Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 07:59

Protest faţă de izolarea Braşovului prin „literă de lege”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 aprilie 2015

Braşovul a fost exclus de pe harta transportului civilizat, susţin liberalii, în master planul de transport nefiind inclus nici aeroportul, nici intermodalul

Protest faţă de izolarea Braşovului prin „literă de lege”

Master Planul General de Transport al României pentru perioada 2014-2020 dovedeşte intenţia autorităţilor guvernamentale că vor cu orice preţ să blocheze dezvoltarea Braşovului, ţinând cont că în acest document nu a fost inclus nici Aeroportul de la Ghimbav şi nici intermodalul de la Feldioara.  Senatorul braşovean Nicolae Vlad Popa susţine că fără aceste investiţii, dezvoltarea economică a Braşovului este blocată, astfel că alături de colegii săi liberali a iniţiat un protest faţă de acest document.  Protestul este adresat primului ministru, Preşedinţiei, preşedinţilor celor două camere ale Parlamentului, reprezentantului Comisiei Europene de la Bucureşti, „pentru că toate aceste foruri trebuie să aibă cunoştinţă de ceea ce se întâmplă“, a subliniat parlamentarul braşovean.
„Masterplanul trebuie să cuprindă viziunea de dezvoltare a infrastructurii de transport pentru viitor, dar ţinând cont şi de interesele economice ale comunităţilor locale. Vă amintim că Braşovul este un centru comercial cunoscut din sec. XIII-XIV şi a devenit un centru industrial dar şi turistic recunoscut internaţional. Este un municipiu reşedinţă de judeţ, aflat într-o poziţie strategică, în centrul ţării. De asemenea, la fel de importantă este experienţa industrială a Braşovului. Aici a luat fiinţă prima fabrică de avioane şi ulterior, de elicoptere din ţară. Dincolo de istorie, avem actualmente terenul cu destinaţia de aeroport, iar pista betonată a viitorului aeroport, care a costat 12 milioane de euro, a fost finalizată, cu resurse locale“, se precizează în documentul iniţiat de către senatorul braşovean, după discuţiile avute cu colegii din Comisia de Industrii. Gradul cel mai mare de prioritate, conform master planului, îl are însă Aeroportul Tulcea, care în forma iniţială avea un număr de călători prevăzuţi pentru 2012 de zero, dar în forma finală, s-au găsit totuşi 1.221 de oameni care s-au plimbat în 2014 cu avionul până la Tulcea.

„Există toate facilităţile”
Acesta a precizat că Braşovul are şi din punct de vedere al căii ferate o poziţie de excepţie, având legături cu ţara în toate direcţiile, ceea ce face ca rutele să fie cele mai scurte spre toate punctele ţării, şi deci, cele mai ieftine. „Considerăm astfel, că pentru intermodalul de la Braşov – Feldioara există toate facilităţile. În aceste condiţii, nu putem accepta ca Guvernul să excludă Braşovul de pe harta transportului civilizat. Nu putem accepta ca dezvoltarea viitoare a Braşovului să fie condamnată la stagnare, din cauza unor interese politice duşmănoase, care au făcut ca Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav şi terminalul intermodal de la Feldioara să nu fie pe lista priorităţilor de investiţie ale Ministerului Transporturilor“, a explicat Popa.
Având în vedere avizul negativ al Comisiei Europene dat Master Planului, senatorul braşovean solicită repararea prejudiciului economic făcut Braşovului prin acest proiect. „Pentru a demonstra incompetenţa crasa a autorilor master planului (arătată însă elegant de Comisia Europeană prin avizul negativ), în legătură cu priorităţile în domeniul autostrăzilor, arătăm că pe locul întâi se află autostrada Bacău-Paşcani şi pe locul trei cea între Comarnic şi Brasov“, s-a arătat revoltat Nicolae Vlad Popa.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie