzelor, urmând să fie montată şi noua reţea electrică necesară pentru aceste mijloace de transport. În zonă a fost construită şi o parcare pentru autoturisme, care are 20 de locuri şi alte cinci locuri pentru taxi. 
Şi clădirile de la Poienelor, Saturn şi Rulmentul vor fi asemănătoare ca dotări şi suprafaţă, însă în cartierul Astra, doar la capătul de la Poienelor va fi amenajată o parcare pentru autoturisme cu 35 de locuri şi alte 10 pentru taxi, iar la Rulmentul va fi construită o parcare tot cu 20 de locuri, ca în Triaj. În Noua, clădirea va fi mai mică, însă va avea toate dotările necesare ca şi restul. Aici va fi amenajată o singură platformă îmbarcare/debarcare amenajată cu alveolă în lungime de 35,22 m şi un peron îmbarcare/debarcare cu o suprafaţă de 98,15 mp. Fiecare peron va fi amenajat cu copertină individuală.
 
Noul capăt de linie are o arhitectură modernă.
+1 -0

Comentarii

Anamaria

2014-11-05 13:43:57


Mai trebuie doar sa rezolvati problema porumbeilor si atunci chiar o sa fie european (vezi exemplu statia din Bartolomeu)

rammstein

2014-11-05 06:29:40


Felicitari dle Primar ,sa faceti din brasov un oras european !!!...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie