Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 17:46

Proiectul pentru autostrada Bacău - Braşov va fi scos la licitaţie. Se va merge în paralel şi cu Autostrada A8

Autor:

Publicat la 07 decembrie 2018

Proiectul pentru autostrada Bacău - Braşov va fi scos la licitaţie. Se va merge în paralel şi cu Autostrada A8

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat ieri că studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru autostrada Bacău - Braşov va fi depus la ANAP pentru a fi scos la licitaţie. Şova a precizat că se va merge în paralel  şi cu Autostrada A8 (Târgu Mureş-Iaşi, denumită şi Autostrada Unirii), deoarece „nu există concurenţă între ele din punct de vedere politic”.
Ministrul Transporturilor a atras atenţia însă asupra studiului efectuat la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) de BEI-PASSA şi JASPERS, care este miercuri prezentat în cadrul subcomitetului sectorial pe transport POIM 2014-2020. Conform studiului, din patru variante de trasee peste Carpaţii Orientali, Bacău – Braşov este singurul rentabil.
„Aş vrea să fiţi atenţi la concluziile acestui studiu. Practic, înainte de a fi puse în discuţie legi privind construcţia de autostrăzi, am început într-o manieră profesionistă la proiectul ce priveşte legătura pe autostradă dintre Moldova şi Ardeal. Astăzi avem concluzii prezentate în subcomitetul de monitorizare. Am ales ca aceste evaluări să fie făcute exclusiv de experţi JASPERS şi BEI-PASSA”, a declarat Lucian Şova.
În cadrul studiului au fost analizate patru trasee de autostradă: Cluj - Bistriţa - Suceava; Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni; Târgu Mureş - Sighişoara - Bacău; Braşov - Bacău. „Din analiza cost - beneficiu se poate constata că singurul proiect uşor peste limita de rentabilitate este Autostrada Braşov - Bacău”, se arată în analiza experţilor. Potrivit lor, varianta Braşov - Bacău se califică pentru fondurile europene, fiind singura care îndeplineşte condiţiile de rentabilitate, cu un coeficient mai mare de 5%.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie