leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6519 RON

1 USD = 3.9743 RON

1 GBP = 5.2505 RON

1 XAU = 153.7281 RON

1 AED = 1.0821 RON

1 AUD = 2.8891 RON

1 BGN = 2.3785 RON

1 BRL = 0.9619 RON

1 CAD = 3.0794 RON

1 CHF = 4.1133 RON

1 CNY = 0.5797 RON

1 CZK = 0.1820 RON

1 DKK = 0.6237 RON

1 EGP = 0.2218 RON

1 HUF = 1.4382 RON

1 INR = 0.0550 RON

1 JPY = 3.5403 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2370 RON

1 MXN = 0.2121 RON

1 NOK = 0.4849 RON

1 NZD = 2.6477 RON

1 PLN = 1.0836 RON

1 RSD = 0.0393 RON

1 RUB = 0.0599 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6375 RON

1 UAH = 0.1417 RON

1 XDR = 5.5764 RON

1 ZAR = 0.2747 RON

Editia 6809 - 21 sep 11:27

Retailul modern ajunge la o valoare de 17 – 20 miliarde de euro în România

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 02 august 2018

Retailul modern ajunge la o valoare de 17 – 20 miliarde de euro în România

Valoarea pieţei de retail modern din România este estimată la 17-20 de miliarde de euro, principalele nume din top după cifra de afaceri fiind Kaufland, Carrefour, Lidl şi Auchan. Anul 2017 a fost un an foarte bun pentru consum, aducând o creştere de două cifre, peste 10% (conform INSSE), a vânzărilor din comerţul cu amănuntul.
Această dinamică a fost susţinută de o mare disponibilitate de a cumpăra în rândul consumatorilor, ca urmare a majorărilor salariale, a măririi punctului de pensie, dar şi datorită reducerii fiscalităţii (diminuare tva de la 20% la 19%), a eliminării supraaccizei la carburanţi în T1 şi T2 2017 şi a creşterii cu 2,3% a ratei de ocupare în rândul forţei de muncă, arată o analiză Euler Hermes, cu operaţiuni în asigurarea de credit comercial. La creşterea sectorului retail a contribuit şi expansiunea teritorială a retailerilor, cu peste 350 de magazine nou deschise în 2017, cele mai multe deschideri fiind înregistrate în zona rurală. Pentru al doilea an consecutiv, liderul expansiunii este Profi, cu aproape 200 de magazine nou deschise (pe toate formatele de magazin, dar în special pe Profi Loco). Profi deţine şi locul 1 după numărul de magazine, urmat de Mega Image, care a încetinit ritmul expansiunii în 2017 şi Carrefour, acesta a integrat magazinele Billa.
Retailerii au mizat pe magazinele de tip discount şi pe cele de proximitate, trendul fiind apropierea de consumatori. Mega Image a ieşit în afara Bucureştiului, Carrefour a extins conceptul „Carrefour Market”, Auchan a intrat în benzinarii cu magazinele „My Auchan”, iar Metro a extins reţeaua “La Doi Paşi”. Proximitatea şi extinderea în mediul rural, care are mult potenţial de creştere, este unul dintre trendurile din acest an. Retailerii se orientează către localităţile sub 15.000 de locuitori, iar formatul de magazin se adaptează şi el: dacă pentru Kaufland suprafaţa uzuală a unui magazin era de 4.500 de metri pătraţi, acum noile formate încep de la 2.000 de metri pătraţi. Pentru retailerii concentraţi în Bucureşti, unde comerţul modern a ajuns aproape de 70%, devin de interes şi alte oraşe: de exemplu, Mega Image targetează Cluj-Napoca şi Timişoara. Planurile de extindere continuă în 2018 cu un target de reţea de 1.000 de magazine pentru Profi (actual > 700) şi 10 magazine noi anunţate de Kaufland (cu un buget dublu de investiţii – de la 100 milioane de euro în 2017 la 200 milioane de euro în 2018). În timp ce reţeaua se dezvoltă mai moderat decât în anul 2016, majoritatea retailerilor aşteaptă în continuare creşteri de cel puţin o cifră a vânzărilor. Creşterea densităţii unităţilor retail este aşteptată să îngreuneze eventualele tranzacţii pe piaţa de retail, în contextul în care Consiliul Concurenţei a ajustat în jos zona de proximitate (acum 10 minute de mers pe jos între magazinele mici sau cu maşina între cele mari). Zona de E-commerce, deşi încă nu este o opţiune pentru unii retaileri, are o creştere anuală de două cifre ca pondere în totalul comerţului. Prezenţa umană în magazine rămane necesară, iar conceptul self service (magazine autonome, cu puţin sau deloc personal) câştigă popularitate în alte pieţe, în timp ce România este la un stadiu incipient sau de testare.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional