Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 14:44

Proiectul Coresi ar putea fi replicat în Cluj, Sibiu şi Timişoara

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 22 aprilie 2016

Iaşi, Craiova şi Constanţa – alte locaţii analizate de dezvoltatorul mall-ului regional de la Braşov

Proiectul Coresi ar putea fi replicat în Cluj, Sibiu şi Timişoara

La un an de la inaugurarea Coresi Shopping Resort, centrul comercial deschis de grupul francez Immochan în Braşov, dezvoltatorii spun că au de gând să reproducă acest tip de concept şi în alte oraşe din ţară şi au în vedere localităţi precum Iaşi, Cluj, Constanţa, Craiova, Sibiu şi Timişoara.
„În lumea centrelor comerciale lucrurile nu se opresc niciodată. Proiecte de tip Coresi nu se pot face decât în oraşele mari, din top zece, adică de peste 250.000 de locuitori, care creează în jurul lor un pol metropolitan cu o populaţie de minimum 500.000 de locuitori, la 60 de minute de mers cu maşina. Ne uităm la fiecare dintre ele şi analizăm. Până în acest moment Immochan nu a cumpărat un teren pentru a dezvolta un alt proiect de tip Coresi, dar vrem să identificăm oraşul, zona, partenerii potriviţi. Sunt optimist, sper să nu treacă trei ani până la o nouă inaugurare”, spune Tatian Diaconu (foto), director general al Immochan România.
În primul an de funcţionare, Coresi Shopping Resort Braşov a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 60 de milioane de euro de la cele 120 de magazine deschise în galerie, excluzând hipermarketul Auchan.
În aceste 12 luni, mallul a avut în total opt milioane de vizitatori.

Un an peste aşteptări
„A fost un an în care centrul comercial Coresi din Braşov a performat peste ceea ce am prevăzut noi iniţial, când am făcut primele calcule, acum trei ani. Atunci spuneam că pentru un centru comercial de provincie ideea de a aduce 6,5 milioane de vizitatori în primul an era optimistă. Recent am constatat că au fost opt milioane de vizitatori. Suntem pe o pantă ascendentă şi ne aşteptăm ca targetul nostru de a ajunge la 10 milioane de vizitatori la Braşov să se îndeplinească. Dacă cifrăm lucrurile raportat la planul nostru de business, aşteptările ne-au fost depăşite cu aproximativ 30%“, adaugă Tatian Diaconu.
Immochan extinde în prezent cu o suprafaţă de 15.000 de metri pătraţi proiectul din Braşov creând un mall stradal, după model occidental, compartimentat în 12 spaţii comerciale de dimensiuni medii şi mari. Chiriaşii au ocupat deja spaţiul în proporţie de 60%, iar până la 1 septembrie vor deschide în totalitate. Investiţia pentru această extindere ajunge la 10 milioane de euro, iar după finalizare vor fi demarate lucrările pentru crearea zonei rezidenţiale.

100 de milioane de euro investite opt ani în rezidenţial
„Prima fază din rezidenţial reprezintă 13 blocuri cu circa 600 de apartamente. Primele trei blocuri vor fi livrate la anul în aprilie, apoi la fiecare trei luni se vor mai livra câte trei. Proiectul cuprinde în total 60 de blocuri, cu circa 3.000 de apartamente şi ar trebui realizat într-un orizont de timp de şapte-opt ani maxim. Investiţia totală este de circa 100 de milioane de euro, în care intră preţul construcţiei şi lucrările de urbanizare, care sunt majore”.
Tatian Diaconu a adăugat că pentru al doilea an de existenţă a Coresi Shopping Resort prevede o creştere cu 10-12 procente a traficului, creştere generată şi de deschiderea mallului stradal. Obiectivul pentru următori trei ani este atingerea pragului de 10 milioane de vizitatori anual, o adevărată provocare ţinând cont că, după cum crede Tatian Diaconu, principalul concurent al mallului Coresi în Braşov nu este un alt jucător din retail, ci chiar vremea, care uneori îi poate ţine pe cetăţeni departe de magazine.
„Oamenii din Braşov iarna merg la schi, iar vara iau bicicletele şi se duc la munte. De aceea, principalul nostru concurent este natura. În momentul acesta, cred că pe categoria noastră de produs nu există concurent. Există centre comerciale de mici dimensiuni, de proximitate, hipermarketuri, dar pe acest tip de produs nu există.“
Immochan România administrează în prezent 23 de centre comerciale în Bucureşti şi în ţară. Pentru deschiderea mallului Coresi Shopping Resort din Braşov, dezvoltat pe fosta platformă Tractorul din Braşov, pe un teren de 100 de hectare, şi inaugurat în martie anul trecut, investiţia a fost de 60 de milioane de euro. La finalul lui 2014, Immochan a deschis un centru comercial şi în cartierul bucureştean Drumul Taberei.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie