Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 07 februarie 2019
Unul dintre cei cinci ofertanţi pentru construirea în parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov, spaniolii de la Acciona Concesiones – FCC Construccion, a fost eliminat din cursă de Comisia Naţională de Prognoză şi contestă soluţia. Spaniolii s-au adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), iar în documentul depus, obţinut de G4Media.ro, califică drept „absurdă” şi „vădit nelegală” decizia Comisiei Naţionale de Prognoză. „Soluţia se datorează neînţelegerii specificului contractelor de parteneriat public-privat”, scriu spaniolii în documentul depus la CNSC.
Pe 22 ianuarie, Comisia Naţională de Prognoză îi anunţa pe spaniolii de la Acciona Concesiones – FCC Construccion că solicitarea lor de a participa la procedura de negociere competitivă în vederea construirii şi operării în regim de PPP a autostrăzii Ploieşti-Braşov a fost respinsă deoarece asocierea de firme spaniole nu a prezentat acordul de subcontractare dintre ofertanţii asociaţi şi cei doi subcontractanţi declaraţi.
Potrivit spaniolilor, nici nu era nevoie de depunerea unui astfel de acord de subcontractare, atâta timp subcontractorii sunt firmele din asociere.
Acest acord de subcontractare trebuie depus atunci când „un subcontractant contructor este un terţ care nu face parte din investitor, iar Asocierea utilizează capacităţile respectivului subcontractant pentru demonstrarea criteriilor de calificare”, spun spaniolii. El reprezintă practic un angajament direct şi ferm de a contribui la realizarea proiectului.
Din acest motiv spaniolii consideră că decizia CNSC de a-i scoate din cursă „este absurdă”. „Soluţia se datorează neînţelegerii specificului contractelor de parteneriat public-privat. Într-o procedură de parteneriat public-privat investitorul îndeplineşte de regulă şi rol de constructor sau de operator. Formal, investitorul care îndeplineşte rol de constructor sau de operator are o dublă calitate – de ofertant şi de subcontractant, pentru că realizarea efectivă a construcţiei are loc în baza unui contract de sine stătător cu societatea de proiect”, mai scrie în documentul citat şi prezenta de G4media.ro.
Iar spaniolii aduc în sprijinul lor chiar structura de PPP prezentată în Studiul de fundamentare publicat de Comisia de Prognoză, care menţionează că „subcontractorii declaraţi pentru lucrările de construire, întreţinere şi operare vor încheia contracte directe cu societatea de proiect”.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-25 citeste mai multConsiliul Judeţean Braşov va mai face astăzi un pas birocratic necesar începerii lucrărilor de reabilitare şi modernizare a DJ 102I (Valea Doftanei, judeţul Prahova – Brădet, judeţul[...]
2024-04-25 citeste mai multAutoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) derulează, în această perioadă, o acţiune de verificare a site-urilor de cumpărături şi aplicaţii care funcţionează ca[...]
2024-04-25 citeste mai multPlanul Primăriei: expropriem, apoi decontaminăm
2024-04-25 citeste mai multÎn conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificările şi completările prin Legea nr. 111/2016 şi actualizată[...]
2024-04-24 citeste mai mult
Adaugă un comentariu