Curs BNR
1 EUR = 4.9774 RON
1 USD = 4.3833 RON
1 GBP = 5.8304 RON
1 XAU = 464.4611 RON
1 AED = 1.1933 RON
1 AUD = 2.7957 RON
1 BGN = 2.5449 RON
1 BRL = 0.7714 RON
1 CAD = 3.1559 RON
1 CHF = 5.2813 RON
1 CNY = 0.6015 RON
1 CZK = 0.1993 RON
1 DKK = 0.6668 RON
1 EGP = 0.0860 RON
1 HUF = 1.2223 RON
1 INR = 0.0513 RON
1 JPY = 3.0556 RON
1 KRW = 0.3047 RON
1 MDL = 0.2538 RON
1 MXN = 0.2227 RON
1 NOK = 0.4191 RON
1 NZD = 2.6097 RON
1 PLN = 1.1646 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0530 RON
1 SEK = 0.4526 RON
1 TRY = 0.1141 RON
1 UAH = 0.1048 RON
1 XDR = 5.9383 RON
1 ZAR = 0.2318 RON
Publicat la 20 iunie 2018
În primă fază, se va lărgi sectorul cuprins între pasajul CFR şi giratoriul de la strada Henri Coandă. Ulterior se vor căuta soluţii pentru zona de sub pasaj şi pentru tronsonul de la ieşirea din oraş
Lărgirea străzii 13 Decembrie, un proiect de care se discută la nivelul Primăriei Braşov de mai bine de un an, a început să prindă contur. De altfel, dacă până în această primăvară se discuta de lărgirea arterei cu o bandă, joi, în timpul şedinţei Comisiei de Circulaţie din Primăria Braşov a fost prezentat un proiect în care se prevede extinderea cu două benzi pe tronsonul cuprins între pasajul CFR de la Făget şi intersecţia cu str. Henri Coandă. Faţă de planurile anterioare, în care se prevedea extinderea cu o singură bandă, noul proiect prevede amenajarea a două benzi de circulaţie pe sectorul amintit. Practic, după finalizarea lucrărilor, pe strada 13 Decembrie, în loc de două benzi pe sens, vor fi câte trei.
Proiectul prezentat ieri a fost aprobat de Comisia de Circulaţie, iar potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, până la sfârşitul acestei luni, consultantul contractat de municipalitate va preda studiul de fezabilitate, după vor fi aprobaţi indicatorii tehnico-economici de către Consiliu Local Braşov. Ulterior, vor fi lansate licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.
În 3 etape
Purtătorul de cuvânt al Primăriei a precizat că extinderea străzii 13 Decembrie se va realiza în 3 etape. Astfel, în prima fază, de la pasajul CFR la Făget, până la strada Turnului, strada se va extinde cu două benzi înspre parcul de la Tractorul. De asemenea, se va amenaja un acces separat cu bandă de refugiu pentru a asigura accesul mai facil spre strada Octavian Goga.
De la strada Turnului, până la sensul giratoriul de la Coresi, strada 13 Decembrie se va lărgi cu câte o bandă pe fiecare sens. Pe acest sector, pe latura dinspre fostul stadion, extinderea se va face pe terenul donat anul trecut de proprietarul Bazei Sportive Tractorul, Nicolae Ţucunel.
După Complexul Comercial Coresi, până la giratoriul de la intersecţia cu strada Henri Coandă, artera va fi extinsă cu două benzi, ambele pe latura dinspre noile ansambluri rezidenţiale din cartierul Tractorul.
Pentru fluidizarea traficului, la intersecţia străzilor 13 Decembrie - Camil Petrescu –Metalurgiştilor se va amenaja un nou sens giratoriu.
Giratoriul de la strada Independenţei va fi mutat
Tot în prima etapă, sensul giratoriu de la strada Independenţei va fi extins. Acesta va avea un diametru total de 26 m diametru, din care 13 metri reprezintă lăţimea totală a celor trei benzi de circulaţie. De asemenea, rondul va fi mutat câţiva metri spre magazinul Lidl, iar raza acestuia va fi mărită, astfel încât şoferii, în special cei care conduc autobuze, să poată vira mai uşor.
Se caută soluţii pentru lărgirea a încă două sectoare
A doua etapă de lărgire a străzii 13 Decembrie vizează segmentul cuprins între pasajul CFR şi sensul giratoriu de la Făget, însă, pentru a se realiza lucrările va trebui identificată soluţia tehnică pentru extinderea sub pasaj, o posibilă variantă anunţată în primăvară de reprezentanţii municipalităţii braşovene fiind „străpungerea” rampei de la pasaj.
„O a treia etapă, extindere a străzii 13 Decembrie vizează segmentul cuprins între sensul giratoriu de la strada Henri Coandă până la ieşirea din oraş. Şi în cazul acestei porţiuni va trebui identificată o soluţie tehnică”, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea. Problema majoră în cazul acestui sector al străzii 13 Decembrie este podul care trece peste Timişul Sec (după terminalul RAT Rulmentul), care va trebui lărgit sau reconstruit.
Bogdan
2018-06-21 01:42:59
Dragi brașoveni, în curând o să aveți nevoie de măști de gaze!
barbescu
2018-06-20 11:43:30
aveti grije ca se osa intimple ca pe str carpatilor unde o banda este ocupata tot timpul de vehicole parcate, semne de interzicere nu sunt iar politia nu are ce face. cu ce se ocupa comisia de circulatie? mare rusine
Lucian
2018-06-20 11:36:51
Si uite asa parcul Tractoru va fi ciuntit, pentru 2 benzi de circulatie care se vor opri in malul podului CFR (halal solutie), care imi vine greu sa cred ca va fi modificat. Astia nu sunt in stare sa repare podul rutier de pe Grivitei. De cand se tot chinuie si studiaza, mai bine il daramau si faceau unul nou. Mare greseala s-a facut cand s-a permis costruirea padurii de blocuri de pe campul vizavi de Coresi. Aici ar trebui facuta o artera care sa treaca liniile CFR si dea in DN13 (zona Dedeman). In legatura cu padurea de blocuri, vad ca se continua cu aceiasi idee pe terenurile de la IUS, Metrom si mai nou vizavi de AURORA in Darste. Peste cativa ani vor fi aceleasi probleme pe Calea Bucuresti, Carpatilor si Harmanului.
Marcu
2018-06-20 11:13:47
Cu alte cuvinte, vor taia si mai mult din trotuare si vor lua din spatiul verde al parcului Tractorul. Solutii de compromis si peteceli rapide, asa cum suntem deja obisnuiti. E clar ca nu exista un plan de urbanism pe termen lung, o viziune de ansamblu pentru evolutia Brasovului.
pandi stefan
2018-06-20 09:55:34
Pentru a descongestiona traficul spre Coresi o varianta ar fi largirea su repararea vechiului drum ocolitor al Brasovului care trecea pe la CET si ajungea la Remat. Deasemenea ar fi foarte util pentru brasoveni sa se repare trotuarul de la Carrefour pina la Metro SIMULTAN CU AMENAJAREA UNEI PISTE DE BICICLETE, pentru ca biciclistii sint nevoiti sa circule pe Calea Bucuresti in aceast trafic infernal. Tot in acest context se poate lua in calcul repararea trotuarului de la Dirte pod catre Dimbul Morii in paralel cu o pista de biciclete si repararea drumului pina la inceputul drumului care duce spre 7 SCARI dat fiind traficul imens de turisti care aleg sa viziteze zona.
Kristy_brasov
2018-06-20 09:05:26
Nu ar fi mai util un drum nou pe sub gara Cfr Brasov prin pasaj care ar urma sa ajunga din giratoriu gara in zona politie, medlifife pe str Turnului. Bineinteles concomitent cu modernizarea gari care nu arata deloc bine.
„Astăzi este un şantier, dar pe viitor va fi o zonă foarte căutată de iubitorii de drumeţii, de spaţii verzi, de biciclişti”
2025-11-07 citeste mai multMai multe persoane care au locuit în case ale Primăriei Braşov, administrate de RIAL, au câştigat definitiv în instanţă, anul acesta, dreptul de a-şi cumpăra respectivele spaţii,[...]
2025-11-07 citeste mai multCentrul de Monitorizare şi Control Trafic de pe strada Hărmanului, vizitat de delegaţi ai unor oraşe din Germania, Belgia, Letonia şi Spania
2025-11-07 citeste mai multGuvernul a decis, în şedinţa de joi, 6 noiembrie, la propunerea Ministerului Dezvoltării, alocarea sumei de 319,5 milioane de lei, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului,[...]
2025-11-07 citeste mai multDemersurile administraţiei judeţene au fost prezentate partenerilor internaţionali
2025-11-07 citeste mai mult
Sorin
2019-04-18 20:00:17
O bataie de joc la adresa brasovenilor. Doar un prost poate crede ca este vorba despre un PLAN de modernizare.