Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 03:48

Proiectul de „e-ticketing” pe RAT, în faza de proiectare

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 28 ianuarie 2015

Lucrările de modernizare a staţiilor, de montare a noilor sisteme de taxare și a celor de monitorizare a autobuzelor vor demara abia din luna mai

Proiectul de „e-ticketing” pe RAT, în faza de proiectare
UTI Grup şi Radcom SRL din Bucureşti au demarat prima etapă a proiectului de informatizare a sistemului de transport în comun trecând deja la partea de proiectare a dispeceratului şi a camerei tehnice, a noilor staţii  şi a soluţiilor de montare şi conectare a noilor echipamente pe vehicule. Primarul George Scripcaru a precizat că lucrările efective vor demara în luna mai, iar noul sistem va permite taxarea călătorilor prin „e-ticketing”, pe baza de cartelă magnetică, respectiv în autobuze vor fi montate aparate care validează călătoria automat la urcare. În cadrul acestui proiect ar urma să fie modernizate şi 119 staţii şi să fie instalate panouri de informare pentru călători, care să ofere informaţii cu privire la graficele de circulaţie sau unele deficienţe apărute.
,,Mă bucur că am depăşit faza de analiză şi am trecut în următoarea fază de implementare, cea de proiectare a întregului sistem. Acest proiect este unul foarte important pentru modernizarea transportului în comun şi odată cu introducerea acestui sistem de e-ticketing vom trece la o nouă etapă în ceea ce priveşte calitatea serviciilor pe care le oferă sistemul de transport în comun din municipiul Braşov. Pentru călători ne propunem să avem astfel un mijloc facil de plată a transportului, ceea ce ne va permite să introducem şi alte planuri de tarifare, cum ar fi taxarea pe unitate de timp, o informare în timp real asupra timpilor de aşteptare în staţii, dar şi optimizarea sistemului de transport din municipiu printr-o gestionare mult mai eficientă a mijloacelor de transport în comun”, a precizat primarul George Scripcaru.
 
8 sisteme automate de taxare şi monitorizare 
Prin implementarea noului sistem şi autobuzele şi troleibuzele vor putea fi monitorizate prin sisteme GPS. Sistemul de cartele va permite pe lângă accesul în mijlocul de transport şi taxare pe interval de timp, şi oferirea de acces pe baza unor cartele de călătorie speciale, la muzee, teatre sau alte obiective, respectiv un bilet de tip „destinaţie turistică”. „Acest proiect presupune crearea de fapt a opt sisteme, respectiv un sistemul automat de taxare, un sistem de management al vehiculelor, un sistem de informare a călătorilor, un sistem de management al resurselor companiei, un sistem de supraveghere video şi un sistem de raportare. Printre rezultate se numără echiparea cu sisteme automate de taxare şi sisteme de monitorizare a 250 mijloace de transport în comun, crearea unui Centru integrat de comandă şi dispecerizare, montarea unui sistem de supraveghere video în staţii, crearea unui alt sistem de taxare bazat pe cartele electromagnetice cu un număr fix de călătorii sau de tip abonament, reîncărcabile, şi modernizarea a tuturor celor 119 staţii de călători, prin amplasarea de camere video şi panouri de afişaj digitale, care vor fi capabile să anunţe călătorii inclusiv cât mai au de aşteptat până la următorul mijloc de transport”, a explicat Gabi Vlad, managerul de proiect. 
 
76 de puncte de vânzare a cartelelor RAT
Totodată, se va extinde numărul de puncte de vânzare a cardurilor de călătorie, care vor fi în total 76, ţinând cont că vor fi montate 30 de automate noi de vânzare a biletelor. După cum a precizat managerul de proiect, va exista şi posibilitatea reîncărcării cartelelor magnetice cu ajutorul bancomatelor dotate cu echipamente contactless (care permit efectuarea tranzacţiei prin simpla atingere cu cardul, pentru o perioadă de timp, n.r.), în baza unor contracte ce vor fi încheiate cu băncile. 
 
Se vor „regla” întârzierile
Un alt avantaj al proiectului este că va fi posibilă asigurarea de „undă verde” la semafoare, dacă autobuzul se află în întârziere, pentru a-l ajuta să recupereze timpii optimi pentru parcurs. „Acest proiect de modernizare a transportului prezintă o mulţime de avantaje, atât din punctul de vedere al costurilor şi eficienţei la nivel de RAT şi municipalitate, cât şi pentru călători. La nivelul managementului, putem măsura direct şi precis o serie de elemente, iar RAT va trebui să renunţe la anumite motive pe care le invocă acum pentru a solicita subvenţiile de la bugetul local. Pentru călători, cardul va fi un mijloc mult mai facil de plată a călătoriei, vor exista informaţii despre timpii de aşteptare, iar cu ajutorul dispeceratului vom putea regla în timp real o serie de situaţii din traseu”, a spus primarul George Scripcaru.
Valoarea lucrărilor după licitaţie este de 23.741.756,71 de lei, fără TVA, un preţ puţin mai mic faţă de valoarea estimată de 23.993.644,62 lei. 
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie