Curs BNR

1 EUR = 4.5988 RON

1 USD = 3.9154 RON

1 GBP = 5.1585 RON

1 XAU = 160.6332 RON

1 AED = 1.0660 RON

1 AUD = 3.0574 RON

1 BGN = 2.3514 RON

1 BRL = 1.2262 RON

1 CAD = 3.1001 RON

1 CHF = 3.9684 RON

1 CNY = 0.5897 RON

1 CZK = 0.1793 RON

1 DKK = 0.6178 RON

1 EGP = 0.2215 RON

1 HUF = 1.4922 RON

1 INR = 0.0602 RON

1 JPY = 3.4382 RON

1 KRW = 0.3467 RON

1 MDL = 0.2248 RON

1 MXN = 0.2062 RON

1 NOK = 0.4898 RON

1 NZD = 2.7252 RON

1 PLN = 1.0866 RON

1 RSD = 0.0386 RON

1 RUB = 0.0681 RON

1 SEK = 0.4769 RON

1 TRY = 1.0579 RON

1 UAH = 0.1474 RON

1 XDR = 5.5117 RON

1 ZAR = 0.2855 RON

Editia 6589 - 24 oct 08:44

S-a făcut ordine în curtea aeroportului

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 22 sepembrie 2017

Consiliul Judeţean se apropie de momentul reluării lucrărilor la aeroport. Mai multe proiecte s-au derulat în paralel, proceduri impuse de lege, pentru deblocarea investiţiei

S-a făcut ordine în curtea aeroportului

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea (foto), a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, stadiul implementării proiectului Aeroportului Internaţional Braşov, în această perioadă fiind în elaborare mai multe studii şi documentaţii impuse prin legislaţie. Astfel, a anunţat reprezentantul CJ, experţii de la SC Search Corporation SRL (care realizează proiectul tehnic pentru suprafeţele de mişcare şi canalizările pluviale) au definitivat măsurătorile topografice şi pentru sistemul de preluare a apelor pluviale colectate de pe suprafeţelor de mişcare, după ce administraţia judeţeană a luat decizia de a nu mai aştepta realizarea lucrărilor de regularizare a pârâului Besălcinului de către Administraţia Naţională Apele Române. Reamintim că în anul 2013, Administraţia Naţională Apele Române a semnat un contract de lucrări (finanţate de Ministerul Mediului) privind regularizarea a râului Bârsa şi de deviere a albiei pârâului Besălcin, care trece prin incinta aeroportului. Conform respectivului proiect, apele pluviale de pe aeroport ar fi urmat să fie deversate în Besălcin. Lucrările la acest proiect nu au fost începute nici în ziua de azi, iar Consiliul Judeţean a decis să realizeze un alt sistem de captare a apelor pluviale, colectorul urmând a se deversa direct în în Bârsa, nu în Besălcin. Pentru a se aplica această soluţie tehnică, este nevoie de o completare a proiectului tehnic la care lucrează firma Search Corporation. „Proiectul tehnic pentru Calea de rulare Alfa, apron şi canalizările aferente, va fi predat de consultant în data de 27 septembrie. După avizarea proiectului în Comisia Tehnico-Economică a CJ Braşov, proiectul va fi supus avizării Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) apoi putem demara procedurile de achiziţie publică a lucrărilor de construcţie”, a precizat Veştea. Acesta menţionat că, pentru a urgenta demararea lucrărilor de amenajare a pârâului Bârsa de către Administraţia Bazinală Apa Olt, conducerea executivă a CJ Braşov a avut o întâlnire cu Doina Pană, ministrul Apelor şi Pădurilor, precum şi două întâlniri cu conducerea executivă a Administraţiei Naţionale Apele Române.
Recent, a mai spus reprezentantul administraţiei judeţene, a fost definitivată şi procedura de achiziţie publică în vederea desemnării firmei care va proceda la revizuirea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) aferent Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, în care sunt prevăzute toate amenajările şi construcţiile aferente obiectivului de investiţii. „Contractul a fost semnat în luna septembrie şi are termen de execuţie 4 luni calendaristice”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean.

Procedura de zbor, elaborată în funcţie de configuraţia pistei
Un alt set de documente necesare funcţionării aeroportului sunt procedurile de aterizare şi decolare. În mod normal, a afirmat Veştea, acestea ar fi trebuit elaborate înainte de realizarea pistei, astfel încât aceasta să fie proiectată ţinându-se cont de toţi factorii ce pot influenţa aterizarea sau decolarea aeronavelor, cum sunt curenţii de aer sau chiar culoarele de zbor ale aeronavelor sau chiar de rutele folosite de păsările migratoare. „Pista nu a fost realizată în funcţie de rezultatele studiilor ce stau la baza elaborării procedurilor de aterizare ci de configuraţia terenului. Acum, procedurile de zbor trebuie făcute ţinându-se cont de aşezarea pistei. În această perioadă este în derulare procedura de achiziţie publică pentru desemnarea firmei care va realiza procedurile de zbor şi determinarea echipamentelor de navigaţie este în desfăşurare, termenul limită de depunere a ofertelor fiind 5 octombrie”, a explicat preşedintele CJ.

Master Planul Aeroportului, depus la Autoritatea Aeronautică Civilă Română
Un alt document de care este nevoie pentru finalizarea aeroportului este Planul de dezvoltare a aeroportului, care a fost elaborat de SC Iptana SA. Şi acesta este gata şi, a anunţat Adrian Veştea, a fost depus spre avizare la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR). Documentul amintit cuprinde dezvoltările pe termen mediu şi lung, inclusiv legăturile cu viitoarele căi de comunicaţii rutiere rapide (autostrăzi), cât şi cu reţeaua de cale ferată. De altfel, zilele trecute, o delegaţie a Consiliului Judeţean Braşov condusă de preşedintele CJ s-a întâlnit la sediul AACR cu conducerea instituţiei pentru a discuta problemele legate de termenele de avizare.

Oamenii de afaceri din China, interesaţi de proiectul aeroportului
Preşedintele CJ a anunţat şi că, la începutul acestei luni, oficiali din provincia Hunan din China (una dintre cele mai dezvoltate regiuni din această ţară) au solicitat vizitarea amplasamentului viitorului aeroport. „Am fost împreună cu ei acolo, au văzut pista de decolare-aterizare şi s-au declarat încântaţi. De altfel, în urma vizitei pe teren şi-au manifestat intenţia de a participa la o viitoare licitaţie ce vizează concesionarea investiţiei”.

În scurt timp ar putea fi semnat contractul pentru studiul de fundamentare
Adrian Veştea a anunţat că s-a definitivat procedura de achiziţie publică pentru desemnarea firmei câştigătoarea care va realiza studiul de fundamentare cu privire la abordarea finalizării obiectivului de investiţii menţionat. „La licitaţie au participat două firme şi, cum era firesc, una a câştigat, iar cealaltă a pierdut. Ne-am fi dorit să semnăm contractul de servicii la începutul acestei săptămâni, dar o firmă participantă la licitaţie a transmis o notificare către CJ. Conform legislaţiei în vigoare, trebuie să depăşim termenele de notificări şi eventuale contestaţii, după care vom proceda la semnarea contractului. Studiul va fi gata în 45 de zile de la emiterea ordinului de începere a contractului”, a precizat Veştea.
Obiectul contractului îl reprezintă realizarea unui studiu de fundamentare conform prevederilor Legii nr. 100/2016  şi a HG nr. 867/2016, coroborat cu prevederile Legii 233/2016. Studiul de fundamentare trebuie să cuprindă obligatoriu toate elementele prevăzute de legislaţie, astfel încât Consiliul Judeţean Braşov să poată analiza şi decide în cunoştinţă de cauză privind alegerea variantei optime pentru finalizarea şi operarea aeroportului.
Acest studiu va prezenta toate variantele potenţiale pentru finalizarea obiectivului de investiţii „Aeroport Internaţional Braşov - Ghimbav”, respectiv finanţarea şi construirea obiectivului din fonduri publice; constituirea unei societăţi comerciale pe acţiuni care să aibă ca scop finanţarea, construirea şi operarea obiectivului; realizarea unui parteneriat public-privat având ca scop finanţarea, construirea şi operarea obiectivului; concesionarea obiectivului către o entitate privată sau o asociere de entităţi private care să aibă ca scop finanţarea, construirea şi operarea obiectivului.
Conform preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, studiul de fundamentare va cuprinde un studiu de trafic pentru viitorul aeroport, realist şi pertinent, care să ţină cont de realităţile actuale în piaţa de profil, şi care să cuprindă estimările ariei de acoperire şi a numărului potenţial de pasageri, precum şi estimările traficului de cargo în concordanţă cu evoluţiile regionale, naţionale şi europene în domeniu.
Prin studiul de fundamentare se va mai realiza o prognoza de trafic pasageri şi cargo pentru următorii 25 de ani, o analiză tendinţelor socio-economice din Regiunea Centru şi Judeţul Braşov, o analiză a pieţei de transport aerian, dar şi una a concurenţei (o comparaţie cu aeroporturile concurente, atât cele aflate la mică distanţă, respectiv 150-200 km,  cât şi cu principalele aeroporturi concurente aflate la peste 200 km)
Totodată, studiul va cuprinde şi o proiecţie a veniturilor aeroportului, dar şi gradul de suportabilitate şi comparaţia opţiunilor/aranjamentelor contractuale alternative pentru implementarea proiectului (gradul de suportabilitate a proiectului priveşte capacitatea financiară a partenerului public şi a oricăror altor entităţi publice implicate necesară îndeplinirii obligaţiilor de natură financiară asumate în cadrul contractului de parteneriat public-privat şi, după caz, capacitatea financiară a beneficiarilor direcţi ai utilizării bunului/bunurilor sau serviciului public ce formează obiectul parteneriatului public-privat). În document se vor preciza şi structura de riscurilor aferente fiecărei alternative de implementare a proiectului, finanţabilitatea şi eficienţa economică a acestuia.
Termenul de predare a documentaţiei va fi de 45 de zile calendaristice de la data emiterii ordinului de începere, ocazie cu care se va proceda la  recepţia documentaţiei. După primirea documentaţiei comisia constituită la nivelul Consiliului Judeţean Braşov are obligaţia de verificare a acesteia în termen de 15 zile (calendaristice), iar prestatorul va trebui ca în maxim 5 zile calendaristice de la sesizarea beneficiarului să completeze eventualele omisiuni sau inadvertenţe din documentaţie. Recepţia se va considera acceptată de către beneficiar numai în condiţiile stingerii tuturor observaţiilor. Documentaţia va fi elaborată în limba romană şi în limba engleză (traducerea asigurată de către un traducător autorizat contractat şi plătit de către Prestator în cadrul şi în preţul contractului de prestări servicii).
„Îi asigur pe braşoveni că proiectul aeroportului de la Ghimbav este un obiectiv prioritar pentru noi. Aşa cum am specificat anterior, sunt mai multe proiecte pe care le-am derulat în paralel, astfel încât să nu pierdem vremea şi să înaintăm pentru realizarea lui”, a încheiat Adrian Veştea.

Comentarii

wili

2017-09-22 03:09:28


Asteptam sa se activeze iarasi Nelutu Spineanu cu ponturi noi.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • IAR Ghimbav se gândeşte să reia 
producţia de elicoptere

    IAR Ghimbav se gândeşte să reia producţia de elicoptere

    Realitatea TV anunţă că Airbus ar urma să plece din România. Airbus: „Nu comentăm bârfe”

    2017-10-20 citeste mai mult
  • Intimitate de poliţist

    Sindicaliştii din poliţie vor să îi propună ministrului Afacerilor Interne, Carmen Dan, ca statutului poliţistului să i se adauge o prevedere ce asigură protecţia imaginii şi a datelor[...]

    2017-09-22 citeste mai mult
  • Inventarul perlelor

    Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a oferit de-a lungul timpului numeroase „perle”, inventariate ieri seară de Antena 3. Spre exemplu, cu ocazia unei operaţii, şeful de la Educaţie îşi[...]

    2017-09-22 citeste mai mult
  • Planul secret

    Tensiunile din cadrul PSD anunţă o nouă criză politică. Potrivit surselor Antena 3, există informaţii că în următoarele două săptămâni s-ar putea încerca debarcarea premierului[...]

    2017-10-20 citeste mai mult
  • Singurii educaţi de necalificaţi

    România este singura ţară din Uniunea Europeană în care există titulatura de necalificat în sistemul educaţional, spun reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ[...]

    2017-10-20 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotionalbanner promotional