leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6478 RON

1 USD = 3.9793 RON

1 GBP = 5.2258 RON

1 XAU = 153.4282 RON

1 AED = 1.0833 RON

1 AUD = 2.8686 RON

1 BGN = 2.3764 RON

1 BRL = 0.9626 RON

1 CAD = 3.0576 RON

1 CHF = 4.1386 RON

1 CNY = 0.5795 RON

1 CZK = 0.1826 RON

1 DKK = 0.6230 RON

1 EGP = 0.2219 RON

1 HUF = 1.4303 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5542 RON

1 KRW = 0.3536 RON

1 MDL = 0.2376 RON

1 MXN = 0.2114 RON

1 NOK = 0.4872 RON

1 NZD = 2.6248 RON

1 PLN = 1.0807 RON

1 RSD = 0.0393 RON

1 RUB = 0.0588 RON

1 SEK = 0.4469 RON

1 TRY = 0.6249 RON

1 UAH = 0.1412 RON

1 XDR = 5.5771 RON

1 ZAR = 0.2669 RON

Editia 6806 - 18 sep 18:23

Roman SA vrea să se asocieze cu o firmă pentru a livra autocamioane Armatei

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 27 iulie 2018

Roman SA vrea să se asocieze cu o firmă pentru a livra autocamioane Armatei

După ce anul trecut a produs 23 de camioane pentru Armata Română, în baza unui contract de două milioane de lei, Roman Braşov îşi pune şi acum speranţa tot în Ministerul Apărării pentru câştigarea de contracte noi.
Contractele noi sunt însă greu de câştigat, din cauză că includ cantităţi mai multe şi, implicit, garanţii mari de participare la licitaţii.  Astfel că, recent, concurenţii italieni de la Iveco au câştigat un contract pentru 173 de camioane militare cu statul român.
Administratorul special al Roman, Carol Rugacs, speră să se alieze totuşi cu cineva pentru a putea participa la viitoarele licitaţii. „Încă nu se întâmplă nimic. O să vedem, lucrăm. Noi avem două maşini omologate din multitudinea aia de specificaţii care este. O să vedem ce facem mai departe. Dar garanţiile sunt foarte mari pentru noi, de aceea trebuie să ne unim cu cineva, să găsim o posibilitate de a colabora", explică Rugacs.
Acesta consideră că România ar trebui să încurajeze mai mult producţia autohtonă, aşa cum fac şi ţările din regiune. „Potrivit normelor europene se putea merge pentru industria de apărare şi cu nişte încredinţări directe, cum au făcut ungurii de vreo 15 ani, dar, asta e, noi suntem mai altfel", spune dezamăgit Carol Rugacs.
Roman a încercat anul trecut să încheie anul trecut contracte în special pe pieţele externe. Faptul că firma este în insolvenţă a făcut ca această sarcină să fie foarte dificilă.
După ce în Taiwan a mai vândut doar două maşini din aproape 100 câte estima, nici în Pakistan nu a obţinut deocamdată contractul pentru 500 de camioane la care speră încă de anul trecut. „În Taiwan au fost două maşini de probe, ni le-au plătit. Sunt nişte transportoare de containere care au mai multe aplicaţii. În Pakistan s-a schimbat conducerea, acum a fost numit ministrul Apărării şi trebuie numiţi directorii de aprovizionare", spune Carol Rugacs, adăugând că fabrica din Braşov „este în cărţi, pe lista scurtă".
Pe de altă parte, administratorul judiciar Aurel Cenţu admite că societăţii îi este greu să participe la licitaţiile din străinătate. Şi asta pentru că i se cer scrisori de garanţie bancară, iar băncile sunt reticente să i le dea, din cauză că este în insolvenţă.

+1 -0

Comentarii

Costea Ion

2018-07-27 06:56:19


Cine să încurajeze producția brașoveană? Moldoveanul semianalfabet de Scripcaru? Ce treabă are el cu Brașovul, el este doar aciuat pe aici, nu-i născut aici să trăiască și să simtă pentru Brașov. Pe el l-a interesat doar comisionul de la importuri, atât.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional