Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 09:42

S-a terminat cu „mall-ul gară”

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 14 mai 2020

CFR a schimbat planul de reabilitare a interiorului Gării Braşov. Nu mai apelează la investitori privaţi, ci plăteşte lucrările din fonduri proprii

S-a terminat cu „mall-ul gară”
Reprezentanţii Sucursalei Regionale de Căi Ferate (SRCF) Braşov au avut ieri o discuţie cu conducerea primăriei Braşov referitor la proiectul de modernizare a staţiei CFR şi a zonei adiacente. După discuţiile cu primarul Braşovului, George Scripcaru, Gabriela Voinea, şeful diviziei de investiţii SRCF a declarat că „în acest moment este în derulare proiectul de  reamenajare a zonei cuprinse între Oficiul Poştal şi strada 13 Decembrie. Proiectul este în faza elaborării DALI  (documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie – n.r.). După întocmirea proiectului tehnic vor începe lucrările. Lucrările vor începe probabil la începutul lunii iunie şi se vor termina până la sfârşitul anului acesta - începutul anului următor”.
Proiectul prevede amenajarea zonei cuprinse între Bulevardul 13 Decembrie şi zona oficiului poştal de la Gară. Se va face un zid de sprijin înspre Bulevardul 13 Decembrie, iar înspre Poştă se va amenaja o zonă de parcare cu spaţiu verde. De asemenea, se vor amenaja accesele laterale către tunelul pietonal, iar pe faţada principală a Gării va fi montată va fi montată o copertină cu structură metalică de inox şi învelitoare de sticlă.
 
Anul acesta ar putea fi lansată licitaţia pentru reabilitarea spaţiilor interioare
Pe de altă parte, reprezentanta SRCF Braşov a anunţat că în perioada următoare  licitaţia pentru proiectul tehnic de amenajare a spaţiilor interioare ale gării Braşov. „Banii sunt prevăzuţi în buget, sperăm să lansăm licitaţia pentru proiectul tehnic în aproximativ o lună, iar după finalizarea proiectului, licitaţia de lucrări”, a afirmat  Gabriela Voinea.
Aceasta a precizat că „proiectul prevede implementarea unor soluţii moderne, accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi, va fi un proiect frumos, dacă expertizele relevă că putem amenaja spaţii deschise în clădire”.
 
Două tentative eşuate de concesionare a spaţiilor interioare ale Gării Braşov
Anunţul reprezentantei SRCF Braşov privind finanţarea acestor lucrări din bugetul companiei vine după ce CFR a încercat de două ori să închirieze spaţiile interioare unor firme, dar fără succes. Iniţial, CFR avea în plan să concesioneze spaţiile interioare unor investitori privaţi, care, pe lângă plata redevenţei, ar fi trebuit să finanţeze şi lucrările de modernizare a interiorului Gării Braşov. Gara urma să se transforme într-un fel de mall, administrat privat, cu anumite condiţii impuse de operatorul feroviar.
La momentul respectiv se discuta despre o modernizare a Gării potrivit unui concept realizat de un consultant contractat de SRCF Braşov  şi prezentat în luna noiembrie a anului trecut într-o şedinţă a Consiliului Local Braşov. Potrivit conceptului de modernizare prezentat în Consiliul Local Braşov, valoarea lucrărilor de modernizare era de aproximativ 4,3 milioane de euro.
Potrivit documentului prezentat în şedinţa de plen a Consiliului Local Braşov, interiorul Gării Braşov urma să se schimbe radical. Astfel, casele de bilete urmau să se mute la etaj, într-o zonă care acum nu este folosită, iar la parter erau proiectate spaţii comerciale. De altfel, şi la primul etaj erau propuse unităţi de alimentaţie publică, iar o parte a peronului 1 urma să fie ocupată de terase.
Pentru persoanele cu mobilitate redusă era proiectat un lift, dar şi scări rulante.
În ceea ce priveşte fluxul de călători, aceştia urmau să ajungă la peroane fără a mai folosi porţiunea din tunelul subteran cu ieşire de la salonul principal şi urma ca, în subteran, coborârea să se facă pe la peronul 1.  Acest concept, inclusiv în ceea ce priveşte fluxurile de călători, a fost inspirat din modelul gării din localitatea poloneză Cracovia.
 
Apel şi către conducerea Sucursalei Braşov a Poştei Române
După întâlnirea cu reprezentanţii SRCF Braşov, primarul George Scripcaru, a promis că va sprijini proiectele implementate de CFR, mai ales că acestea sunt corelate cu investiţiile derulate de municipalitatea braşoveană. Pe de altă parte, edilul a anunţat că „trebuie să discutăm şi cu reprezentanţii Poştei Române, pentru că şi ei au, în zona gării, un amplasament care arată foarte urât”.  De altfel, primarul s-a declarat de mai multe ori nemulţumit de modul în care arată zona oficiului poştal de la Gară.

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie