Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 06:10

Sfaturi de la consultanţii Lufthansa pentru aeroportul de la Ghimbav

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 11 februarie 2015

Reprezentantul Lufthansa Consulting care a ajuns ieri la Braşov este de părere că autorităţile braşovene ar trebui să se orienteze deja spre companiile low-cost, iar investiţia iniţială să fie redimensionată, dar să permită o dezvoltare ulterioară

Sfaturi de la consultanţii Lufthansa pentru aeroportul de la Ghimbav
Un reprezentant al Lufthansa Consulting (consultant internaţional pentru aviaţie, companii aeriene, aeroporturi şi industrii conexe, membră a grupului Lufthansa) s-a întâlnit ieri cu reprezentanţii Primăriei şi ai Consiliului Judeţean Braşov pentru a discuta despre următoarele etape în vederea finalizării Aeroportului Internţional de la Ghimbav. După cum a precizat vicepreşedintele CJ Claudiu Coman, autorităţile braşovene se află în acest moment în căutarea unui partener care nu numai să investească în finalizarea aeroportului, dar şi să asigure şi operarea acestuia. „Acest lucru ar urma să fie făcut prin licitaţie, deoarece este singura variantă legală, iar capacitatea de operare a aeroportului şi experienţa în domeniu ar urma să fie atuuri importante de partea investitorilor”, a explicat Coman.
Autorităţile braşovene i-au explicat reprezentantului Lufthansa Consulting, Thomas J. Niehaus, că pentru definitivarea acestui proiect, Primăria Braşov a intrat în parteneriat cu Consiliului Judeţean, investiţia directă fiind a acestuia din urmă. „Este o primă discuţie, pe care o considerăm benefică, iar continuarea acestei discuţii pe date tehnice va aduce detalii utile în acest proces. Trebuie să cumulăm toate datele despre aeroport, să vedem care sunt etapele pe care le mai avem de urmat şi cum putem finaliza această investiţie. Va trebui elaborat un studiu de piaţă exact şi după aceasta, vom vedea în ce mod se va implica şi Primăria în realizarea acestui proiect, din punct de vedere financiar”, a explicat primarul George Scripcaru. Autorităţile locale îşi pun speranţele în Lufthansa sau KLM, operatori cu experienţă şi cu putere financiară, cu care există demersuri de negociere, sau în orice alt operator de nivel comparabil. 
 
Trebuie să devină o investiţie atractivă
Thomas J. Niehaus a subliniat faptul că Braşovul trebuie să facă un studiu de piaţă foarte amănunţit, care să arate atuurile acestui aeroport şi să-l facă atractiv. Acesta crede că obiectivul de la Ghimbav ar trebui să se adreseze operatorilor mai mici, ţinta principală fiind Blue Air, Wizz Air şi Ryan Air. 
„Văd potenţialul Braşovului, dar din perspectiva operatorului, problema e la dumneavoastră. Trebuie să vă implicaţi, să vă asumaţi riscurile. Operatorii au navele şi pot zbura cu ele de oriunde. Fără asumarea riscurilor financiare, va fi foarte dificil să îi convingeţi. Din  punctul lor de vedere, este vorba despre unde îşi pot plasa o investiţie de 20 sau 50 de milioane de euro (cât costă o aeronavă - n.red.), astfel încât să aibă un profit cât mai bun. Competiţia dumneavoastră nu este doar cu România, ci cu întreaga Europă de Sud-Est”, a punctat T.J. Niehaus, care le-a recomandat autorităţilor locale să îşi stabilească foarte bine priorităţile şi să ia deja legătura cu companii low-cost. „ştiu că aveţi documente, dar trebuie să elaboraţi un studiu de piaţă cât mai amănunţit, despre ce poate oferi Braşovul operatorilor, care sunt clienţii şi care sunt oportunităţile, pentru a-i convinge să vină aici. Studiul de piaţă şi propunerea pe care o veţi face este foarte importantă în acest moment. Trebuie să arătaţi potenţialul pieţei, iar noi vă putem ajuta cu acest lucru”, a explicat reprezentantul Lufthansa Consulting. 
 
Deschiderea aeroportului, nu mai devreme de doi ani
Thomas J. Niehaus este de părere că şi investiţia iniţială ar putea fi redimensionată, iar terminalul ar trebui construit din materiale de calitate, dar ieftine, construcţii uşoare care să permită dezvoltarea ulterioară a spaţiului. Acesta a susţinut însă că deschiderea aeroportului, chiar dacă va fi găsit un operator foarte repede şi toate lucrurile vor decurge aşa cum trebuie, nu se va putea face mai repede de doi ani, în condiţiile în care un operator are nevoie de doi - patru ani pentru a stabili deschiderea unei noi rute. 
 
Ce lucrări trebuie să facă operatorul
Până la această dată, autorităţile judeţene au investit în împrejmuirea terenului, nivelarea lui şi realizare pistei de 2.850 de metri. Practic va fi singurul aeroport din România, în afara celui de la Otopeni, care permite aterizarea avioanelor de tip Boeing 737 şi Airbus 320. Costul realizării celorlalte suprafeţele de mişcare este de 5 milioane de euro, sumă care ar urma să fie investită tot de CJ Braşov, dar care nu a fost încă identificată, iar restul lucrărilor, adică turnul de control şi terminalul, în valoare estimată de aproximativ 21 de milioane de euro, ar fi trebuit realizate de un investitor, care să devină şi operator.
 
 
Foto: Primăria Braşov
 
+0 -0

Comentarii

Unu

2015-02-11 07:33:17


De ce tot insistati pe faptul ca Brasovul va fi singurul aeroport din Romania in afara de Otopeni care permite aterizarea aeronavelor de tip Boeing 737 şi Airbus 320 ? Aceste aeronave aterizeaza de ani de zile la Sibiu , Cluj , Bacau ( unde chiar se face maintenance pentru ele ) , Arad , Targu Mures , Suceava , Constanta , etc. De o luna numai asta vad in articole.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie