leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6830 RON

1 USD = 4.1063 RON

1 GBP = 5.2808 RON

1 XAU = 170.2727 RON

1 AED = 1.1180 RON

1 AUD = 2.9474 RON

1 BGN = 2.3944 RON

1 BRL = 1.1047 RON

1 CAD = 3.0946 RON

1 CHF = 4.1555 RON

1 CNY = 0.6074 RON

1 CZK = 0.1832 RON

1 DKK = 0.6273 RON

1 EGP = 0.2291 RON

1 HUF = 1.4526 RON

1 INR = 0.0577 RON

1 JPY = 3.7751 RON

1 KRW = 0.3659 RON

1 MDL = 0.2390 RON

1 MXN = 0.2158 RON

1 NOK = 0.4813 RON

1 NZD = 2.7811 RON

1 PLN = 1.0924 RON

1 RSD = 0.0396 RON

1 RUB = 0.0615 RON

1 SEK = 0.4583 RON

1 TRY = 0.7588 RON

1 UAH = 0.1466 RON

1 XDR = 5.7240 RON

1 ZAR = 0.2997 RON

Editia 6884 - 16 ian 18:39

Proiectul tehnic pentru suprafeţele de mişcare ale aeroportului Braşov va fi trimis spre avizare la Autoritatea Aeronautică Română

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 27 sepembrie 2017

Proiectul tehnic pentru suprafeţele de mişcare ale aeroportului Braşov va fi trimis spre avizare la Autoritatea Aeronautică Română
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, finalizarea proiectului tehnic pentru execuția căii de rulare Alfa, a platformei de îmbarcare - debarcare și extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare aterizare pentru Aeroportul Internațional Brașov - Ghimbav, documentaţia fiind predată de firma de proiectare SC Search Corporation SRL a predat la termenul asumat, respectiv 27 septembrie 2017. 
Conform devizului general care face parte integrantă din documentația predată, valoarea totală estimată (cu TVA inclus) pentru execuția elementelor vizate de proiectul tehnic este de 42.283.732,12 lei din care valoarea lucrărilor propriu zise este de 41.875.808 lei. 
Potrivit vicepreşedintelui tehnic al Search Corporation, Florin Răducu, în proiectul tehnic sunt incluse calea de rulare Alfa, care asigură legătura între platforma de parcare a aeronavelor şi pista de decolare (cu o lungime de 200 de metri şi o lăţime de 23 de metri, plus acostamente), platforma de îmbarcare – debarcare (care va avea dimensiunea de 135 m / 145 m), sistemul de canalizare a apelor pluviale (care deservi pista şi acesta fiind proiectat astfel încât să facă faţă şi unor eventuale extinderi, colectorul de apă pluvială (care se va deversa în pârâul Bârsa), camera de descărcare și protecție mal cu beton, sistemele de balizaj, iluminatulul platformei (care se va realiza cu ajutorul a trei stâlpi, fiecare cu înălţimea de 25 de metri) şi separatorul pentru hidrocarburi. 
„Timpul de execuţie estimat de noi este de patru luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor”, a explicat reprezentantul firmei de proiectare.
Adrian Veştea a afirmat că proiectul proiectul tehnic a fost supus aprobării Comisiei Tehnico-Economică a CJ Brașov, după care va fi depus la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR) pentru avizare. „În paralel, vom posta pe site-ul Sistemului Electronic de Achiziţii Publice anunţul de intenţie pentru acest proiect, iar după obținerea avizului AACR vom iniția procedura de achiziție publică în vederea selectării constructorului care va executa proiectului. La nivelul bugetului județean dispunem de sumele necesare acestor investiții. Să nu uităm că în bugetul pe acest an am alocat 47,134 milioane lei, adică peste 10 milioane euro pentru continuarea investițiilor la aeroport. Practic, obiectivele cuprinse în proiectul tehnic vor fi primele elemente construite din ceea ce va însemna Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”, a explicat Adrian Veştea. 
Totodată, preşedintele CJ a amintit că studiul de fundamentare pentru aeroport (prin care se va stabili formula optimă de finalizare a lucrărilor) va fi elaborat abia după ce se va soluţiona contestaţia depusă de unul dintre cei doi participanţi la licitaţie. „Va trebui să mai aşteptăm 20 de zile până la emiterea unei decizii de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, apoi, dacă o parte va fi nemulţumită s-ar putea ajunge în instanţă”, a afirmat Veştea. De altfel, el şi-a exprimat speranţa că nu vor apărea aceleaşi probleme şi în ceea ce priveşte licitaţia de lucrări pentru suprafeţele de mişcare: „O licitaţie poate fi contestată de oricare dintre ofertanţi, fiecare având libertatea de a face ce crede de cuviinţă. Eu aş mi-aş fi dorit să dau drumul licitaţiei de lucrări pentru proiect încă din iarnă, după ce a fost rezolvată situaţia juridică a terenului, dar, înainte de face acest lucru trebuiau urmaţi anumiţi paşi. Sper ca în cazul acestei licitaţii să mi mai avem parte de contestaţii, iar procedura să nu se prelungească mai multe luni, aşa cum s-a întâmplat în cazul drumurilor judeţene”.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional