Dacă în toamna anului trecut anunțat ca posibil termen de finalizare a modernizării DN 73 luna decembrie a acestui an, vineri, într-o conferință de presă, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov au anunțat că lucrările sunt finalizate în proporție de 30%, iar data estimată de finalizare a proiectului este luna decembrie a acestui an. Această întârziere, au explicat atât reprezentanții constructorului, cât și cei ai Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov, este cauzată de faptul că autorizațiile pentru unele sectoare de drum au fost obținute cu mare întârziere. „Din sectoarele la care mai trebuie să lucrăm, pentru aproape 70% din lungime nu au fost emise autorizațiile de construire. În momentul în care a fost semnat contractul de lucrări, noi ne-am asumat finalizarea intervențiilor în termen de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor”, a declarat reprezentantul constructorului, Bogdan Mitache. Acesta a precizat că, în cazul în care vremea va fi bună, lucrările de modernizare a DN 73 vor fi reluate în 15 martie: „Am transmis spre aprobare planul de management al traficului, în care sunt incluse restricțiile de circulație, iar la jumătatea lunii martie, dacă vremea va fi bună, vom relua lucrările pe sectorul Cristian – Râșnov – Bran. Ca și anul trecut, vom lucra pe segmente de 500 m. Vom începe de la intrarea în localitatea Bran și ne-am propus ca până la finalul acestui an să finalizăm întregul sector până la nivelul de strat de asfalt de legătură, urmând ca în primăvara anului viitor să turnăm și stratul final”.
Pe de altă parte, directorul DRDP Brașov, Adriana Nicula, a afirmat că în cursul anului 2019 urmează a se realiza lucrările la ultimii 12 km, pe mai multe sectoare cuprinse între Bran și Fundata. De asemenea, ea a precizat că lucrările prevăzute pentru localitatea Moieciu au fost suspendate în urma solicitării primăriei comunei. „În comună sunt prevăzute lucrări la rețeaua de apă și canalizare”, a declarat Nicula.
Sectorul din județul Brașov al DN 73 are o lungime de aproximativ 38 de kilometri, iar lucrările de modernizare au început în primăvara anului trecut, pe segmentul cuprins între Brașov și Cristian, dar și pe o porțiune de aproximativ 1,5 km de la Tohanul Nou și pe una de 2,5 km, între Bran și Moieciu.
Conducerea DRDP Brașov a precizat că pe nici o porțiune a DN73 din județul Brașov nu a fost turnat covorul asfaltic final iar lucrările nu au fost recepționate. Ceea ce pare ca o porțiune terminată (cum este și cazul tronsonului Brașov - Cristian) sunt doar staruri de asfalt de bază pe care a fost permisă circulația doar pentru ca pe timpul iernii, când șantierul este în conservare, traficul să nu fie îngreunat. La fel s-a întâmplat și cu numeroase podețe de pe traseu.
Pe de altă parte, în timpul conferinței, prefectul Marian Rasaliu le-a solicitat constructorilor, dar și reprezentanților DRDP ca după redeschiderea șantierului să ia toate măsurile pentru ca circulația rutieră să se desfășoare în condiții de maximă siguranță. „Nu mai doresc să văd sincopele care au fost în anul precedent, când au fost sincope inclusiv în ceea ce privește delimitarea dintre suprafața carosabilă și terenul de lângă drum, iar multe mașini au «ieșit în decor»”, a declarat prefectul.
DN 73 (care face legătura între localitățile Brașov – Râșnov – Bran – Fundata – Câmpulung - Pitești), are o lungime totală de 103,25 și face obiectul unui program amplu de modernizare printr-un contract desfășurat de CNAIR prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR). Valoarea totala a contractului este de peste 275 de milioane de lei (din care FEDR asigură 85%). În acest scop mai multe sectoare de drum din județul Brașov au fost predate încă din data de 15 martie 2017 concernului format din asocierea a 4 firme (Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development SRL – Tractebel Engineering SA) care se ocupa de lucrările de modernizare.
Lucrările vizează in principal lărgirea drumului la minim 8 metri (din care 7 metri partea carosabila), ranforsarea lui pentru un trafic de 11,5 tone, reconstrucția completa a 6 poduri si reabilitarea altor 20 dar si lărgirea unor curbe, refacerea podețelor, construirea de șanțuri de evacuarea apei pluviale si întărirea prin ziduri de sprijin.
Asfaltare „la rece”, realizată „pro bono” de constructor
Conducerea DRDP Brașov a anunțat că Până la redeschiderea șantierului, în urma notificării din partea DRDP Brașov, antreprenorul a început un program de reparații pe porțiunile cele mai afectate de gropi cu mixtură stocabilă („asfaltare la rece”), iar după ce temperaturile vor permite acest lucru, chiar și cu asfalt prelucrat la cald.
Pe toata perioada șantierului (chiar și în sezonul rece) constructorul a instalat indicatoare de avertizare si atenționare si au fost instituite si restricții de viteza de maxim 30 de km/h pe porțiunile afectate de șantier precum si cele deteriorate.
Reprezentantul constructorului a precizat că lucrările de întreținere pe timpul iernii nu au fost incluse în contractul de modernizare a arterei. „Aceste lucrări sunt realizate pro bono”, a precizat Bogdan Mitache.
sasu
2018-02-25 12:07:13
pe bune?sunteti niste incapabili. prima este directoarea de la drumuri.