Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 22:03

Primul strat de asfalt, pe tot „Drumul de sub munte”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 10 august 2022

Modernizarea şoselei se va finaliza anul acesta. Termenul iniţial nu a putut fi respectat din cauza unor lucrări la reţelele de canalizare

Primul strat de asfalt, pe tot „Drumul de sub munte”

Şoferii care folosesc „Drumul de sub munte” din Ţara Făgăraşului (format din drumurile judeţene DJ 104A, DJ 105C, DJ 105P) nu mai sunt puşi în situaţia de a trece prin gropi şi nici prin praf, asta pentru că, pe toată lungimea, pe arteră a fost turnat primul strat de asfalt, cel de bază (pe care se poate circula în condiţii de siguranţă). Anunţul a fost făcut ieri de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, după ce a verificat în teren stadiul lucrărilor la acest drum, dar şi la alte drumuri judeţene din zonă.
Conform discuţiilor purtate la faţa locului cu reprezentanţii constructorului care lucrează la „Drumul de sub munte”, SC Diferit SRL Cluj Napoca, lucrările de modernizare a acestei artere vor fi finalizate până la sfârşitul acestui an, după aproximativ trei ani de la începerea lucrărilor.
„Termenul de execuţie al lucrărilor de modernizare a fost prelungit prin, act adiţional, până în luna decembrie 2022, ca urmare a lucrărilor la infrastructura de canalizare de pe raza localităţilor Recea, Sâmbăta de sus, Ucea, lucrări care au impus prelungirea termenului de execuţie a lucrărilor de modernizare” a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.

Cel mai mare proiect de modernizare a infrastructurii rutiere din ultimii 30 de ani
După discuţiile cu constructorul, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a declarat că „acesta este cel mai mare proiect de modernizare a infrastructurii rutiere din judeţul Braşov realizat în ultimii 30 de ani şi unul dintre cele mai importante din Regiunea Centru. Modernizarea acestui drum nu ar fi fost posibilă fără implicarea tuturor primarilor din Ţara Făgăraşului. A fost nevoie să ţinem cont de lucrările de investiţii, care se implementează la nivelul unor localităţi, precum şi de complexitatea intervenţiilor de relocare a reţelelor de utilităţi din zonă. Cu toate acestea, mărturisesc că suntem într-un progres foarte bun, deoarece am avut şansa unui constructor serios, care îşi face bine treaba, iar după trei ani de muncă, reuşim să ducem la bun sfârşit acest proiect investiţional complex! Ne dorim ca localnicii din satele străbătute de traseul «Drumului de sub munte», dar şi turiştii care vin în număr tot mai mare în zona Ţării Făgăraşului să poată circula în cele mai bune condiţii, această arteră fiind şi o alternativă la DN 1”.
Drumul interjudeţean (artera ajunge şi în judeţul Sibiu) are o lungime totală de 53,01 km şi străbate localităţile Şinca Veche, Şercăiţa, Bucium, Mărgineni, Sebeş, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguş, Viştea de Sus, Victoria, Ucea de Sus, acesta fiind cel mai tranzitat drum din Ţara Făgăraşului.

Pe 70% din drum este turnat şi stratul final de asfalt
Conform informaţiilor constructorului, la momentul actual, aşternerea  stratului de bază a fost realizată pe toată lungimea drumului, ceea ce reprezintă un progres al lucrărilor de 100%. În ceea ce priveşte stratul de uzură, acesta a fost finalizat în proporţie de 70%, respectiv 30 de kilometri pe DJ 104 A şi DJ 105 P – Ucea Sus.
De asemenea, au mai fost finalizate 15 poduri de pe traseul acestui drum interjudeţean,  două treceri la nivel cu linia ferată. Podeţele transversale la drumurile laterale sunt realizate în proporţie de 85%, iar refacerea trotuarelor şi a acceselor la proprietăţi în proporţie de 90%.
Modernizarea „Drumului de sub munte” a fost primul proiect cu fonduri europene destinat îmbunătăţirii infrastructurii rutiere, pe care Consiliul Judeţean Braşov l-a accesat în anul 2017, prin Programului Operaţional Regional 2014-2020.
Acest drum asigură conectarea cu reţeaua TEN-T şi descongestionează traficul din zona DN 1 Sibiu – Braşov, având în vedere că facilitează legătura între judeţele Braşov, Sibiu, Argeş şi face legătura între DN 1 şi DN 7C (Transfăgărăşan), la Cârţişoara. Valoarea totală a proiectului este de 146.864.245,94 lei.
Proiectul a fost monitorizat de administratorul public al judeţului, Daniel Gligoraş, care a precizat că, pentru el, acesta a fost un „proiect de suflet” şi că după finalizarea modernizării, artera „va avea un impact major asupra calităţii vieţii cetăţenilor şi va contribui semnificativ la dezvoltarea socio-economică a zonei”.

La ce drumuri se mai lucrează în Ţara Făgăraşului
Conform informaţiilor administraţiei judeţene, în această perioadă, în Ţara Făgăraşului, cu finanţare de la bugetul Consiliului Judeţean sunt în derulare lucrări la mai multe drumuri. Astfel, firma clujeană care lucrează la „Drumul de sub munte” are în derulare şi modernizarea şi reabilitarea DJ109 Beclean – Luţa – Ludişor, iar termenul estimat de finalizare a lucrărilor - aprilie 2023. De asemenea, în această perioadă este în derulare şi proiectul de consolidare a unei alunecări de teren pe DJ104J km  Făgăraş-Calbor-Boholţ”, iar constructorul, SC Strabag SA trebuie să termine lucrările până la finalul acestui an.
Cu finanţare de la bugetul de stat, prin PNDL, Consiliul Judeţean Braşov are în derulare proiectul de modernizare a DJ102G Victoria-Viştişoara. Lucrările sunt realizate de SC Consal SRL, iar proiectul trebuie terminat până la sfârşitul anului 2022.
Tot anul acesta trebuie finalizate lucrările la porţiunea dintre localităţile Cincşor şi Cincu a drumului judeţean DJ 105. Lucrările sunt realizate de SC Consal SRL, iar finanţarea este asigurată prin PNDL.
Un alt proiect finanţat prin PNDL este cel de modernizare a drumului judeţean  Mănăstirea Brâncoveanu - Valea Sâmbetei, însă lucrările sunt suspendate, constructorul SC Morani SRL intrând în insolvenţă.

+6 -3

Comentarii

'Victor brasoveanul'

2022-08-10 18:23:51


' Sa nu uitati de parapeti, eterna problema de care fug drumarii care invart miliarde sub conducerea mega-ministrului transporturilor.'

'Liam'

2022-08-10 12:00:42


'@emil\nEste mail mult decat atat,iti inteleg frustrarea din mesaj.\n\nPe unele portiuni a fost refacut total,incepand de la baza.\nMulte podeturi,mult la trecerea de cale ferata.\n\nMult mai bine decat inainte si cred ca va fi mult mai usor de reparat / intretinut cu noua suprafata. Secretul este sa nu circule masini grele sau carute cu rotile alea din metal subtiri.\nOricum,cand se va face autostrada aia blestemata,acest drum va deveni secondar pentru unii si primar pentru altii.\n\nNu uita ca este un lucru ca si altele facute sa fie intretinute,daca ar fi \"forvever\" unii dintre noi nu am avea sa punem paine pe masa...\n\nSanatate'

'emil'

2022-08-10 07:51:05


'Se continua cu aceleasi retete de asfalt din anii 70-80. Bitum cat cuprinde. Nici prin gand sa foloseasca retete mai de secolul 20. Ieftinaturi la preturi de miliarde de euro. Proiectare moderna: zero barat. Misto asa! Uite cum s-a intalnit hotul cu prostul. Ca romanii sint prosti facuti gramada, este stiut de toata planeta. Acum, in al 12-lea ceas, realizati de ce sinteti si saraci? Prosti si saraci!?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie