Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 19:09

Strada Republicii – cea mai bine dezvoltată arteră din punct de vedere comercial din România

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 28 martie 2017

Strada Republicii – cea mai bine dezvoltată arteră din punct de vedere comercial din România

Strada Republicii din Bra-şov este considerată a fi cea mai bine dezvoltată arteră din punct de ve-de-re comercial din ţară, reunind un număr ma-re de retaileri internaţionali. Pe o lun-gime de 600 de metri, strada are mai multe ma-gazine cu suprafeţe cuprinse între 40 şi 150 de metri pătraţi, de o parte şi de alta. Printre chiriaşi, arată raportul anual rea-li-zat de compania de consul-tan-ţă imobiliară Activ Property Services, se numără Stefanel, Tommy Hilfiger, Ecco, Nike, McDonald’s, KFC, Sam-so-nite, Salomon, Adidas şi Yves Rocher. Studiul cuprinde, însă, câteva erori. KFC sau Tommy Hilfiger nu se află pe Republicii, ci în Piaţa Sfatului.
În afara Bucureştiului, chiriile pentru spaţiile comerciale stradale variază între 35-40 euro/mp/lună în Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov şi Sibiu, şi 25-35 euro/mp/lună în alte oraşe mari, cu peste 100.000 de locuitori.
„Nu sunt prevăzute schimbări majore pentru 2017, în condiţiile în care investiţiile în clădirile stradale rămân scăzute, iar centrele comerciale îşi consolidează poziţia de concurenţi dominanţi, care îndeplinesc toate cerinţele de comerţ modern. În lipsa implicării autorităţilor locale şi a marilor investitori, cele mai multe zone stradale vor avea nevoie de lungi perioade de timp pentru a se dezvolta la standarde occidentale”, este concluzia studiului citat.
Retailerii din modă rămân mult în ur-mă în ceea ce priveşte spaţiile co-merciale stradale, locurile fruntaşe fiind ocupate de unităţi bancare, farmacii, ope-ratori de telefonie mobilă, cazi-no-uri, servicii, unităţi unde se comer-cia-lizează mâncare de tipul fast-food şi ma-gazine de proximitate, arată raportul citat.
„Cererea pentru spaţii comercia-le la stradă continuă să vină în special din zo-na farma, a operatorilor de tele-fo-nie mo--bilă, a cazinourilor şi a reţelelor ali-men-tare. Celelalte tipuri de retaileri se con-centrează pe stocul de spaţii dispo-ni-bi-le în centrele comerciale şi sunt res-pon-sabile pentru puţine dintre deschi-de-rile în locaţii stradale (în ultimul an – n. red.)“, se arată în raportul publicat de Activ Property Services.
Una dintre cauzele principale care „taie“ cheful retailerilor de a se in-sta-la în locaţii stradale este lipsa locu-rilor de par-care, la care se adaugă nu-mă-rul ma-re de clădiri cu risc seismic, în pericol să cadă în cazul unui cutremur, lipsa spaţi-ilor de dimensiuni mari şi absenţa auto-rităţilor locale din procesul de între-ţi-nere a zonelor stradale.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie