leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6662 RON

1 USD = 4.0794 RON

1 GBP = 5.2488 RON

1 XAU = 160.5225 RON

1 AED = 1.1106 RON

1 AUD = 2.9650 RON

1 BGN = 2.3858 RON

1 BRL = 1.0861 RON

1 CAD = 3.0960 RON

1 CHF = 4.1096 RON

1 CNY = 0.5875 RON

1 CZK = 0.1792 RON

1 DKK = 0.6253 RON

1 EGP = 0.2278 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0571 RON

1 JPY = 3.6268 RON

1 KRW = 0.3616 RON

1 MDL = 0.2385 RON

1 MXN = 0.2001 RON

1 NOK = 0.4807 RON

1 NZD = 2.7937 RON

1 PLN = 1.0782 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0621 RON

1 SEK = 0.4525 RON

1 TRY = 0.7611 RON

1 UAH = 0.1470 RON

1 XDR = 5.6614 RON

1 ZAR = 0.2901 RON

Editia 6852 - 21 noi 11:46

Strada Republicii – cea mai bine dezvoltată arteră din punct de vedere comercial din România

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 28 martie 2017

Strada Republicii – cea mai bine dezvoltată arteră din punct de vedere comercial din România

Strada Republicii din Bra-şov este considerată a fi cea mai bine dezvoltată arteră din punct de ve-de-re comercial din ţară, reunind un număr ma-re de retaileri internaţionali. Pe o lun-gime de 600 de metri, strada are mai multe ma-gazine cu suprafeţe cuprinse între 40 şi 150 de metri pătraţi, de o parte şi de alta. Printre chiriaşi, arată raportul anual rea-li-zat de compania de consul-tan-ţă imobiliară Activ Property Services, se numără Stefanel, Tommy Hilfiger, Ecco, Nike, McDonald’s, KFC, Sam-so-nite, Salomon, Adidas şi Yves Rocher. Studiul cuprinde, însă, câteva erori. KFC sau Tommy Hilfiger nu se află pe Republicii, ci în Piaţa Sfatului.
În afara Bucureştiului, chiriile pentru spaţiile comerciale stradale variază între 35-40 euro/mp/lună în Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov şi Sibiu, şi 25-35 euro/mp/lună în alte oraşe mari, cu peste 100.000 de locuitori.
„Nu sunt prevăzute schimbări majore pentru 2017, în condiţiile în care investiţiile în clădirile stradale rămân scăzute, iar centrele comerciale îşi consolidează poziţia de concurenţi dominanţi, care îndeplinesc toate cerinţele de comerţ modern. În lipsa implicării autorităţilor locale şi a marilor investitori, cele mai multe zone stradale vor avea nevoie de lungi perioade de timp pentru a se dezvolta la standarde occidentale”, este concluzia studiului citat.
Retailerii din modă rămân mult în ur-mă în ceea ce priveşte spaţiile co-merciale stradale, locurile fruntaşe fiind ocupate de unităţi bancare, farmacii, ope-ratori de telefonie mobilă, cazi-no-uri, servicii, unităţi unde se comer-cia-lizează mâncare de tipul fast-food şi ma-gazine de proximitate, arată raportul citat.
„Cererea pentru spaţii comercia-le la stradă continuă să vină în special din zo-na farma, a operatorilor de tele-fo-nie mo--bilă, a cazinourilor şi a reţelelor ali-men-tare. Celelalte tipuri de retaileri se con-centrează pe stocul de spaţii dispo-ni-bi-le în centrele comerciale şi sunt res-pon-sabile pentru puţine dintre deschi-de-rile în locaţii stradale (în ultimul an – n. red.)“, se arată în raportul publicat de Activ Property Services.
Una dintre cauzele principale care „taie“ cheful retailerilor de a se in-sta-la în locaţii stradale este lipsa locu-rilor de par-care, la care se adaugă nu-mă-rul ma-re de clădiri cu risc seismic, în pericol să cadă în cazul unui cutremur, lipsa spaţi-ilor de dimensiuni mari şi absenţa auto-rităţilor locale din procesul de între-ţi-nere a zonelor stradale.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional