Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 06:35

LUCRĂRI SUPLIMENTARE PE DEVIZ

Repararea pasajului vechi de la Fartec, mai scumpă decât în iunie

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 07 august 2018

În urmă cu aproximativ două luni, pentru finalizarea lucrărilor, Primăria Braşov estima că mai are nevoie de 8,87 milioane lei, acum investiţia este estimată la 10,95 milioane lei

Repararea pasajului vechi de la Fartec, mai scumpă decât în iunie

Reprezentanţii Primăriei Braşov au lansat o nouă procedură în vederea reluării lucrărilor de reabilitare a Pasajului vechi Fartec, stagnate de anul trecut. Iniţial, licitaţia fusese organizată la jumătatea lunii iunie, însă aceasta a fost anulată şi reluată la începutul acestei luni, ca urmare a introducerii unor lucrări suplimentare în contract, după cum a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea. Astfel, şi valoarea totală a contractului a crescut de la 8,87 milioane de lei, cu TVA, la 10,95 milioane de lei cu TVA. Ofertele de la constructori sunt aşteptate până în data de 3 septembrie, iar pentru a se înscrie la licitaţie aceştia trebuie să depună o garanţie de participare în cuantum de 92.059 lei.

Peste 14 luni
Durata totală a contractului este de 14 luni, iar, în primă fază, constructorul care va câştiga licitaţia va trebui să completeze proiectul tehnic cu soluţiile din noua expertiză, efectuată ca urmare a faptului că în timpul lucrărilor iniţiale au apărut degradări neprevăzute în proiect.

Proiectul, împotmolit la 40%
Lucrările la acest pasaj au demarat încă din 2015, iar până anul trecut, când contractul a fost reziliat la solicitarea constructorului, erau finalizate în proporţie de 40%. Mai precis, au fost consolidaţi mai mulţi piloni pasajului, una dintre margini şi s-a decopertat suprastructura podului. Proiectul s-a împotmolit în momentul în care au fost descoperite mai multe defecte la grinzi, iar de la începutul anului trecut la acest pasaj nu se mai lucrează. Şi anul acesta pare unul pierdut pentru proiect, având în vedere că termenul de depunere a ofertelor pentru finalizarea lucrărilor este 3 septembrie, după care va urma evaluarea dosarelor, stabilirea constructorului şi semnarea contractului. Practic, este puţin probabil că toate aceste proceduri să se finalizeze într-un termen care să permită deschiderea şantierului în acest an.

+1 -0

Comentarii

Willy

2018-08-07 08:32:00


Da ciubucul iese, nu? Da-l dracu de pasaj altii in acelasi timp au construit Transfagarasanul.

Florin

2018-08-07 08:13:28


Mai degraba lucram la tehnologii de teleportare decat sa aruncam banii pe fereastra...

Gica

2018-08-07 07:42:14


Mai mare rusinea sa repari un pod in 5 ani. Mai bine il daramau si faceau unul nou. Macar asa dura mai putin.

rammstein

2018-08-07 07:08:46


nu-l mai pupati in cur pe infractorul sef....in trei ani faceu un pod nou de la zero ....dar banii pentru campanie vin la anul ...pana atunci valoarea podului o va depasi pe cea a unui avion!!!...apropo cand va fi gata asta va intra celalat in reparatie!!....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie