leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7204 RON

1 USD = 4.2231 RON

1 GBP = 5.2539 RON

1 XAU = 192.5647 RON

1 AED = 1.1498 RON

1 AUD = 2.9652 RON

1 BGN = 2.4135 RON

1 BRL = 1.1288 RON

1 CAD = 3.2139 RON

1 CHF = 4.2880 RON

1 CNY = 0.6139 RON

1 CZK = 0.1848 RON

1 DKK = 0.6323 RON

1 EGP = 0.2541 RON

1 HUF = 1.4490 RON

1 INR = 0.0612 RON

1 JPY = 3.9028 RON

1 KRW = 0.3582 RON

1 MDL = 0.2397 RON

1 MXN = 0.2212 RON

1 NOK = 0.4868 RON

1 NZD = 2.8375 RON

1 PLN = 1.1108 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0668 RON

1 SEK = 0.4463 RON

1 TRY = 0.7425 RON

1 UAH = 0.1645 RON

1 XDR = 5.8261 RON

1 ZAR = 0.3035 RON

Editia 7011 - 23 iul 20:24

România, unul dintre principalii importatori de maşini second-hand de care vor să scape germanii

Autor:

Publicat la 14 august 2018

O analiză Bloomberg citată de Capital, având la bază datele Birolului Federal de Statistică din Germania, arată că în România au ajuns anul trecut 11.500 de maşini second-hand cu motoare diesel înmatriculate anterior în marele stat european. Dar numărul exact este cu mult mai mare.
Analiştii Bloomberg îşi încep articolul notând că „acolo unde şoferii germani văd o problemă, cei italieni sau austrieci văd o oportunitate”. Asta pentru că, în timp ce nemţii vor cu orice preţ să scape de poluantele maşini diesel – ale căror probleme au fost evidenţiate de scandalul Dieselgate – cei italieni şi austrieci profită de preţurile mai reduse cu care germanii încearcă să îşi vândă vehiculele deja utilizate. Și nu doar austriecii sau italienii fac asta. În state precum România, unde nu există, temporar, o taxă pe poluare, importurile de maşini second-hand sunt majore. Iar în Croaţia şi Ucraina vânzările de maşini de ocazie germane s-au dublat.
„Percepţia faţă de diesel este foarte rea în Germania”, menţionează Christian Kille, profesor la Institutul de Logistică Aplicată, parte a Universităţii de Știinţe Aplicate din Wuerzburg-Schweinfurt. El este cel care a condus un studiu din care rezultă că Germania a exportat anul trecut 239.541 de vehicule diesel de ocazie, cea mai mare valoare din 2006 până acum. Dintre acestea 22.400 au ajuns în Italia, 21.600 în Austria şi 16.700 în Franţa. Ucraina, Olanda şi Ungaria sunt următoarele state importatoare de astfel de maşini, iar România ocupă locul şapte în acest clasament cu 11.500 de vehicule.
Încercarea şoferilor germani de a scăpa cât mai repede de maşinile lor diesel învechite vine şi ca urmare a anunţului făcut de tot mai multe municipalităţi care taxează drastic sau chiar interzic circulaţia maşinilor cu motoare alimentate cu motorină. În acest timp, state precum România, care nu au impus mecanisme (taxe) pentru a se apăra de avalanşa maşinilor diesel vechi au toate şansele să îşi umple parcurile auto de vehiculele germane poluante.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie