Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
Publicat la 29 iulie 2019
Subiectul turnului de control a făcut obiectul unui dialog la distanţă între USR Braşov şi Consiliul Judeţean
Deputatul braşovean Tudor Benga şi preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea au avut vineri un dialog „la distanţă” despre terminalul aeroportului de la Ghimbav.
Astfel, într-o conferinţă de presă, deputatul USR Braşov a lansat public întrebarea „cine ia decizia finală în ceea ce priveşte turnul de control”. Acesta a amintit că administraţia judeţeană braşoveană a anunţat că în urma analizei cost - beneficiu, specialiştii de la Eurocontrol au apreciat că cea mai eficientă soluţie este turnul virtual. „Ce nu a fost lămurit până acum este cine ia decizia privind turnul de control: Consiliul Judeţean Braşov, în calitate de beneficiar al investiţiei, Romatsa ca autoritate supremă în ceea ce priveşte traficul aerian din România, Eurocontrol, ca suprastructură la nivel european. Avem până acum toate anunţurile despre întâlnirile de lucru, dar până astăzi noi nu ştim cine ia decizia. Eu fac o solicitare publică prin care solicit să ni se comunice cine ia decizia în ceea ce priveşte soluţia turnului de control. Trebuie să ştim urgent dacă va exista turn clasic sau turn virtual la Braşov, pentru că altfel încep să bănuiesc că cineva politic încearcă să amâne decizia şi realitatea până după alegerile locale de anul viitor”, a declarat Benga. Acesta susţine că a avut mai multe discuţii cu specialiştii în aeronautică, iar opinia acestora este că soluţia turnurilor virtuale clasice se aplică în cazul aeroporturilor cu trafic sezonier, iar aeroportul de la Braşov este gândit ca unul comercial, cu trafic aerian constant.
Aeroportul Braşov, proiect pilot în ceea ce priveşte turnurile virtuale
De cealaltă parte, tot vineri, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, a declarat că decizia privind turnul de control aparţine Romatsa, care este singura instituţie din România care se ocupă de dirijarea traficului aerian. Reprezentantul administraţiei judeţene a amintit că CJ Braşov şi Romatsa au semnat un protocol de colaborare în ceea ce priveşte finalizarea aeroportului şi operarea ulterioară a acestuia. Totodată, Adrian Veştea a aprecizat că „Opinia pe care ne-a comunicat-o conducerea Romatsa este că îşi asumă turnul virtual la aeroportul de la Braşov. Urmează ca la nivelul Adunării Generale a Romatsa să se ia o decizie finală în acest sens. Pentru ei, turnul virtual este o oportunitate şi consideră că este bine ca acest proiect pilot pentru România să fie implementat la Braşov”, a precizat Adrian Veştea.
Acesta a amintit că în prezent este în derulare licitaţia pentru elaborarea Studiului de fezabilitate privind echipamentele de dirijare a traficului aerian ce urmează a fi instalate la Aeroportul Braşov.
„Acest studiu va analiza două variante, una în care este luat în calcul turnul virtual, iar cealaltă în care este luat în considerare cel clasic. Decizia finală va fi a operatorului, respectiv Romatsa”, a încheiat Veştea.
nu este nici un comentariu
Autorizaţia de construire nr. 164 din 18.04.2024 şi Autorizaţia de construire nr. 166 din 18.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Construire două locuinţe[...]
2024-05-02 citeste mai multAnunţ de participare privind atribuirea în anul 2024 a contractelor de finanţare nerambursabilă din bugetul local al Municipiului Braşov în cadrul Programului de Finanţare Nerambursabilă[...]
2024-05-02 citeste mai multDrumarii braşoveni încearcă de aproape şase ani să resistematizeze mai multe intersecţii problemă, însă nu au reuşit să realizeze partea de proiectare, deoarece la licitaţiile derulate[...]
2024-05-02 citeste mai multUrşii le dau tot mai multe bătăi de cap autorităţilor, iar gonirea şi relocarea acestora din intravilanul localităţilor înseamnă şi o serie de costuri. Astfel, la orice intervenţie este[...]
2024-05-02 citeste mai multPentru a asigura o curăţenie corespunzătoare în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile administrative, inclusiv terminalele de transport, operatorul de transport[...]
2024-05-02 citeste mai mult
Adaugă un comentariu