Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 00:07

Singura trecere inteligentă din Braşov s-a cam prostit

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 20 decembrie 2018

Singura trecere inteligentă din Braşov s-a cam prostit

După ce a fost inaugurată cu mare pompă în luna mai a anului trecut, trecerea inteligentă de pe Bulevardul Saturn a început încet, dar sigur, să se transforme într-o trecere absolut normală care nu mai are nimic inteligent. La vremea respectivă era singura trecere iluminată suplimentar cu LED, însă astfel de sisteme au fost puse la mai multe zebre tocmai pentru ca pietonii să fie mai vizibili şi după lăsarea întunericului.
Practic, o astfel de trecere inteligentă, avea două componente principale: una de iluminat public, care presupunea creşterea fluxului luminos din dreptul trecerii în momentul în care senzorii detectau un pieton, şi una de semnalizare cu leduri, care delimita trecerea pe ambele sensuri, şi care funcţiona tot în cazul în care sunt pietoni. La început, led-urile din asfalt au început să se defecteze şi să funcţioneze din când, în când noaptea sau să rămână tot timpul în funcţiune. Înainte de derularea lucrărilor de reparaţie a carosabilului de pe acest bulevard, led-urile din asfalt au fost demontate, iar apoi nu au mai fost apoi reinstalate.
Întreaga amenajare fusese făcută pe cheltuiala firmei care administrează iluminatul public, iar Primăria avea în plan să finanţeze amenajarea unor astfel de treceri şi în alte zone, însă, deocamdată, s-a renunţat la idee.

Cum ar fi trebuit să funcţioneze
Când nu sunt pietoni angajaţi în traversare, aparatele de iluminat de pe stâlpi ar fi trebuit să fie aprinse la 60% din totalul fluxului luminos, iar markerii luminoşi din asfalt opriţi. În momentul în care senzorii amplasaţi pe stâlp detectau pietonii care intenţionau să traverseze, aparatele de iluminat ar fi urmat să îşi crească fluxul luminos la 100% în mai puţin de o secundă, concomitent cu aprinderea markerilor luminoşi. Acest mod de funcţionare urma să dureze cel puţin 30 de secunde sau pe întreaga perioadă în care sunt detectaţi pietonii.  Dacă după 30 de secunde în care sistemul nu mai sesiza prezenţa pietonilor, revenea la starea iniţială.
În plus, pe timpul zilei urmau funcţiona, pe acelaşi principiu, doar markerii luminoşi din carosabil, care i-ar fi avertizat pe şoferi de prezenţa pietonilor. În urmă cu o săptămână, un pieton a fost lovit pe această trecere de un şofer neatent.

+1 -6

Comentarii

rammstein

2018-12-20 08:13:39


intrebati-l pe lautarul sef....el stie totul...

Cristian

2018-12-20 05:07:02


Trecerile de pietoni sunt obiectul cercetari si testari a tot felul de inventii luminoase si colorate,in toata Europa sunt dotate cu semafoare si in unele tari sunt si denivelate dovedindu-se cele mai eficiente,in Brasov cele dotate cu semafoare sau dovedit eficiente.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie