leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6971 - 24 mai 17:47

Proiect salvat de la nedecontare: Reabilitarea centrului istoric al Râşnovului a ajuns la stadiul de 95%

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 05 februarie 2016

Ţinând cont că lucrările au fost aproape terminate până la finele lui 2015, când se făceau ultimele decontări din bani europeni, edilii râşnoveni au rămas cu un plus de plată de la bugetul local de numai 500.000 de lei.

Proiect salvat de la nedecontare: Reabilitarea centrului istoric al Râşnovului a ajuns la stadiul de 95%
Lucrările de reamenajarea a centrului istoric al Râşnovului în pietonal şi de mutarea traficului rutier în subteran în zona istorică a oraşului se apropie de final. Primarul Adrian Veştea a precizat că lucrările au ajuns la un stadiu de 95%, astfel că un procent nesemnificativ din acest proiect va trebui suportat de la bugetul local. Investiţia a fost finanţată în proporţie de 98% de către Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, iar ultimele deconturi din bani europeni s-au făcut până la data de 31 decembrie 2015, iar lucrările care au rămas neexecutate la această dată  suportate de la bugetul local. „Proiectul are o valoare totală de 15.573.890, 89 lei cu tot cu TVA şi mai avem de plătit în plus 500.000 de lei de la bugetul local, faţă de cofinanţarea de 2% pe care o aveam de achitat, iar la aceşti bani se mai adaugă aproximativ 1 milion de lei, care erau cheltuielile neeligibile, ce nu erau oricum decontate din fonduri europene. Suma care ne-a mai rămas mare nu este deloc mare având în vedere că am întâmpinat o serie de probleme şi lucrările au demarat abia în luna ianuarie a anului trecut. Am reuşti să recuperăm mare parte din întârziere, fiindcă în ţară, dar şi în judeţ sunt proiecte care au rămas cu mult în urmă. Noi am făcut decontări pentru 95% din valoarea eligibilă a proiectului”, a explicat primarul Râşnovului.
Proiectele europene care nu au fost finalizate până la 31 decembrie 2015 pot fi terminate până în iunie, însă Adrian Veştea a precizat că singurele lucrări care mai sunt de executat în centrul istoric sunt cele de pavare a Pieţei Unirii. „În maximum două săptămâni această operaţiune ar putea fi finalizată, însă totul depinde de vreme. De exemplu, miercuri a fost vreme bună şi s-a lucrat”, a precizat Veştea.
 
Penalizări pentru constructorul spaniol care a pus în pericol proiectul
Contractul iniţial semnat cu firma spaniolă Emyplan SL a fost reziliat în septembrie 2014, ţinând cont că aceasta nu se apucase de treabă timp de patru luni, iar licitaţia a fost reluată în octombrie 2014 şi finalizată la finele lunii ianuarie 2015. Ţinând cont că spaniolii au întârziat şi au pus în pericol realizarea proiectului, Primăria Râşnov i-a dat în judecată. „Noi am făcut un calcul al penalităţilor şi ţinând cont că firma a avut toate posibilităţile să facă aceste lucrări, fiindcă le-am predat la timp amplasamentul şi ne-am respectat obligaţiile, noi am cerut în instanţă despăgubiri de un milion de euro. În prezent, dosarul este la Tribunalul Braşov. Compania spaniolă a venit la o conciliere şi a încercat să ne «emoţioneze», dar nu ne-am lăsat înduplecaţi după tot ceea ce ne-au făcut“, a punctat Veştea.
Lucrările, care au fost executate de firma austriacă Bilfinger Baugesellschaft mbH în asociere cu firma braşoveană Scorillo Intercom SRL  presupun  amenajarea unui tunel rutier în lungime de 316 metri, care va străbate centrul Râşnovului şi care va transfera astfel în subteran traficul auto din zona istorică a oraşului. Totodată, în subteran a fost amenajată şi o parcare cu 100 de locuri. După definitivarea proiectului, actuala Piaţă a Unirii din oraş va fi exclusiv pietonală.
+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie