Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 22:28

Rus: La 100 de ani de la Marea Unire o să avem şi marea „integrare” a românilor pe autostrăzi

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 06 octombrie 2014

Ministrul Transporturilor a susţinut că numai în cazul în care „vom fi serioşi”, vom avea două autostrăzi care să traverseze Carpaţii, respectiv una care să lege Moldova de Transilvania, iar alta care să lege Sudul de Centrul ţării

Rus: La 100 de ani de la Marea Unire o să avem şi marea „integrare” a românilor pe autostrăzi
Prezent la Braşov, ministrul Transporturilor Ioan Rus a precizat că vom putea circula pe autostradă de la Braşov spre Capitală şi spre Sibiu cel mai probabil abia din 2018, deşi, planurile iniţiale ale Guvernului erau ca tronsonul Comarnic – Braşov să fie deschis circulaţiei până la finele lui 2016. Acesta a ţinut să sublinieze faptul că este pentru prima dată când România are un document strategic care identifică soluţii la problemele de infrastructură din România, respectiv Master Planul General de Transport prezentat recent de Guvern Comisiei Europene. „Dacă am fi serioşi, ar trebui să avem două autostrăzi transcarpatice, una dinspre Moldova spre Transilvania şi alta dinspre Sud spre Transilvania, până în 2018. Acest obiectiv e fezabil şi realizabil. În 1918, am făcut Marea Unire a românilor, iar în 2018 trebuie să sărbătorim mare integrare, în senul ca să fie integrate toate provinciile din această ţară, că dacă ar fi integrate acum, am avea avion de la Iaşi, la Cluj, la Timişoara sau astfel de autostrăzi transcarpatice”, a precizat ministrul Transporturilor. Acesta a ţinut să sublinieze totodată importanţa autostrăzii care va lega Sibiul de Braşov şi de Ploieşti. „Dacă legi Sibiul de Piteşti legi 500.000 de oameni şi o seamă de transporturi industriale. Dacă legi Sibiul de Braşov, de Ploieşti, de Bucureşti, legi două milioane de oameni. Nevoia de interconectivitate pe această zonă este mai mare decât pe zona aceea. Sigur, fiecare ar dori să treacă autostrada sau drumul expres prin faţa porţii, să avem gară în curte”, a pus Rus.
 
Drum expres spre Moldova din Braşov
Acesta a precizat că Masterplanul General de Transport va fi transformat în perioada următoare într-un document operaţional, care va avea limite de timp şi obiective precise pentru realizarea investiţiilor propuse. Autorii Masterplanului spun că o viitoare autostradă prin Valea Prahovei ar fi mai utilă pentru România şi pentru că ar permite o conexiune între zona Moldovei şi Bucureşti, pe de o parte, şi zona Moldovei spre vestul ţării, pe de altă parte. În acest sens, în Masterplan apare şi autostrada Braşov-Bacău, care are avea o lungime de 158 de kilometri şi un cost de circa 2 miliarde de euro. „Autostrada propusă pe traseul Braşov – Bacău s-a calificat în acest Master Plan la categoria autostradă, dar cu coeficienţii la limita cea mai de jos şi probabil, ca să mărim numărul de kilometri de modernizări, această şosea va fi la început drum expres. Aceste categorii de drumuri sunt cu 30%  mai ieftin de realizat şi rezolvă 90% din problemele de trafic”, a explicat Rus. Ministrul a mai susţinut că pe viitor, orice bucată de drum se va face  va avea o logică, astfel ca să facă legătura între anumite zone şi nu doar să fie o bucată de şosea pe un câmp, care nu ajunge de fapt nicăieri.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie