leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6524 RON

1 USD = 3.9764 RON

1 GBP = 5.2395 RON

1 XAU = 153.8126 RON

1 AED = 1.0826 RON

1 AUD = 2.8832 RON

1 BGN = 2.3788 RON

1 BRL = 0.9558 RON

1 CAD = 3.0701 RON

1 CHF = 4.1141 RON

1 CNY = 0.5802 RON

1 CZK = 0.1830 RON

1 DKK = 0.6237 RON

1 EGP = 0.2216 RON

1 HUF = 1.4389 RON

1 INR = 0.0546 RON

1 JPY = 3.5396 RON

1 KRW = 0.3545 RON

1 MDL = 0.2372 RON

1 MXN = 0.2120 RON

1 NOK = 0.4873 RON

1 NZD = 2.6285 RON

1 PLN = 1.0836 RON

1 RSD = 0.0393 RON

1 RUB = 0.0593 RON

1 SEK = 0.4477 RON

1 TRY = 0.6305 RON

1 UAH = 0.1415 RON

1 XDR = 5.5773 RON

1 ZAR = 0.2698 RON

Editia 6808 - 20 sep 05:50

România, unul dintre principalii importatori de maşini second-hand de care vor să scape germanii

Autor:

Publicat la 14 august 2018

O analiză Bloomberg citată de Capital, având la bază datele Birolului Federal de Statistică din Germania, arată că în România au ajuns anul trecut 11.500 de maşini second-hand cu motoare diesel înmatriculate anterior în marele stat european. Dar numărul exact este cu mult mai mare.
Analiştii Bloomberg îşi încep articolul notând că „acolo unde şoferii germani văd o problemă, cei italieni sau austrieci văd o oportunitate”. Asta pentru că, în timp ce nemţii vor cu orice preţ să scape de poluantele maşini diesel – ale căror probleme au fost evidenţiate de scandalul Dieselgate – cei italieni şi austrieci profită de preţurile mai reduse cu care germanii încearcă să îşi vândă vehiculele deja utilizate. Și nu doar austriecii sau italienii fac asta. În state precum România, unde nu există, temporar, o taxă pe poluare, importurile de maşini second-hand sunt majore. Iar în Croaţia şi Ucraina vânzările de maşini de ocazie germane s-au dublat.
„Percepţia faţă de diesel este foarte rea în Germania”, menţionează Christian Kille, profesor la Institutul de Logistică Aplicată, parte a Universităţii de Știinţe Aplicate din Wuerzburg-Schweinfurt. El este cel care a condus un studiu din care rezultă că Germania a exportat anul trecut 239.541 de vehicule diesel de ocazie, cea mai mare valoare din 2006 până acum. Dintre acestea 22.400 au ajuns în Italia, 21.600 în Austria şi 16.700 în Franţa. Ucraina, Olanda şi Ungaria sunt următoarele state importatoare de astfel de maşini, iar România ocupă locul şapte în acest clasament cu 11.500 de vehicule.
Încercarea şoferilor germani de a scăpa cât mai repede de maşinile lor diesel învechite vine şi ca urmare a anunţului făcut de tot mai multe municipalităţi care taxează drastic sau chiar interzic circulaţia maşinilor cu motoare alimentate cu motorină. În acest timp, state precum România, care nu au impus mecanisme (taxe) pentru a se apăra de avalanşa maşinilor diesel vechi au toate şansele să îşi umple parcurile auto de vehiculele germane poluante.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional