Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 08:11

Proiectul terminalului intermodal „pus la cale” cu reprezentanţii CFR

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 31 octombrie 2013

În acest moment, transportul intermodal în România nu depăşeşte 5% din totalul transporturilor de mărfuri, în timp de în alte ţări din Uniunea Europeană ajunge şi la 40%

Proiectul terminalului intermodal „pus la cale” cu reprezentanţii CFR
Autorităţile braşovene speră ca proiectul terminalului intermodal de marfă de la Feldioara să se concretizeze, iar în vederea realizării investiţiei să obţină o finanţare europeană, ţinând cont de poziţia centrală a judeţului. Fondurile necesare pentru construirea obiectivului au fost estimate, iniţial, la aproximativ 12 milioane de euro,
Parteneri în acest proiect sunt Primăriile din Braşov şi Feldioara, Agenţia Metropolitană, dar şi Consiliul Judeţean Braşov, iar, ieri, pentru prima dată au avut loc discuţii între aceşti parteneri şi reprezentanţii CFR, dar şi proiectanţi. Într-o săptămână, autorităţile se vor întâlni din nou cu proiectanţii pentru a fi avansate deja câteva detalii, astfel ca proiectul să capete contur şi să fie depus în vederea obţinerii unei finanţări europene din tranşa 2014 – 2020. Astfel de terminale intermodale mai sunt proiectate la Suceava, Iaşi, Timişoara şi Constanţa Sud, proiecte ce figurează în Strategia de transport intermodal din România a Ministerului Transporturilor, unde, iniţial, Braşovul nu era prins. Intenţia autorităţilor este acum ca cererea de finanţare să fie depusă de compania de căi ferate. 
 
Obiectivul de la Braşov are cea mai bună poziţionare
Centrul de la Braşov ar urma să fie construit pe DN 13, între Bod şi Feldioara, în acest fel fiind realizată o legătură a căilor de transport rutiere şi calea ferată. În plus, se face şi o legătură cu Portul Constanţa. Terenul aparţine în mare parte comunei Feldioara, care este asociat în vederea conturării proiectului. Spre deosebire de celelalte două terminale care mai există la ora actuală, în România, la Oradea şi Constanţa, obiectivul de la Braşov are cea mai bună poziţionare. Astfel, aici s-ar putea realiza trierea mărfurilor în funcţie de destinaţia pe care un producător o alege. Transportând marfa pe calea ferată, se reuşeşte protejarea infrastructurii, iar costurile pe care le implică această activitate sunt mult mai mici. 
 
Terminalul ar degaja traficul rutier
Terminalul ar fi un nod de transport ce permite depozitarea şi transbordarea mărfurilor, iar proiectul urmăreşte, în primul rând, degajarea traficului rutier de mărfuri şi redirecţionarea lui. În acest moment, transportul intermodal în România nu depăşeşte 5% din totalul transporturilor de mărfuri, în timp de în alte ţări din Uniunea Europeană ajunge şi la 40%.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie