Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 11:06

Stă sau nu ceva în calea autostrăzii? Proiectantul şi cei de la CNAIR au luat la pas variantele de traseu posibile pentru tronsonul Braşov - Comarnic

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 21 aprilie 2021

Stă sau nu ceva în calea autostrăzii? Proiectantul şi cei de la CNAIR au luat la pas variantele de traseu posibile pentru tronsonul Braşov - Comarnic

Reproiectarea autostrăzii dintre Braşov şi Comarnic e la etapa „inventarului din teren”.
În cadrul vizitei pe teren din luna aprilie, reprezenanţi ai proiectantului (Consitrans) şi ai beneficiarului (CNAIR SA) au parcurs toate opţiunile de traseu din faza de proiectare ale viitoarei autostrăzi Ploieşti - Braşov.
„Verificarea traseului şi identificarea posibilelor constrângeri apărute în ultima perioada de timp sunt elemente necesare pentru ca noua investiţie să se desfăşoare în bune condiţii. Astfel, scopul vizitei a fost de a analiza sectorul pentru orice neregularităţi sau posibile impedimente, împreună cu reprezentanţi ai prestatorului, Consitrans”, au precizat reprezentanţii CNAIR.
De la elaborarea ultimului studiu de fezabilitate este foarte posibil ca pe teren să fi apărut constrângeri, investiţii, fapt ce ar duce la blocarea acestui obiectiv, arată oficialii.
„Nodul de la Predeal implică câteva constrângeri legate de terenuri, defrişări şi asigurarea legăturilor cu cele două drumuri naţionale, DN 1 şi DN 73A. Autostrada vine dinspre partea de Sud, din dreapta căii ferate, fără să traverseze aceste artere, urmând ca în traseul acesteia, aliniamentul acesteia, să se înscrie pe Pârâul Râşnoavei, către Pârâul Rece şi oraşul Râşnov, foarte aproape de confulenţa pârâului Leuca”, a precizat Andrei Anghel, geograf în cadrul Consitrans.
Revizuirea Studiului de Fezabilitate (realizat ultima oară în 2006) presupune practic reluarea de la zero a multor etape, iar proiectul şi traseul autostrăzii vor suferi modificări majore faţă de variantele originale. Astfel, în zona staţiunilor Buşteni şi Sinaia unde noile documentaţii vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localităţile.
Viteza de proiectare pentru autostradă va fi de 120 km/h, platforma va fi de 26,00 m lăţime, iar pe sectoarele pe care condiţiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h.
Noul SF va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani, investigaţii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice, dar şi o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu şi realizarea unui model financiar al proiectului. Tot contractul are un termen de realizare de 107 luni, din care 30 de luni pentru realizare.
Contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi proiectarea autostrăzii care ar urma să lege Braşovul de Comarnic a fost semnat în februarie 2021 cu Consitrans, pentru 57,67 milioane lei, inclusiv TVA.

+5 -2

Comentarii

'Popescu Despina 7'

2021-05-23 17:31:18


'În 32 de ani au fost facute( și plătite) zeci de studii de fezabilitate și nici un metru de autostrada!! Nu mai sper nimic!!! Este clar ca nu ni se permite dar nu înțeleg de ce???? '

'Willy'

2021-04-21 16:46:32


'Asa facea si Ceausescu (idolul fraierilor, pentru cine nu mai tine minte): arata cu mana: \"de aici si pana acolo\". Aia e: ce sateliti, ce specialisti topo, ce harti... degetul! Macar sa arate cu ala care trebuie, ca aia o sa avem autostrazi: _uie! P.S. Se ridica tara asta \"pe cele mai inalte culmi ale prosperitatii\" (ca sa fiu in ton) numai din ce se muncea pentru constructia de spitale, scoli, autostrazi: salarii, impozite platite aici, tva, consum rezultat din cheltuirea salariului, profit reinvestit, etc. Era de munca la greu, nu mai pleca nici dracu sclav prin Europa. Ganditi-va numai la miliardele furate (sute, mii de miliarde) care stau dosite prin cine stie ce cotloane bancare, fara sa produca nimic. Banii nostri de care se folosesc altii sa faca avere. Ca e logic, ca daca furi nu prea te poti umfla cu miliardele in public sau sa investesti. Ca te ia si te duce la pripon. Te limitezi la o viloaie de neam prost, la un cazan mai de doamne ajuta, o pitipoanca pe ascuns si cam atat. Ca tragedia este nu ca s-a ciordit, pana la urma te consolezi ca nu mai sunt banii la unul sunt la altul in portofel. Tragedia este ca banii s-au evaporat, nu sunt folositi, nu sunt investiti aici in tara in beneficiul partii pagubite, cetatentii romani. Asa ca...'

'unul'

2021-04-21 13:01:53


'Statele Unite (ale Americii, pentru cei ce inca nu stiu ) au construit intre 1956 si 1992, anul cind s-a incheiat oficial planul de constructie autostrazi intersate, 77960 km de autostrada Deci in 36 de ani 77 960 km cca 2600 km pe an . Romanii neaosi in 30 de ani au iesit la trasarea cu degetul al viitoare senzationale auto strade de 60 km.. ...Asta e diferenta intre noi si ...\"AIA raii si uratii...de peste ...balta cum le place unora sa zica oceanului Atlantic ...'

'Lazar'

2021-04-21 10:22:01


'Incredibil se realizeaza o recunoastere de traseu dupa 30 de ani. Asta da realizare romaneasca.Felicitari guvernantilor si celor care i-au votat.'

'Cetatean'

2021-04-21 07:36:35


'Nu pot sa cred ca din proiectare limita de viteza pentru autostrada este de 120 km/h!. Este acelasi tip de abordare ca la calea ferata, care pentru Culoarul IV Pan-european s-a prevazut viteza maxima de 160km/h si aceasta numai pe aproximativ 70% din lungime.In restul Europei pe magistrate se circula frecvent peste 200 km/h.Si suntem teribili de mandrii !\nCine a spus ca Ministerial Transporturilor este cimitirul elefantilor are dreptate. Ce sa astepti de la aceiasi oameni care mananca bugetul de 30 ani? Nici o viziune '

'Cetatean'

2021-04-21 07:12:41


'Nu pot sa cred ca din proiectare limita de viteza pentru autostrada este de 120 km/h!. Este acelasi tip de abordare ca la calea ferata, care pentru Culoarul IV Pan-european s-a prevazut viteza maxima de 160km/h si aceasta numai pe aproximativ 70% din lungime.In restul Europei pe magistrate se circula frecvent peste 200 km/h.Si suntem teribili de mandrii !\nCine a spus ca Ministerial Transporturilor este cimitirul elefantilor are dreptate. Ce sa astepti de la aceiasi oameni care mananca bugetul de 30 ani? Nici o viziune '

'Rammstein'

2021-04-21 06:34:35


'Au trecut la faza excursiilor,în fotografii se vede clar motivul deplasărilor...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie