Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:06

RATBV vrea să cumpere 25 de troleibuze care pot circula şi pe porţiuni fără reţea aeriană

Autor:

Publicat la 03 aprilie 2018

Marea miză: descurajarea folosirii maşinii personale în oraş şi reducerea poluării

RATBV vrea să cumpere 25 de troleibuze care pot circula şi pe porţiuni fără reţea aeriană

25 de troleibuze articulate cu baterii de putere care pot circula şi pe porţiuni fără reţea aeriană, în valoare de 600.000 de euro, îmbunătăţirea infrastructurii de garaje şi ateliere de reparaţii, amenjarea unei infrastructuri de transport electric, amenajarea unor benzi dedicate pentru transportul de călători, staţii şi terminale de transport public noi şi mai ales descurajarea utilizării autoturismelor personale în oraş sunt planurile pe care RATBV S.A. le are pentru îmbunătăţirea transportului public din Braşov, arată BizBrasov.ro.
Strategia a fost prezentată vineri, în cadrul dezbaterii publice privind viitorul transportului public din oraş, „Hop on the future“, la care au luat patrte braşoveni, dar şi reprezentanţi ai ONG-urilor. Banii pentru toate aceste investiţii ar urma să fie accesaţi prin Programul Operaţional – Axa 4, care are ca obiectiv specific reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, cu o valoare maximă eligibilă de 20 de milioane de euro. Cele 25 de troleibuze vor circula în zona Centrului Istoric.
La începutul lunii februarie, RATBV a lansat licitaţia în vederea achiziţiei a 105 autobuze noi, printr-un împrumut de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, în valoare de 24 de milioane de euro. „Anul acesta vom înnoi parcul de autobuze, iar o prioritate este îmbunătăţirea infrastructurii de garaje şi ateliere de reparaţii, care sunt vechi de 50 de ani. Avem în continuare probleme cu personalul, în organigramă fiind doar 21 de şoferi de troleibuze, din care la finalul anului acesta vom rămâne cu 15. AGA a aprobat formarea profesională, am primit un cod CAEN pentru înfiinţarea unei şcoli de şoferi. Trebuie înţeles un lucru: este mai greu să conduci un troleibuz decât un autobuz, iar majoritatea şoferilor refuză, ceea ce înseamnă că trebuie să gândim o strategie prin care să-i motivăm financiar”, a declarat George Cornea, preşedintele Consiliului de Administraţie al RATBV SA.

36 de km de benzi dedicate pentru autobuze
Un alt proiect, complementar achiziţiei de mijloace electrice, este cel de amenjarea a unor staţii de transport public, aproximativ 22 de adăposturi moderne, care să faciliteze inclusiv accesul persoanelor cu dizabilităţi. De asemenea, un obiectiv la fel de important va fi cel de amenjare a unor benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun, iar potrivit reprezentanţilor RATBV ar fi vorba despre 36 de km de benzi, pe care municipalitatea are obligaţia să le amenajeze.
Marea miză a conducerii RATBV va fi însă, să convingă posesorii de maşini personale să le lase acasă şi să circule cu mijloacele de transport în comun. Unul dintre obiective, susţin reprezentanţii RATBV, este ca prin aceste investiţii să crească numărul de călători cu 3-5% anual. 153.000 de călători au carduri active în municipiul Braşov în acest moment, iar 30% dintre noile autobuze, care vor veni prin împrumutul BERD, vor fi prevăzute cu senzori care vor număra călătorii.
La sugestia braşovenilor care au participat la dezbaterea publică, RATBV S.A. va încerca să creeze programe de educare a publicului şi de predictibilitate a transportului public, prin crearea unei aplicaţii digitale. În final, repezentanţii Asociaţiei VISUM pentru Educaţie le-au sugerat reprezentanţilor RATBV SA să facă o nouă dezbatere publică ale cărei teme să fie strategia privind transportul public în noile dezvoltări imobiliare ale Braşovului.

+5 -2

Comentarii

Adrian

2018-04-03 16:15:54


Nu ar strica niciun serviciu SMS prin care poti cumpara bilete. La Cluj si Alba Iulia am intalnit un astfel de serviciu care e foarte util...1 bilet/0.50 euro

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie