Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 05:01

Roman-ul, anexă a nemţilor de la MAN?

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 22 august 2018

Miza parteneriatului dintre Roman SA şi MHS Truck&Bus este contractual de 750 de milioane de euro pentru dotarea Armatei

Roman-ul, anexă a nemţilor de la MAN?

Roman SA a încheiat un parteneriat de tip joint-venture cu compania MHS Truck & Bus, unic importator şi partener de service al vehiculelor militare şi militarizate Rheinmetall MAN în România, în scopul producerii unor platforme de transport auto multifunctionale, în funcţie de necesităţile de echipare ale Armatei României. MHS Truck & Bus este deţinută de braşoveanul Michael Schmidt (foto dreapta), cel care deţine şi Automobile Bavaria, dealerul autorizat BMW în România.
Miza acestui parteneriat este un contract de 750 de milioane de euro pe care Ministerul Apărării Naţionale îl scoate la licitaţie zilele următoare, după ce la licitaţia lansată în iulie şi care avea ca termen de depunere 13 august nu s-a prezentat nimeni.
MHS Truck & Bus şi Roman SA intenţionează, deci, să depună o ofertă în cadrul competiţiei anunţate de Ministerul român al Apărării Naţionale pentru achiziţia a aproximativ 3.300 de camioane şi remorci, cu camioanele militare gama HX şi camioanele comerciale militarizate TG.
Grupul MHS prin MHS Truck & Bus, reprezentând de peste 11 ani brandul MAN în România, a devenit începând din iunie unic importator şi partener de service al vehiculelor militare Rheinmetall MAN în România. Primul model importat este vehiculul militar 42M 6x6 BB din clasa HX.
Carol Rugacs (foto stânga), directorul Roman SA, susţine că în cazul în care va fi câştigată licitaţia, uzina braşoveană ar trebui să mai angajeze circa 100 de oameni. „Depinde foarte mult de ce se va produce aici. Pentru un camion este nevoie de 150 – 200 de ore de manoperă, ceea ce înseamnă un om într-o lună”, a explicat Rugacs.
Nu a fost abandonată nici pista exporturilor în Pakistan, unde recent au avut loc alegeri. „Ne-au anunţat că în septembrie vom relua discuţiile. Suntem cinci furnizori care aşteptăm reluarea discuţiilor”, a explicat Rugacs. „Dar dacă vom câştiga licitaţia organizată de Armată, nici nu ne mai interesează contractul cu Pakistanul”, a completat administratorul judiciar Aurel Cenţu (Cenţu SPRL).
În ceea ce priveşte angajaţii, Rugacs nu îşi face probleme. „Vom găsi. Acum avem 150 de angajaţi, oameni care ştiu să lucreze. Lângă ei ar trebui să mai aducem nişte tineri care să prindă experienţă”, a mai spus sursa citată.

1.000 de locuri de muncă în companiile implicate în programul de echipare a Armatei
Pentru integrarea industriei româneşti în programul de echipare a Armatei României cu vehicule militarizate, MHS Truck & Bus va colabora cu mai muţi furnizori locali.
Totodată, joint venture-ul va determina crearea a peste 1.000 de locuri de muncă în companiile româneşti, precum şi calificarea resursei umane implicate în programul de echipare a armatei.
„Ne dorim să producem la Braşov un camion românesc la standarde nemţeşti. Mai mult, strategia noastră este ca pe măsură ce programul va ajunge la maturitate, tot mai multe componente ale platformelor de transport auto să fie produse în România. Obiectivul ultimului an al programului este acela de a produce 100% din necesarul de vehicule militarizate exclusiv în ţara noastră”, a spus Claudia Iordache, Managing Director MHS Truck & Bus.
Transferul tehnologic şi de cunoştinţe către companiile locale pentru producerea în România a platformelor de transport si crearea unor subansamble complexe, va stimula pe termen mediu si lung dezvoltarea industriei de apărare şi a componentei de mentenanţă.


 

+2 -0

Comentarii

Costea Ion

2018-08-22 08:43:37


Cred că noi românii avem ură pe piața liberă, dorim doar cu „statul”, pentru „stat”. Cum adică, șobolane de Cențu, nu aveți nevoie de contractul cu Pakistanul!? Cine te-a numit pe tine lichidator la Steagul? Tot vreun hoit politic? Ai concurat pentru a fi lichidator la Steagu!? Noi, ca națiune, avem niște o mentalitate bolnavă.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie