Curs BNR
1 EUR = 4.9754 RON
1 USD = 4.6739 RON
1 GBP = 5.8294 RON
1 XAU = 359.4100 RON
1 AED = 1.2727 RON
1 AUD = 3.0029 RON
1 BGN = 2.5439 RON
1 BRL = 0.8841 RON
1 CAD = 3.3857 RON
1 CHF = 5.1301 RON
1 CNY = 0.6459 RON
1 CZK = 0.1973 RON
1 DKK = 0.6669 RON
1 EGP = 0.0958 RON
1 HUF = 1.2669 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0239 RON
1 KRW = 0.3381 RON
1 MDL = 0.2628 RON
1 MXN = 0.2760 RON
1 NOK = 0.4260 RON
1 NZD = 2.7610 RON
1 PLN = 1.1462 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4274 RON
1 TRY = 0.1437 RON
1 UAH = 0.1182 RON
1 XDR = 6.1501 RON
1 ZAR = 0.2467 RON
Publicat la 22 august 2018
În luna iulie, venitul mediu net al unui şofer a fost de 3.077 de lei
Operatorul de transport al Braşovului, RATBV SA, a încheiat un nou Contract Colectiv de Muncă (CCM), după ce în prealabil au avut loc o serie de negocieri cu sindicatul reprezentativ din societate. Principala modificare este introducerea unui spor de condiţii de muncă grea pentru şoferii de autobuz şi troleibuz. După cum a precizat purtătorul de cuvânt al RATBV, Silviu Ştefan, cuantumul acestui spor a fost stabilit prin prevederile CCM la 25% din salariul de bază. „În acest moment, cel mai mic salariu de încadrare al unui şofer de autobuz sau troleibuz este de 2.580 lei, brut. La acesta se adaugă plata orelor suplimentare, a sporului de vechime, a orelor lucrate sâmbăta, duminica sau cu ocazia sărbătorilor legale, dar şi bonuri de masă”, a precizat Silviu Ştefan.
De exemplu, în luna iulie, venitul mediu net al unui şofer RATBV, incluzând bonurile de masă, a fost de 3.077 lei. „Ţinând cont de faptul că influenţa acelui spor de muncă grea va fi de circa 15 – 16% la nivelul venitului net, credem că vom deveni un angajator care oferă salarii atractive. Mai mult, din perspectiva condiţiilor de muncă pentru şoferi, având în vedere că din noiembrie – decembrie vor veni noile autobuze, vom oferi condiţii mult mai bune de lucru pentru conducătorii auto”, a explicat purtătorul de cuvânt al RATBV.
Un deficit de peste 30 de şoferi
De altfel, odată cu aplicarea unei creşteri salariale consistente, anul trecut, a fost rezolvată într-o măsură destul de mare şi problema deficitului de şoferi. „Am redus deficitul cu mai mult de jumătate. Anul trecut, erau cam 80 de şoferi în minus, acum am mai avea nevoie de 30 – 35 de persoane, ca să ne acoperim posturile vacante din organigramă. Dacă în septembrie 2017, dintr-un total de 816 angajaţi, erau 272 de şoferi, în mai 2018, din 827 de angajaţi, erau 311 şoferi. Proporţia de şoferi a crescut practic de la 33% la 38%. Facem în continuare demersuri pentru selecţia de personal, deoarece este o piaţă în permanentă mişcare, ţinând cont că mulţi preferă să se angajeze în ţări din Europa de Vest”, a explicat reprezentantul RATBV.
Autorizaţia de construire nr. 63 din 26.02.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru „Finalizarea lucrării începute în baza A.C nr. 202/07.02.2017 şi A.C.[...]
2024-04-19 citeste mai multLucrările costă 9,4 milioane lei şi vor fi realizate de firma care a modernizat „Drumul de sub munte”
2024-04-19 citeste mai multOperatorul de transport pregăteşte terenul pentru reţeaua de încărcare a autobuzelor electrice
2024-04-19 citeste mai multAdministrația actuală a Brașovului, campioană la atragerea de fonduri europene nerambursabile: Coliban a obținut 1.4 miliarde lei în 3 ani și jumătate, iar Scripcaru a obținut 577 milioane lei în 6 ani. Educația preșcolară - o adevărată prioritate pentru administrația Coliban.
2024-04-19 citeste mai multPe niciun sector din judeţul Braşov nu s-a atins pragul de 30% din lucrări
2024-04-19 citeste mai mult
Costea Ion
2018-08-22 10:48:03
Problema-i alta: ei și muncesc dar au salariile mult mai mici decât asistații din birourile primăriei, consiliului, prefecturii sau alte direcții de stat. Ca să ajungă la acest salariu bagă sâmbete și duminici.