Curs BNR
1 EUR = 4.9758 RON
1 USD = 4.6712 RON
1 GBP = 5.7677 RON
1 XAU = 354.4765 RON
1 AED = 1.2719 RON
1 AUD = 3.0068 RON
1 BGN = 2.5441 RON
1 BRL = 0.8970 RON
1 CAD = 3.4040 RON
1 CHF = 5.1247 RON
1 CNY = 0.6449 RON
1 CZK = 0.1969 RON
1 DKK = 0.6669 RON
1 EGP = 0.0971 RON
1 HUF = 1.2603 RON
1 INR = 0.0560 RON
1 JPY = 3.0182 RON
1 KRW = 0.3387 RON
1 MDL = 0.2597 RON
1 MXN = 0.2740 RON
1 NOK = 0.4241 RON
1 NZD = 2.7592 RON
1 PLN = 1.1519 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0500 RON
1 SEK = 0.4281 RON
1 TRY = 0.1433 RON
1 UAH = 0.1174 RON
1 XDR = 6.1419 RON
1 ZAR = 0.2447 RON
Publicat la 24 aprilie 2019
Bancherii nu au găsit luna trecută suficiente lichidităţi în conturile companiilor pentru a deconta biletele la ordin şi cecuri în valoare de aproape 1,3 mld. lei (270 mil. euro), aceasta fiind cel mai ridicat nivel lunar al refuzurilor la plată din 2015 încoace, potrivit datelor BNR.
Creşterea accentuată a refuzurilor la plată în acest an vine în contextul în care 2018 nu a pus probleme firmelor din punctul de vedere al lichidităţilor.
Valoarea sumelor refuzate la plată doar în luna martie din 2019 s-a apropiat de nivelul înregistrat pe tot anul 2018, când băncile au refuzat decontarea de instrumente de plată de 1,9 miliarde de lei.
Analiştii atrag atenţia că înrăutăţirea lichidităţilor companiilor este primul semnal al degradării situaţiei economice şi chiar al începutului de recesiune. „Este un semnal foarte prost şi este primul semnal al încetinirii economiei şi chiar al unui început de recesiune. Aceasta este ordinea: profitabilitatea firmelor scade, rămân fără cash şi încep să aibă probleme”, a explicat analistul Dragoş Cabat.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-24 citeste mai multÎn conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările prin Legea nr. 111/2016 şi actualizată[...]
2024-04-24 citeste mai multGrupul de companii PPC din România a demarat recent prima sa campanie de imagine, marcând astfel trecerea la noua identitate de brand. Noua marcă reflectă responsabilitatea în faţa[...]
2024-04-24 citeste mai multIntrat în reabilitare încă de acum cinci ani, fostul Cinematograf Popular a stat mai bine de doi ani cu lacătul pe uşă, deşi lucrările erau finalizate, din cauza unor probleme tehnice[...]
2024-04-24 citeste mai multAici va fi amenajat, din nou, un spaţiu muzeal
2024-04-24 citeste mai mult
Adaugă un comentariu