Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:33

Proiectul unei autostrăzi care să lege Braşovul de Sibiu, pe masa premierului Victor Ponta

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 09 sepembrie 2013

Varianta construirii autostrăzii Sibiu – Braşov vine în contextul în care construcţia autostrăzii Sibiu – Piteşti a fost respinsă de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, din cauza faptului că reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi au depus un dosar incomplet

Proiectul unei autostrăzi care să lege Braşovul de Sibiu, pe masa premierului Victor Ponta

Autostrada Sibiu-Piteşti s-ar putea transforma în autostrada Sibiu-Braşov. Cel puţin asta este intenţia primarului Sibiului Klaus Johannis, care a susţinut că execuţia lucrării ar fi mai simplă decât pe Valea Oltului şi lucrările s-ar termina mai repede. Deocamdată, reprezentanţii Companiei de Autostrăzi iau în calcul prima variantă, deşi numai reactualizarea studiului de fezabilitate va fi gata abia peste doi ani şi jumătate. Săpaţi prin munte, cei peste 100 de kilometri de şosea de mare viteză, dintre Piteşti şi Sibiu, rivalizează la costuri cu Autostrada Bechtel. 3 miliarde de euro ar putea costa lucrările. Între timp a fost construită centura Sibiului, şosea la care noua autostradă va trebui să se conecteze, aşa că este necesară lungirea acesteia cu încă 5 kilometri. Varianta construirii autostrăzii Sibiu - Braşov vine şi în contextul în care construcţia şoselei de mare viteză dintre Sibiu şi Piteşti a fost respinsă de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, din cauza faptului că reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi au depus un dosar incomplet şi au refuzat trimiterea mai multor documente solicitate de autorităţile de mediu.

Undeva prin 2016?
Compania de Drumuri estimează că va plăti, pentru reactualizarea datelor, 25 de milioane de euro. Analiza va dura doi ani şi jumătate, astfel că abia din 2016 putem ridica problema începerii lucrărilor. Autostrada Sibiu-Piteşti ar urma să scurteze, cu aproximativ 50 de kilometri, traseul actual prin Valea Oltului, care este extrem de aglomerat. „Pe această bucată, de 150-160 de kilometri, se pierde extraordinar de mult timp, cât pentru 300 de kilometri sau 400 parcurşi pe autostradă”, a afirmat Radu Dinescu - secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri.

O soluţie mai ieftină din punct de vedere tehnic
Johannis susţine că această variantă a fost discutată şi cu premierul Victor Ponta, când primul ministru a participat la Raliul Sibiului. În opinia edilului, autostrada care trece prin municipiul Făgăraş nu ar avea probleme tehnice deosebite, s-ar construi pe un teren uşor, cu puţine locuri unde ar apărea complicaţii, pe când autostrada Sibiu - Piteşti ar fi prin zonă de munte, mai complicată şi mai scumpă. „Am discutat aceasta chestiune cu premierul Ponta. Sibiu-Braşov va fi o autostradă fără probleme tehnice deosebite pe un teren uşor. Autostrada Sibiu-Piteşti ar fi prin zona de munte, complicată şi scumpă”, afirmă Klaus Johannis, primarul Sibiului.

„Dă, Doamne...”
Făgăraşului, Sorin Mănduc, agreează acest proiect, pentru că, spune el, astfel se poate dezvolta rapid zona, intrată într-un avansat declin economic. „Mă bucur că această idee revine în actualitate şi mă bucur că primarul Johhanis este cel care ridică această problemă. Pentru Făgăraş ar fi o soluţie formidabilă. Joncţiunea dintre două autostrăzi în centrul României, la Făgăraş, ar fi benefică pentru toată Ţara Făgăraşului. Şi din punct de vedere geografic cred că lucrurile ar sta mult mai simplu pe relaţia Sibiu - Făgăraş”, a declarat Mănduc pentru „Bună Ziua, Făgăraş”.

+2 -2

Comentarii

Vladeanu Dan

2014-01-16 14:00:59


Eu zic sa impacati si capra si varza...

ion Romanul

2013-09-25 00:04:30


Toata lumea stie ca drumul de pe Valea Oltului este cel mai aglomerat din tara.Daca se va face autostrada pe Brasov, si nu pe Pitesti, ramanem cu aceeasi problema, si anume faptul ca Valea Oltului tot aglomerata va ramane. Si mai este o chestiune: Varianta pe Pitesti este cea agreata de UE, ca fiind parte din coridoul 4, nu cea pe Brasov (pt care UE n-ar da niciun ban). Probabil ca exista interes, ca tronsonul asta sa se faca cu bani de la buget, nu de la UE, ca banii de la buget se pot fura mai usor… In plus, austriecii, italienii, slovenii, francezii si elvetienii au facut 1650 de km de autostrazi prin Alpi, iar noi nu suntem in stare sa facem un tronson de 100 de km , din care doar 52 prin munti, prevazute cu 3 tuneluri de cate 400 de metri si unul de 1,3 km...

Vu de l'étranger

2013-09-10 13:09:48


Comment Klaus Johannis finance t - il Brasov - Sibiu qui ne fait pas partie d'un couloir européen ? K.Johannis nous avait habitué a beaucoup plus de sérieux ! Comme dit la chanson, "paroles, paroles, paroles et paroles"

TIR

2013-09-09 22:37:55


Mai bine ar continua A3-ul cu tronsonul Rasnov-Fagaras stabilit inca din 2003-2004 si ar trage ceva centuri pe DN1 intre Vestem si Fagaras. Valea Oltului e mult mai importanta, si doar pt ea UE finanteaza maximul posibil. Mos Craciun de Sibiu nu stie ce vb

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie