Curs BNR

1 EUR = 4.6400 RON

1 USD = 3.9322 RON

1 GBP = 5.2076 RON

1 XAU = 162.2804 RON

1 AED = 1.0706 RON

1 AUD = 2.9665 RON

1 BGN = 2.3724 RON

1 BRL = 1.2010 RON

1 CAD = 3.0837 RON

1 CHF = 3.9662 RON

1 CNY = 0.5927 RON

1 CZK = 0.1815 RON

1 DKK = 0.6235 RON

1 EGP = 0.2229 RON

1 HUF = 1.4878 RON

1 INR = 0.0605 RON

1 JPY = 3.4928 RON

1 KRW = 0.3585 RON

1 MDL = 0.2236 RON

1 MXN = 0.2063 RON

1 NOK = 0.4804 RON

1 NZD = 2.6682 RON

1 PLN = 1.0942 RON

1 RSD = 0.0392 RON

1 RUB = 0.0660 RON

1 SEK = 0.4678 RON

1 TRY = 1.0112 RON

1 UAH = 0.1490 RON

1 XDR = 5.5512 RON

1 ZAR = 0.2776 RON

Editia 6607 - 17 noi 23:26

„Statul să vină să îşi ia şi gunoiul pe care l-a lăsat la Braşov, nu doar să vândă ce e bun şi să spună că Braşovul e poluat!”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 30 octombrie 2017

„Statul să vină să îşi ia şi gunoiul pe care l-a lăsat la Braşov, nu doar să vândă ce e bun şi să spună că Braşovul e poluat!”

Foto: PREA CINSTIŢI... „Am făcut o greşeală pe care alţii, din alte municipii, n-au făcut-o, să amplasăm pe raza municipiului puncte de monitorizare”.

După ce ministrul Mediului a arătat cu degetul Braşovul, susţinând că este cel mai poluat oraş după Capitală, dar şi că edilii nu colaborează cu ministerul Mediului, primarul George Scripcaru a ţinut să arate şi una dintre problemele de poluare cu care Statul Român a încărcat Braşov: depozitul de deşeuri industriale din Timiş - Triaj. „Fabrica de tractoare a fost a Statului, care a vândut însă doar partea bună, dar şi rampa de deşeuri industriale a fost tot a acestei fabrici, nu a fost a cetăţenilor, din banii cărora trebuie să se închidă acum. Statul trebuia să vândă şi acea rampă odată cu restul. Nu este firesc să ia banii pe ce e bun şi restul să dea în responsabilitatea Primăriei, astfel că suntem nevoiţi să alocăm bani de la bugetul local pentru deşeurile pe care le-a produs statul. Ar trebui ca statul să vină să îşi ia gunoiul pe care l-a lăsat pe raza municipiului Braşov ca şi depozit de deşuri industriaşe”, a precizat primarul Scripcaru.

„Intersecţia poluată” de la Ceasu’ Rău ar urma să fie resistematizată
Potrivit Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov, cauza privind procedura de infringment pentru calitatea aerului din Braşov, la care făcea referire ministrul Graţiela Gavrilescu, nu a fost încă soluţionată, fiind vorba despre măsurătorile din anii 2007-2008, când staţiile de la Braşov au arătat depăşiri ale valorilor limită privind calitatea aerului.  Una dintre staţiile care arată depăşiri este cea din zona Ceasu` Rău, unde sunt două intersecţii destul de aglomerate. „Am făcut o greşeală pe care alţii, din alte municipii, n-au făcut-o, să amplasăm pe raza municipiului puncte de monitorizare. Unul este la Ceasu` Rău. Este imposibil să nu existe un grad de poluare ţinând cont că este o intersecţie aglomerată. Avem însă un program de sistemtizare a intersecţiei, dar şi de reamenajare a străzii Castanilor, pentru că sub această stradă este un curs de apă, pe care vrem să-l scoatem în evidenţă şi cu această ocazie vom rezolva problemele din această zonă, care ne dau drept unul din cele mai poluate oraşe, pentru care România riscă procedura de infrigement”, a explicat primarul Braşovului.

+8 -3

Comentarii

Dorian B.

2017-10-30 10:47:05


Câteodată mă întreb dacă primarul Brașovului iubește cu adevărat acest oraș. Cred că nu. Tot ce a făcut în cei aprox. 17 ani, de când este în administrația publică, a făcut aiurea. Copaci „toaletați” până la baza trunchiurilor, uscându-se în maxim 2 ani din cauza lipsei de ramuri (în România și-n Rusia se practică așa-zisă „toaletare” a copacilor până la baza trunchiului, nelăsând nici o ramură pe trunchi).rondele (sensuri giratorii) peste tot (locul 1 pe țară), apoi semaforizate (???!!!.Care mai este diferența dintre o intersecție clasică semaforizată și un sens giratoriu semaforizat? Niciuna.), cu treceri de pietoni la o distanță de 200-300 metri față de aleea pietonală (trotuar), pe care să-și continue drumul pietonii (de ex., a se vedea zona sediului Telekom, unde dacă se vine dinspre strada Lungă și se vrea să se intre în primul magazin, pe stânga, de pe str. Mureșenilor, fiind cu fața către Centrul Vechi, trebuie să se meargă până la sediul Telekom și apoi înapoi până pe str. Mureșenilor, 260-270 m în plus), ba cu limitatoare de viteză puse, ba scoase la recomandarea Poliției Brașov și a serviciilor de urgență din Brașov, care reclamau timpul de întârziere la intervenții din cauza lor, mall-uri construite în plin oraș, cu acordul Primăriei, sacrificând liniștea locuitorilor din zonele respective și dispărând, totodată, zonele verzi de pe urma construirii lor, inclusiv cu parcările adiacente. Ar mai fi multe de spus cu privire la incompetența totală dovedită de conducerea Primăriei Brașov, dar mă opresc aici.

wili

2017-10-30 09:41:25


Copaci taiati. Zone verzi distruse si transformate in parcari. Case demolate unde stateau o familie, doua, care poate nici nu aveau masina si in locul lor construite blocuri in care au aparut zeci de proprietari cu masina. Scaderea vitezei la 50 km/h ca nu mai putea politia sa amendeze cu radarul. Santiere peste tot in oras de pe care in plus ies camioane cu rotile plinde de noroi pe strazi (la Hidro unde construieste mall e alb asfaltul, de ex). In loc sa anuleze parcarea de sub Tampa in care majoritatea celor ce parcheaza acolo nu ii gasesti sub Tampa la plimbare ci lucreaza prin centru, primaria a taiat copacii de pe margine. Copaci frumosi taiati la Hidro sa se vada AFI mai bine. Dealul Warthe macelarit. Si asta ne vorbeste noua de panourile care arata caliatea aerului (panouri care m-as mira sa arata corect) si de rampa de la Tractorul (care nu produce praf). Dar seara cand intri sau iesi din Brasov pe directia Brasov-Harman este de fiecare data o duhoare de mori.

Antonov

2017-10-30 09:21:17


Traficul auto infernal este principala sursa de poluare in orasul Brasov. Se circula haotic si fara restrictii pe unele bulevarde,vezi Calea Bucuresti,Strada Toamnei,Kogalniceanu de catre mijloace de transport grele care au interdictie pe aceste bulevarde.

trafic

2017-10-30 08:20:19


Principala sursa de poluare in Brasov este traficul intens si , din pacate, aceasta este o sursa greu de limitat.

Brasoveanu

2017-10-30 06:30:51


Dl. primar nu intelege nici acum ca poluarea se datoreaza masinilor pe care dansul le aduce, tot mai multe, pe strazi. Unde sunt trotuarele si zonele verzi ? Le-a transformat in benzi suplimentare de circulatie si parcari. Iar faptul ca regreta ca s-au pus statii de monitorizare a poluarii arata ca putin ii pasa de cetateni si de poluare.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional