Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 08:05

Rapid-ul electric şi fără „naş”: CFR cumpără 20 de trenuri pentru viteze de 160 km/h, 10 pentru Braşov

Autor:

Publicat la 08 aprilie 2020

Ca element de noutate: garniturile vor avea automate de bilete şi sistem de contorizare a călătorilor care urcă sau coboară

Rapid-ul electric şi fără „naş”: CFR cumpără 20 de trenuri pentru viteze de 160 km/h, 10 pentru Braşov
Statul român, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a lansat vineri, 3 aprilie, licitaţie pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice inter-regionale şi servicii de mentenanţă. Valoarea estimată a contractului este de 1,3 miliarde de lei (270 milioane de euro).
Achiziţia va consta în 20 rame electrice inter-regionale noi (RE-IR) destinate transportului de călători inter-regional (de lung parcurs). De asemenea, va include şi servicii de mentenanţă şi reparaţii, necesare funcţionării respectivelor rame electrice, dar şi instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi a aplicaţiilor soft. Valoarea estimată (fără TVA, la momentul actual) se regăseşte în intervalul: – 1,31 miliarde de lei, pentru 20 rame electrice inter-regionale (RE-IR) + 15 ani mentenanţă – 3,71 miliarde de lei, pentru 40 rame electrice cu 30 ani mentenanţă. Durata acordului-cadru, în baza căruia se vor semna contracte de achiziţii, va fi de 210 luni (17 ani şi cinci luni).
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 3 iunie 2020, acestea urmând să fie evaluate până pe 20 noiembrie 2020, potrivit datelor din SEAP. 
 
Din bani europeni
Pentru achiziţia de noi trenuri, ARF va beneficia de fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate-preţ, în care componenta financiară va avea o pondere de 65%. 
Noile trenuri vor putea circula cu o viteză de până la 160 km/h + 10%, potrivit caietului de sarcini. Vagoanele din compunerea noilor trenuri pot avea podea continuă sau podea joasă pentru o suprafaţă de minimum 40% din suprafaţa vagonului. Obligatoriu, zona de acces în tren, pentru persoanele cu mobilitate redusă (PRM) va avea podea joasă.
 
Toalete ecologice, wi-fi 
Numărul minim de scaune fixe, sub care oferta va fi declarată neconformă, este de 300. Se pot amplasa şi scaune rabatabile, suplimentar faţă de numărul de scaune fixe, dar nu mai mult de 5% din numărul total de scaune fixe. De asemenea, fiecare tren nou va avea cu cel puţin 4 toalete ecologice, repartizate uniform pe întreaga lungime a RE-IR, cu sau fără fereastră, dintre care minim o toaletă va fi amenajată pentru persoanele cu mobilitate redusă aflate în scaun cu rotile. În plus, noile trenuri vor avea WiFi şi sistem de contorizare a numărului de călători care urcă sau coboară.
 
Tot ca element de noutate, fiecare vagon va avea prevăzut la fiecare intrare pentru călători un spaţiu pentru aparatele de validare a biletelor de călătorie, dar şi spaţiu pentru automat de vândut bilete. 
 
Prima livrare: în 20 de luni
Programul de livrare a primului tren este cuprins în intervalul de 20 luni şi 24 de luni de la semnarea contractului, iar termenul de livrare a tuturor celor 20 de trenuri este cuprins în 25 luni şi 31 de luni de la semnarea contractului. 
 
Rutele pe care vor circula cele 20 de trenuri de lung parcurs
 
 
+2 -1

Comentarii

Costea Ion

2020-04-08 16:46:46


Dar cu ce viteză vor circula ele efectiv? Nu cu cât scrie-n specificații, cu ce viteză vor circula? Că eu nu prea am auzit/citit să se reabiliteze căi ferate pe la noi.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie