Premierul Victor Ponta a promis, ieri, bani pentru finanţarea obiectivului, dar cu condiţia de a se stabili cine îl va administra
Prezent ieri la Codlea, cu ocazia inaugurării unei noi fabrici a nemţilor de la Draexlmaier, prim ministrul României, Victor Ponta, a declarat, ieri, că susţine construirea unui aeroport la Braşov, însă, mai întâi, autorităţile locale trebuie să decidă dacă aeroportul va fi administrat de autorităţile locale sau de Ministerul Transporturilor, adăugând că acesta ar trebui inclus în strategia regională.
„Sunt două lucruri care trebuie îndeplinite, pentru că susţin acest proiect. În primul rând trebuie lămurită situaţia pe plan local, dintre Consiliul Judeţean şi Primărie. Nu vreau să mă bag eu să rezolv conflictele pe plan local. Dacă vor să-l ţină ei, dacă vor să-l dea la Ministerul Transporturilor, deci trebuie să se decidă ei spre binele Braşovului. Al doilea lucru, trebuie să integrăm Aeroportul Braşov în strategia regională, pentru că ştiţi bine că există aeroport la Sibiu şi la Târgu Mureş şi evident va fi o competiţie între ele. Braşovul, din punctul meu de vedere, cunoscând şi numărul populaţiei şi partea economică şi partea turistică, sigur ar putea să fie în pole position, dar după ce autorităţile locale se hotărăsc să dezvolte acest proiect. Din partea Guvernului şi a mea personală există tot sprijinul”, a spus Ponta.
În situaţia în care aeroportul va rămâne în administrarea Consiliului Judeţean Braşov, premierul a spus că aeroportul trebuie integrat în strategia regională, pentru a nu se „canibaliza” cu aeroporturile din Sibiu şi Târgu Mureş. „Mă interesează doar, dacă rămâne la CJ, să fie integrat în strategia regională, pentru că dacă se canibalizează cu Sibiu şi Târgu Mureş, nu cred că asta e soluţia. Soluţia este să se poată dezvolta toate trei”, a mai spus premierul. Întrebat dacă va susţine financiar aeroportul, premierul a spus: „Evident cu bani, că doar nu cu strângeri de mână”.
Se pregăteşte un nou act normativ
Problema terenului Aeroportului de la Ghimbav este încă departe de a se rezolva, după ce în vara anului trecut a expirat termenul până la care Consiliul Judeţean Braşov se putea folosi de terenul primit de la Institutul Cartofului pentru a realiza obiectivul de investiţie. În luna februarie, plenul CJ Braşov a aprobat o hotărâre privind iniţierea unei ordonanţe de urgenţă pentru modificarea Legii nr. 197/2009, prin care se primiseră cele 200 de hectare, în sensul prelungirii termenului de finalizare a aeroportului de la 5 ani, cât era prevăzut în respectivul act normativ, la 15 ani.
Hotărârea nu a primit deocamdată avizul de legalitate ale Prefecturii Braşov, fiindcă a considerat că formularea prin care se solicită prelungirea termenului nu este corectă. „În actul normativ transmis de administraţia judeţeană apare formularea «prelungirea termenului de finalizare», însă problema este că termenul iniţial, stabilit prin legea din 2009, a expirat de mult, astfel că trebuie găsită o formulare care să corespundă acestei realităţi. Ar trebui ca hotărârea de consiliu judeţean să solicite stabilirea unui nou termen de finalizare a obiectivului”, a explicat prefectul Braşovului, Mihai Mohaci. Reprezentanţii Prefecturii s-au întâlnit deja cu cei ai administraţiei judeţene pentru a face această corectură, prefectul subliniind faptul că odată ce hotărârea va fi modificată, se va emite imediat avizul de legalitate, astfel ca demersul judeţului să ajungă cât mai repede la Guvern.
Terenul a fost obţinut cu mare greutate
„Căutăm o formulă optimă, astfel încât să avem certitudinea că proiectul fi aprobat şi de Guvern, iar dacă se va ajunge la concluzia că trebuie să aprobăm o nouă hotărâre de consiliu judeţean, o vom face. Pentru a rezolva această problemă, este nevoie de o abordare administrativă, nu de una politică”, a completat vicepreşedintele CJ Braşov, Mihail Veştea. şi în 2009, acest teren a trecut în domeniul public al judeţului şi în administrarea CJ Braşov, de la Institutului Naţional de Cercetare - Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov, după o serie de emoţii, ţinând cont că, prima oară când s-a pus în discuţie acest transfer de proprietate, la începutul lui 2009, proiectul de ordonanţă a fost respins de Camera Deputaţilor şi retrimis Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice în vederea reexaminării, deşi autorităţile judeţene iniţiaseră demersurile în acest sens încă din 2007.
Între timp, CJ Braşov pregăteşte documentele pentru lansarea licitaţiei în vederea demarării celei de-a treia etape de lucrări, după ce procedura iniţială a fost anulată. În acest sens, CJ Braşov a obţinut şi un împrumut de 29,4 milioane de lei, o partea din bani urmând să fie folosiţi şi pentru modernizarea Corpului B al Spitalului Judeţean. Valoarea totală estimată a lucrărilor din această etapă, respectiv pentru suprafeţele de mişcare, este de 28.661.780 de lei, fără TVA, iar între lucrări se numără construcţia căii de rulare ALFA, a suprafeţei de parcare, îmbarcare şi debarcare (apron), dar şi execuţia canalizării pluviale şi drenajul pentru pista de decolare - aterizare, inclusiv legăturile cu canalizările pluviale pentru celelalte suprafeţe de mişcare şi evacuare a apelor colectate. „Sper ca în două săptămâni să avem tema Studiului de Fezabilitate, apoi vom putea estima când vom relua licitaţia”, a punctat vicepreşedintele CJ Braşov.
BARBESCU
2015-04-18 12:40:40
CHIAR NU REALIZATI CUM ISI BATE JOC PLAGIATORUL DE BRASOVENI? RUSINE PENTRU ACEST ORAS