Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 04:24

Şi totuşi, cine nu vrea aeroport la Braşov?

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 15 decembrie 2015

Anul acesta, singurul amendament pentru finanţarea lucrărilor la aeroport a fost al unui deputat de Bucureşti, braşovean la origini. Parlamentarii de Braşov s-au plictisit probabil ca an de an să le fie respinse cererile, astfel că nu au mai depus nici un amendament în acest sens

Şi totuşi, cine nu vrea aeroport la Braşov?

Construcţia Aeroportului Internaţional de la Braşov nu va fi sprijinită nici anul viitor de către Guvern, după ce singurul amendament depus în acest sens la Legea Bugetului de Stat pe 2016 a fost respins. Amendamentul, formulat în scris şi depus în termen legal, a fost al deputatului de Bucureşti Mihai Sturzu, care este braşovean la origini, şi care a solicitat 40 de milioane de lei în acest sens, plecând de fapt astfel urechea la doleanţele executivului Consiliului Judeţean Braşov care a spus că va solicita Guvernului 40 de milioane de euro. Sturzu a făcut chiar şi un clip de promovare a solicitării în speranţa că va şi izbândi în demersul său, cerându-le şi celorlalţi parlamentari de Braşov, dar şi din Covasna şi Harghita, să îl sprijine pentru ca amendamentul să treacă. „Cu surpriză am aflat că inclusiv deputaţi de Braşov nu au votat pentru amendament. (…) „Am tot vorbit de acest vis, dar sper să şi putem face ceva. Un aeroport la Braşov este un aeroport pentru România şi cred că merităm acest lucru”, a spus Sturzu.
În ciuda campaniei iniţiate de către acesta, la dezbaterile privitoare la alocările pentru Ministerul Transporturilor, ministrul Dan Costescu a precizat că nu are bază legală să finanţeze acest obiectiv, deoarece investiţia este a Consiliului Judeţean Braşov, iar acelaşi punct de vedere l-au avut şi reprezentanţii Ministerului Dezvoltării, ţinând cont că şi deputatul Mihai Donţu a cerut suplimentarea bugetului alocat Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, cu suma de 2.000.000 de lei, pentru întocmirea documentaţiei tehnice şi a altor documente anexe necesare pentru Aeroportul Braşov.

PSD zice că s-a implicat
Doleanţele parlamentarilor braşoveni în ceea ce priveşte aeroportul nu au fost ascultate absolut deloc în ultimii ani, poate şi de aceea anul acesta demnitarii braşoveni nu s-au mai înghesuit să depună amendamente în acest sens. Reprezentanţii PSD Braşov au trimis însă un comunicat de presă în care au ţinut să precizeze că despre realizarea acestei investiţii, cel care a ridicat primul problema în faţa actualului ministru al Transporturilor în comisiile reunite de Buget Finanţe ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, a fost deputatul PSD Emil Niţă, care a cerut un punct de vedere privind un posibil sprijin pentru finanţarea Aeroportului de la Braşov, iar apoi acesta a primit susţinerea celorlalţi doi parlamentari braşoveni care fac parte din aceste comisii. „Parlamentarii, în special cei braşoveni, ai Partidului Social Democrat au acordat tot sprijinul lor pentru construcţia Aeroportului. Reamintim şi faptul că după expirarea termenului în care pe terenul primit de la Institutul Cartofului se mai putea finaliza investiţia, problema a fost rezolvată tot de către PSD. La iniţiativa senatorului Viorel Chiriac a fost formulat un proiect prin care se acordă construirii obiectivului timpul necesar,  iar noul act normativ a fost adoptat cu rapiditate”, se precizează în comunicatul de presă al organizaţiei judeţene a PSD Braşov.

Consiliul Judeţean a rămas cu solicitările
De asemenea, Consiliului Judeţean Braşov a transmis o solicitare oficială către secretariatul de stat al Guvernului în vederea finanţării lucrărilor la aeroport în 2016. „La recomandarea domnului prefect Mihai Mohaci, vom solicita în scris ca în bugetul de stat de anul viitor să fie cuprinsă suma de 40 de milioane de euro în vederea finanţării lucrărilor la aeroportul de la Ghimbav”, a precizat vicepreşedintele Claudiu Coman, după şedinţa de plen de la finele lunii octombrie, când s-a luat decizia transmiterii în scris a acestui apel către Guvern.
Cu aceşti bani ar fi urmat să se realizeze căile de rulare, turnul de control, terminalul, dar şi îndiguirea pârâului Besălcin, ţinând cont că finanţarea pentru Besălcin pe tranşa 2007 – 2013 s-a pierdut.


 

+3 -0

Comentarii

SITARUS MIHAI . SENIOR..

2016-01-13 07:33:20


Tot respectul pentru cei ce au cedat terenul pentru construirea pistei de aeroport.bucurestiul nu doreste un alt aeroport, deoarece stiu ca vor pierde mult. Nu mai vor avea de unde fura. nu vedeti ca de 15 ani nu vor nici autostrada care ar lega Transilvania de Muntenia. Le place TIGANEALA. Haideti sa facem noi ceva . Sa ne ajutam noi cei din Transilvania sa realizam acest aeroport. Multumesc.

tiberiu

2016-01-10 05:14:01


Cine este impotriva construirii aeroportului? Aceasta este deja o intrebare retorica, pe langa faptul ca mai este si ipocrita. Toti stiu raspunsul si nimeni nu vrea sa-l dea. Singure solutie este o subscriptie publica si sa vedeti atunci ca numai la simpa demarare a acesteia s-ar gasi si banii si de la buget. Nici nu ar fi chiar un capat de tara pana la urma, dar beneficiile pentru fiecare ar fi imense, mai ales pentru investitorii autohtoni. Acest aeroport ar fi ca apa la radacina. Brasovul s-ar ridica in 10 ani cum nici nu ne-am putea imagina. preturile la terenuri si case ar lua-o razna, pe langa multe altele. Cred ca daca aceasta subscriptie ar fi facuta cum trebuie, nu ca "Dracula Parc" cine ar cumpara actiuni ar avea de castigat bine de tot.

Harry

2015-12-15 23:03:36


Aeroportul la Ghimbav ar reduce considerabil veniturile Otopeniului, a taximetristilor, restaurantelor si a hotelurilor din Bucuresti. Oare asta nu ajunge ca Parlamentul sa respinga realizarea aeroportului? Dar de fapt cine se crede Brasovul asta?? Si ce daca reprezinta cea mai mare atractie a turismului international?

eheeeee

2015-12-15 16:14:30


cand o sa cada politicul la pace la modul cine si cat sa fure atunci o sa avem aeroport. ce credeti ca aeroportul e asa o paine? trebuie sa o faci si se face? nuuuuu, aeroportul e un ciolan mare si gustos din care trebuie sa manance politicienii si partidele si daca se poate doar la o singura masa.

AUREL AMALINEI

2015-12-15 12:29:15


sa mai aiba curaj sa vina sa ne ceara voturile ca o sa aiba surprize si bine ca alegerile sunt in vara cand oule sun din belsug si la pret mic

doina

2015-12-15 07:48:04


Sa nu uitam , cand vom merge la vot, ce au facut parlamentarii de Brasov pentru Brasov ; NIMIC!!!! Atunci presa sa ne reaminteasca numele lor si ... realizarile lor pentru votanti!

adi

2015-12-15 07:23:35


Bucurestenii nu vor aeroport la brasov... si asta e de ajuns.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie