Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 19:49

Sindicatele feroviare din complexul Braşov se pregătesc de grevă generală

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 21 octombrie 2015

Joi vor picheta sediul Regionalei CFR Braşov şi Prefectura

Sindicatele feroviare din complexul Braşov se pregătesc de grevă generală
Sindicatele feroviare din complexul CFR Braşov pregătesc o acţiune de protest faţă de condiţiile în care se află sistemul feroviar din România. Aceasta va avea loc joi, în faţa sediului Regionalei CF Braşov şi a Prefecturii. 
Ceferiştii vor protesta, astfel, faţă de lipsa contractelor colective de muncă la societăţile din sistemul feroviar, precum şi faţă de neasigurarea unei finanţări corespunzătoare a sistemului feroviar şi lipsa cadrului legal necesar dezvoltării acestui mijloc de transport. „Atragem atenţia asupra finanţării discriminatorii a transportului feroviar faţă de transportul rutier prin faptul că în preţul motorinei utilizată la calea ferată se regăseşte atât acciza de 7 eurocenţi, cât şi taxa de drum, taxe din care se finanţează infrastructura de transport rutieră. Considerăm normal ca aceste taxe să se întoarcă către calea ferată pentru întreţinerea, repararea şi modernizarea infrastructurii de transport feroviar”, arată liderii sindicali ai ceferiştilor într-un comunicat. 
 
Fără echipament de protecţie
De asemenea, ceferiştii braşoveni se plâng şi de condiţiile grele de muncă şi de lipsa echipamentului de muncă şi a celui de protecţie. „Pe lângă responsabilităţile specifice funcţiei, lucrătorii feroviari sunt expuşi în permanenţă unor riscuri mortale, în desfăşurarea atribuţiilor de serviciu. Aceştia fac tot ce pot în condiţiile în care se gospodăresc în regie proprie, cumpărându-şi scaune, linoleum, perdele, zugrăvindu-şi spaţiile de la locul de muncă, intervin la deranjamente cu maşinile proprii, cu scule cumpărate din puţinul salariu reprezentând de fapt contravaloarea muncii lor ce ar trebui destinată exclusiv întreţinerii familiei, lucrând în condiţii extreme la temperaturi foarte ridicate vara şi scăzute iarna, pe un teren accidentat fără alte căi de acces. Condiţiile de muncă (:::) sunt la nivelul unei ţări din Africa, nu la nivelul unei ţări europene în anul 2015: fără apă, fără toalete, cu spaţii nezugrăvite, fără încălzire, multe cu usi si ferestre clasice de lemn sau metal care nu etanşează, fără asigurarea unui minim decent si  necesar pentru menţinerea unei stări de sănătate care să  permită lucrătorului feroviar atingerea pragului de pensie de 65 de ani”. 
Angajaţii din sistem susţin, de asemenea, că echipamentul individual de protecţie se cumpără „în cantităţi insuficiente, la această dată existând mari restanţe la acordare conform normativului”.
 
Ministerul plăteşte 150 de lei eşalonat în trei ani
Ceferiştii braşoveni sunt nemulţumiţi şi de modul în care se aplică Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 1067/2015 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială, stabilite în favoarea personalului Ministerului Transporturilor şi al unităţilor ce funcţionează în subordinea sa, devenite executorii până la data de 31 decembrie 2015
Pe 8 octombrie, Ministerul Transporturilor a emis ordinul 1067/2015 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială. „Atragem atenţia asupra faptului că personalul încadrat în societăţile feroviare nu este salarizat din fonduri primite de la bugetul statului, ci din încasările societăţilor, funcţiile feroviare nefiind cuprinse în legea salarizării unice a bugetarilor. Mai mult, sumele restante/salariat, cu mici excepţii, au o valoare relativ mică (între 150 lei şi 3.000 lei), astfel încât se poate ajunge în situaţia absurdă ca unui salariat să îi fie eşalonată la plată suma de 150 lei pe 5 ani”.
Ceferiştii sunt decişi să continue acţiunile de protest şi să treacă chiar la grevă generală „în cazul în care Statul Român prin Guvernul României nu îşi va asuma rolul de patron, atât prin alocarea resurselor necesare întreţinerii infrastructurii feroviare, cât şi prin asigurarea unei salarizări corespunzătoare raportate la responsabilităţile şi pregătirea necesară pentru a fi lucrător la calea ferată”.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie