Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 02:56

Rezistă şi la un cutremur de 8 grade!

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 06 noiembrie 2013

Noul pasaj a fost deschis ieri circulaţiei, cu şase luni înainte de termen

Rezistă şi la un cutremur de 8 grade!

Circulaţia pe noul pasaj de la Fartec a fost deschisă începând de ieri, noul pod fiind folosit pe sensul de mers de intrare în municipiul Braşov dinspre Târgu-Mureş. Lucrările la noul pod sunt garantate de constructor pentru 50 de ani, iar săptămâna trecută i-a fost testată şi rezistenţa. Astfel, pasajul poate să reziste şi în cazul în care va fi tranzitat de un transport excepţional de până la 80 de tone. „Am făcut toate testele şi nu sunt probleme. În ceea ce priveşte rezistenţa la cutremure acesta este proiectat să reziste şi la un cutremur de gradul 8 pe scara Richter”, a precizat Ştefan Galu, directorul firmei care a executat lucrările.
Ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş, pe DN 13, era singura arteră de circulaţie care, până acum câţiva ani, asigura doar o singură bandă de circulaţie pe sens. Într-o primă etapă edilii au amenajat arterele rutiere la două benzi pe sens, de la pasaj până la ieşirea din Braşov, dinspre Stupini, apoi au fost amenajate şi trotuarele. Pasajul rămăsese singura zonă în care traficul era îngreunat, pentru că se venea din două benzi pe sens, iar pe pasaj este o singură bandă pe sens, ceea ce crea blocaje.

Investiţia finalizată cu o jumătate de an mai repede
Lucrările la pod au fost finalizate cu o jumătate de an mai devreme, faţă de termenul prevăzut în contract. „Deschiderea circulaţiei pe acest pasaj este un moment important pentru Braşov, deoarece a rezolvat o problemă majoră de infrastructură rutieră, respectiv fluidizarea traficului spre Târgu Mureş. Prin dublarea Pasajului Fartec am finalizat, în mare măsură, proiectul de optimizare a accesului rutier înspre şi dinspre Sighişoara-Târgu Mureş, iar corelat cu pasajul Independenţei şi drumul de legătură prin fosta platformă industrială Tractorul am creat o alternativă rutieră pentru legătura zonei Bartolomeu-Stupini cu cartierele Tractorul, Triaj şi Craiter. Prin dublarea pasajului Fartec putem spune că am reuşit să rezolvăm o problemă majoră pentru această zonă fără a folosi resursele bugetului local, ci cu fonduri nerambursabile atrase de la Uniunea Europeană, contribuţia noastră fiind de doar 2%”, a explicat primarul George Scripcaru. Întreaga investiţie a fost de 13,423 milioane de lei.

Podul a fost inaugurat ieri aşa cum se cuvine şi pentru ca să ţină mult a fost „udat” cu şampanie, pe pod strângându-se şi numeroşi braşoveni care au vrut să fie martori la tăierea panglicii.

Reparaţii şi la podul vechi
Totodată, şi la vechiul pod s-au executat câteva lucrări de reparaţie la rosturi, astfel că, cel puţin o perioadă, în zonă nu va mai fi nevoie de alte lucrări. Nu în ultimul rând, şi bretelele de legătură cu pasajul, dar şi străzile adiacente au fost asfaltate. Primarul George Scripcaru a precizat că, de zilele viitoare, Calea Făgăraşului va intra în reparaţii capitale pe tronsonul cuprins între noul giratoriu de la intersecţia cu Cărămidăriei şi giratoriul de la strada Lungă, pe strada Stadionului lucrările de reabilitare demarând deja. Asfaltările se execută în contextul în care se va da drumul a trafic pe tronsonul III al ocolitoarei, astfel că întreg traficul greu va fi scos din Bartolomeu. „Acest tronson de ocolitoare leagă DN 1 dinspre Sibiu şi DN 73 de DN 13 şi DN 11. Odată cu darea în folosinţă a acestui tronson vom reglementa traficul în Bartolomeu, astfel că maşinile de mare tonaj nu vor mai avea acces pe arterele din interiorul cartierului. Era nevoie de reparaţii în zonă, întrucât carosabilul se degradase, din cauza traficului greu”, a precizat Scripcaru.  
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie