Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 09:11

Se face planul pentru „ocolitoarea” DN 1

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 04 aprilie 2014

Drumul care ar putea fi alternativa la DN 1 are aproximativ 45 de kilometri şi este, în prezent, doar un drum forestier clasat doar în acte drept drum judeţean

Se face planul pentru „ocolitoarea” DN 1

Ideea amenajării unui drum paralel cu DN 1, pe Valea Doftanei, care să descongestioneze traficul de pe această rută aglomerată care leagă Capitala de munte este una mai vece, iar consiliile judeţene din Braşov şi Prahova s-au asociat încă din 2008 pentru a realiza această investiţie. Atunci, exista posibilitatea finanţării lucrărilor prin Programul Naţional 10.000 de Drumuri Judeţene, însă linia de finanţare s-a blocat, astfel că şi proiectul a fost abandonat.
Drumul ar fi urmat să lege Braşovul de Câmpina prin Săcele - Pasul Predeluţ – Valea Doftanei, iar, în prezent, este doar un drum forestier. Proiectul a fost inclus pentru finanţarea din noua tranşă de bani alocaţi de Uniunea Europeană în perioada 2014 – 2020. Autorităţile din Braşov şi-au propus ca în acest an să finalizeze documentaţia necesară, ca sa poată obţină o astfel de finanţare. „În acest an, ne-am propus să facem numai partea proiectare, respectiv documentele necesare obţinerii finanţării”, a precizat Mihai Pascu, vicepreşedinte Consiliul Judeţean Braşov.
Această şosea a fost clasificat ca Drum Judeţean în anii 1970, respectiv DJ 102 I şi se întinde pe o distanţă de 45 de kilometri. Pe mare parte din acest drum nu a fost turnat asfalt niciodată, doar în judeţul Prahova fiind cu asfalt pe raza localităţilor. În Braşov, drumul porneşte din localitatea Brădet, după Barajul Tărlung, dar nu este asfaltat decât pe o porţiune de mai puţin de un kilometru, carosabilul degradându-se ţinând cont că nu a mai fost reparat de câteva decenii.
Pentru modernizarea drumului ar fi nevoie de 45 de milioane de euro, după cum au estimat autorităţile din cele două judeţe, iar odată realizat, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov.

+1 -0

Comentarii

yo

2014-04-04 08:57:26


Daca se face si asta...si semai face si autostrada Bucuresti - Brasov...atunci afluenta va fi mult mai mare in Brasov (ma refer la turisti)...dar sa vedem in ce an vor fi gata...Ca sa nu mai vorbim de aeroport, care va aduce in jur de 50.000 de turisti anual din cate am citit

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie