Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 01:57

S-a deschis traficul pe „ocolitoarea de shopping”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 24 decembrie 2015

Este cel de-al 17-lea proiect care a prins contur în municipiu cu bani europeni prin Programul Operaţional Regional. Noul drum scurtează legătura dintre Noua şi ocolitoare şi contribuie la descongestionarea traficului pe Calea Bucureşti

S-a deschis traficul 
pe „ocolitoarea de shopping”

Foto: Primăria Braşov

Braşovenii care locuiesc în cartierul Noua vor avea o variantă mai scurtă şi mai directă de a ajunge pe centura Braşovului. Artera de Sud-Est, care porneşte practic din strada Prunului subtraversează Calea Bucureşti pe traseul vechii căi ferate industriale a uzinei Roman, magistrala de cale ferată Braşov – Bucureşti şi ajunge în tronsonul I al ocolitoarei Braşovului a fost deschisă începând de ieri traficului. Primarul George Scripcaru a subliniat faptul că este cel de-al 17-lea proiect, din cele 20 cuprinse în Planul Operaţional Regional, finalizat la nivelul municipiului Braşov.



Drumul aduce după sine şi investitori
„Aceste proiecte au adus o contribuţie majoră la dezvoltarea oraşului nostru din ultimii ani. Această arteră de circulaţie face legătura între cartierul Noua şi ocolitoarea municipiului, ceea ce înseamnă fluidizarea traficului de pe Calea Bucureşti şi asigurarea unei noi legături  a acestui cartier cu restul oraşului. În următoarea etapă vom face un acces dinspre acest drum spre drumul unde este situat Selgrosul şi un altul spre viitoarea arteră de circulaţie care va merge pe lângă calea ferată şi se va uni cu prelungire Crinului. În acest fel vom crea o reţea de drumuri între Calea Bucureşti şi calea ferată, care va fi baza pentru dezvoltarea întregii zone”  a precizat primarul George Scripcaru. Acesta a subliniat faptul că existau companii interesate să investească în deschiderea de noi spaţii comerciale în zonă, însă nu au făcut-o până acum tocmai din cauza faptului că nu exista o cale de acces. Primarul a precizat faptul că cel puţin două investiţii ar urma să prindă contur în perioada următoare, în zona din spatele Bricodepot. „Această zonă nu a fost utilizată la potenţialul maxim tocmai pentru că nu existau căi de acces. Astfel, le oferim oportunităţi şi investitorilor”, a punctat primarul.



Se schimbă priorităţile pe strada Prunului
Odată cu deschiderea acestei artere de circulaţie, se vor modifica regulile de prioritate în intersecţia dintre strada Prunului, prelungire Poienelor şi strada Laminoarelor, precum şi la intersecţia dintre strada Prunului şi strada Brazilor. ,,După deschiderea acestei artere de circulaţie se vor produce câteva modificări în ceea ce priveşte priorităţile pe străzile din această zonă, astfel strada Prunului va deveni drum cu prioritate şi pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la intersecţia cu noul drum şi intersecţia cu strada Brazilor”, a explicat comisarul şef Florian Szanto, şeful Biroului Rutier Braşov, din cadrul Poliţiei Municipiului Braşov a declarat.



Semafor la pasajul de sub calea ferată
Ţinând cont că pasajul care subtraversează calea ferată este mai îngust, fiind practic o singură bandă, a fost montat un semafor care să dirijeze circulaţia şi traficul să se desfăşoare fără incidente, mai ales că drumul continuă cu o curbă în rampă, astfel că vizibilitatea este mai redusă. ,,De-a lungul traseului propus, drumul intersectează denivelat Calea Bucureşti pe sub pasajul superior existent (Podul Selgros) şi magistrala de cale ferată CF 300, tot printr-o intersecţie denivelată, prin pasajul existent. Deoarece dimensiunile pasajului de cale ferată nu au permis amenajarea a două benzi de circulaţie, am introdus un sistem de semaforizare pentru trecerea pe sub pasajul CF. Această arteră are o lungime de 2,145 km, 3 sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Traseul este iluminat până la intersecţia cu magistrala CF 300. Pe lungimea drumului de sud-est am amenajat 3 perechi de staţii pentru transportul în comun”, a declarat administratorul public al Braşovului, Miklos Gantz. Valoarea lucrărilor, care au demarat în luna februarie a acestui an a fost de 8,65 milioane de lei, faţă de valoarea estimată iniţial de 11,45 milioane de lei, iar proiectul a fost realizat de către societatea braşoveană Eurostrada.
 

+3 -1

Comentarii

Cristian

2015-12-24 06:36:51


Pasajul de sub calea ferata se putea largi evitindu-se aglomeratia,in ziua de azi sunt soluti tehnice pentru rezolvarea orcarei situati dar sa ales ca de fapt in Romania solutia cea mai ieftina.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie