Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:38

Reparaţiile capitale de la Pasajul Fartec au început de mult, dar nu se ştie când vor fi terminate

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 sepembrie 2017

Surprizele neplăcute se ţin lanţ: întâi au fost picioarele podului, iar acum sunt grinzile, care sunt mult mai degradate decât se credea

Reparaţiile capitale de la Pasajul Fartec au început de mult, dar nu se ştie când vor fi terminate

Începute în tomna anului 2015, reparaţiile capitale la vechiul pasaj de la Fartec, care a fost închis traficului în luna aprilie a anului trecut, sunt departe de a fi terminate. Ba mai mult, în momentul de faţă nu se poate estima când vor fi gata, având în vedere că, după deschiderea şantierului, au fost descoperite mai multe probleme tehnice la elementele de rezistenţă, respectiv la piloni şi la grinzi. De altfel, despre acest proiect, reprezentanţii Primăriei Braşov spun că este unul mai complex decât alte lucrări similare.
Astfel, în momentul în care s-a realizat expertiza tehnică în baza căreia s-a făcut licitaţia de lucrări au fost constatate mai multe defecţiuni, iar proiectul de reabilitare a fost elaborat în baza datelor existente la momentul respectiv. De regulă, după începerea unor astfel de lucrări, se mai constată câteva probleme minore, dar Pasajul Fartec a făcut o excepţie. După decopertări au fost descoperite defecte majore. În primă fază, după ce au început lucrările la picioarele pasajului, s-a descoperit că acestea erau mult mai degradate decât s-a constatat în timpul expertizei iniţiale, astfel că au fost efectuate noi lucrări suplimentare. În toamna anului trecut, când s-a decopertat tablierul (pe care circulă maşinile), au descoperit probleme la mai multe dintre grinzile pe care este turnată placa de beton.

Experţii, o raritate
Iniţial, soluţiile de remediere defecţiunilor la grinzi trebuiau identificate de proiectanţi, însă, apoi, s-a ajuns la concluzia că trebuie să se apeleze la un expert, iar aceştia sunt foarte puţini în România.
„Am identificat un specialist şi la sfârşitul săptămânii vom semna un contract cu el. Cele mai mari probleme sunt la capetele grinzilor, dar expertul va fi cel care va stabili starea lor tehnică în ce stadiu sunt grinzile şi ce soluţii trebuie aplicate. Tot atunci, vom stabili şi noul termen de finalizare a lucrărilor”, a explicat viceprimarul Laszlo Barabas.

Două necunoscute: timp şi preţ
Lucrările de reabilitare a pasajului, care a fost construit în 1971, au fost iniţial contractate cu 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA, constructor fiind SC Sopmet SA din Bucureşti în asociere cu SC Consal SRL din Braşov. Potrivit contractului, lucrările ar trebui să fie gata cel târziu în data de 1 septembrie 2017. Având în vedere defectele descoperite în primă etapă la piloni, termenul de execuţie a fost prelungit pentru primăvara anului viitor, dar acum, având în vedere că nu se ştie cum se va rezolva problema grinzilor, este imposibilă o estimare a datei la care va fi deschis, în final, pasajul. De altfel, anul acesta, la Pasajul Fartec s-a lucrat extrem de puţin.
De asemenea, nu poate fi stabilit nici costul final al proiectului. Până acum, reprezentanţii municipalităţii braşovene spun că s-a achitat aproximativ 30% din valoarea contractului.

+0 -3

Comentarii

Ariciul

2017-09-21 10:41:03


Mai bine il daramati si-l construiti de la 0. Pana acum era gata. Expertul trebuia chemat de la inceput.

Aurel Amalinei

2017-09-21 09:32:26


asa bine au dormit lucratorii vara aceasta la umbra sub pod,cine ia controlat cum muncesc,ziuz trece leafa merge si inspectorii dorm si ei in primarie ori acasa si spun ca sunt pe teren

wili

2017-09-21 08:55:16


altul nou

Cristian

2017-09-21 07:11:02


Mult mai ieftin si rapid era demolarea si constructia unui pod nou.In cele mai multe cazuri reparatiile sunt mai scumpe decat construirea unui obiectiv nou.

rammstein

2017-09-21 07:10:02


alti au terminat o autostrada de 100 km in polonia in timpul asta !!!!!!!!!!!!!!.....infractorul sef ce zice??....

lichu

2017-09-21 07:03:21


TREC ZILNIC PESTE PASAJ. NU LUCREAZA MAI MULT DE 3 OAMENI LA EL!!!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie