leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7287 RON

1 USD = 4.1834 RON

1 GBP = 5.3209 RON

1 XAU = 185.9471 RON

1 AED = 1.1389 RON

1 AUD = 2.8962 RON

1 BGN = 2.4177 RON

1 BRL = 1.0897 RON

1 CAD = 3.1686 RON

1 CHF = 4.2397 RON

1 CNY = 0.6106 RON

1 CZK = 0.1846 RON

1 DKK = 0.6333 RON

1 EGP = 0.2506 RON

1 HUF = 1.4587 RON

1 INR = 0.0601 RON

1 JPY = 3.8804 RON

1 KRW = 0.3606 RON

1 MDL = 0.2318 RON

1 MXN = 0.2211 RON

1 NOK = 0.4889 RON

1 NZD = 2.7577 RON

1 PLN = 1.1108 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0661 RON

1 SEK = 0.4444 RON

1 TRY = 0.7279 RON

1 UAH = 0.1581 RON

1 XDR = 5.8058 RON

1 ZAR = 0.2943 RON

Editia 6989 - 21 iun 23:05

Regulile privind inspecţia tehnică a maşinilor vor fi modificate

Autor:

Publicat la 31 ianuarie 2017

Regulile privind inspecţia tehnică a maşinilor vor fi modificate

Regulile privind inspecţia tehnică a maşinilor vor fi modificate la cerinţa Comisiei Europene, cu impact atât asupra şoferilor, cât şi asupra inspectorilor tehnici, anunţă Profit.ro. Una dintre regulile care va fi schimbată este aceea că obligaţia de a se supune primei inspecţii tehnice periodice la un an, dacă maşina a fost nouă la data primei înmatriculări în România, va fi aplicată doar autovehiculelor destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, mai mult de 8 locuri pe scaune şi autovehiculelor utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi şi în regim de închiriere, nu şi celor folosite la învăţarea conducerii auto, ca în prezent.
De asemenea, va fi instituită următoarea regulă: în cazul în care, la inspecţia tehnică periodică, sunt constatate doar deficienţe minore, se consideră că inspecţia a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecţiei.
În cazul în care, la inspecţia tehnică periodică, se constată deficienţe majore, se consideră că inspecţia nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecţia iniţială.
În cazul în care, la inspecţia tehnică periodică se constată deficienţe periculoase, se consideră că inspecţia nu a fost trecută şi este necesară o nouă inspecţie a vehiculului în tot maximum 30 de zile de la inspecţia iniţială.
Prin deficienţe minore se va înţelege deficienţele care nu au un efect semnificativ asupra siguranţei vehiculului sau impact asupra mediului, precum şi alte neconformităţi minore. Deficienţe majore vor fi cele susceptibile să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic, precum şi alte neconformităţi mai importante, iar deficienţele periculoase vor fi cele care constituie un risc direct şi imediat la adresa siguranţei rutiere sau care au impact asupra mediului.
Un vehicul care prezintă deficienţe încadrabile la mai mult de o categorie de deficienţe dintre acestea va fi clasificat în categoria care corespunde deficienţei mai grave. Un vehicul care prezintă mai multe deficienţe la acelaşi element inspectat poate fi clasificat în categoria imediat superioară de gravitate dacă se poate demonstra că efectul combinat al acestor deficienţe ar genera un risc mai mare la adresa siguranţei rutiere.
În intervalul dintre două inspecţii tehnice periodice, deţinătorul certificatului de înmatriculare/înregistrare este răspunzător de menţinerea vehiculului într-o stare tehnică sigură şi corespunzătoare, utilizând în acest scop numai sisteme, echipamente, componente, entităţi tehnice, piese de schimb şi materiale de exploatare de origine sau omologate/certificate conform legislaţiei în vigoare.
Noile reguli vor fi introduse la 20 mai anul acesta, dar vor fi valabile peste un an, din 20 mai 2018.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie