Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 18:13

Străzile pentru biciclişti, cum le-a gândit Primăria

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 07 octombrie 2022

Peste 3,2 milioane de euro pentru 16,4 km de piste în Braşov. Unele străzi ar putea fi „îngustate”, pe altele ar putea fi „sacrificate” locuri de parcare

Străzile pentru biciclişti, cum le-a gândit Primăria

Consilierii locali braşoveni au aprobat în şedinţa de plen de îndată convocată pentru data de 6 octombrie, proiectele de hotărâre în baza cărora Primăria Braşov va solicita bani europeni prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Cererile de finanţare vor fi depuse pentru 4 tronsoane (Răcădău – Centrul Civic, Prefectura Braşov – Pietrele lui Solomon, Făget-Ceasu’ Rău, Făget - Griviţei - Mihai Viteazul), iar pentru amenajarea lor, municipalitatea braşoveană ia în calcul un cost total de 16.146.456 lei (fără TVA), respectiv 3.280.000 euro. Conform documentaţiilor aferente proiectelor de hotărâre, cele patru tronsoane vor avea o lungime totală de 16,4 km, însă aceasta se poate modifica în funcţie de soluţiile tehnice finale alese pentru amenajarea pistelor.
Apelul de proiecte pentru amenajarea traseelor pentru biciclişti se deschide în 14 octombrie şi se încheie în 27 octombrie, iar procedura de selecţie va fi una competitivă (vor fi alese cele care obţin cele mai mari punctaje în urma evaluării).  
Pentru a se putea amenaja aceste trasee, specialiştii au propus, ca, în funcţie de configuraţia străzilor, să se ia în calcul reconfigurarea unor parcări, instituirea unor sensuri unice sau îngustarea sau eliminarea unor benzi de circulaţie pentru autovehicule.

Răcădău – Centrul Civic, cu o porţiune prin pădure
Tronsonul Răcădău – Valea Cetăţii, care include şi mai multe ramificaţii, va avea o lungime totală de 5,7 km. Printre altele, traseul va trece şi prin pădure, inclusiv pe unele porţiuni din Canalul Timiş. De altfel, pentru a se putea amenaja pista pentru biciclişti, se vor înlocui din dalele care acoperă canalul, dar va fi şi realizat iluminat public.
Traseul are două ramificaţii, una care porneşte din Răcădău (de la pietonal), iar cealaltă care porneşte din strada Carpaţi.
Traseul principal Răcădău – Valea Cetăţii sunt incluse străzile străzile Padina, Crişului, Someşului, Mureşului, Canalul Timiş, Karl Lehman, Dimineţii, Dorobanţilor. Printre altele, pe strada Mureşului este recomandată demolarea unor garaje sau instituirea sensului unic sau reconfigurarea locurilor de parcare. De asemenea, pe străzile Padina, Crişului, Someşului este propusă „reconfigurarea parcărilor”. Ba mai mult, pe strada Someşului este luată în calcul chiar eliminarea unei benzi de circulaţie.
În ceea ce priveşte ramificaţiile, pe strada Carpaţilor, printre altele, pe această arteră este propusă eliminarea unei benzi de circulaţie pe sectorul cuprins între str. Vasile Alecsandri şi Bulevardul Muncii. Pe Bulevardul Muncii (între strada Carpaţilor şi strada Mureşulului) este propusă îngustarea unei benzi de circulaţie. Pe de altă parte, în documentaţiile aferente proiectelor de hotărâre nu sunt prezentate în detaliu lucrările de amenajare a pistelor.
Valoarea acestui tronson este estimată la 5.611.878 lei, fără TVA (1.140.000 euro).

8 km pe străduţele din Şchei
Traseul Prefectura - Pietrele lui Solomon are o lungime de 8 kilometri şi parcurge străzile din Şchei, unele dintre ele destul de înguste. „Alegerea arterelor de circulaţie s-a făcut, ţinându-se cont de configuraţia acestora, care să permită realizarea pistelor pentru biciclete în condiţiile constructive optime, îndeplinind condiţiile de siguranţă, conexiune directă, confort şi atractivitate”, se arată în raportul de specialitate al hotărârii de Consiliu Local. Tronsonul include străzile Postăvarului, Diaconu Coresi, Alecu Russo, Cerbului, George Coşbuc, Castelului, Constantin Lacea, Bâlea, Piaţa Unirii, Doctor Vasile Saftu, Podul Creţului, Învăţătorilor.
Valoarea investiţiei este estimată la 7.876.320 lei, fără TVA (1.600.000 de euro).

Va fi „sacrificată” strada Aurel Vlaicu sau strada Codrii Cosminului?
Traseul Făget – Ceasu’ Rău va avea o lungime de 1,2 km şi parcurge strada 13 Decembrie. Totuşi, pentru sectorul Onix – Ceasu’ Rău este luată în calcul posibilitatea ca traseul să fie deviat pe str. Petru Maior. În cazul în care se optează pentru varianta alternativă, este luată în calcul chiar şi eliminarea parcărilor. Valoarea estimată a lucrărilor la acest traseu este de 1.181.448 lei, fără TVA (240.000 euro).
Traseul Făget - Griviţei - Mihai Viteazul are o lungime de 1,5 km şi sunt luate în calcul două variante, una pe strada Vulcan (care include şi străzile A. Vlaicu, str. Vasile Cârlova, str. Călugăreni), iar cealaltă pe strada Codrii Cosminului (care include şi str. 13 Decembrie şi str. Războieni).  
Dacă se optează pentru varianta care include strada Vulcan, pe Aurel Vlaicu (între Făget şi str. V. Cârlova) este propusă îngustarea unei benzi de circulaţie şi reconfigurarea alveolei centrale.
În cazul în care se alege varianta care include strada Codrii Cosminului, această arteră ar urma să fie cu sens unic pentru autovehicule.
Valoarea estimată a acestui tronson este de 1.476.810 lei fără TVA (300.000 euro).

+7 -9

Comentarii

'ana maria'

2022-10-08 07:11:06


'Ce faceti cu circulatia auto a riveranilor spre garajele lor, in zona centrului istoric? Au si ei drepturi! Si asa stradutele din centrul istoric sunt inguste si obturate de terase, de multe ori in mod abuziv.'

'Willy'

2022-10-07 21:28:35


'@cetatene Du-te nene in saracie si lasa-ne cu prostiile tale. Daca iti spun ca multi dintre tinerii aia care merg cu trotineta o fac pentru ca sunt paduchi si nu au bani sa isi cumpere masina, o sa te mai simti bine? Ia un sac de bani, opreste grupurile alea si intreaba-i: ce sa va ia nenea @cetateanul? O trotineta la fiecare sau cate un gipan si la fete broascuta? Nu mai vorbi aiurea La minus nu stiu cat sa iti duci familia la medic tot cu bicla, sa vad mai vorbesti aiurea? Daca ar fi benzina gratis, jura-te ca tot cu bicla ai merge peste tot ca asa esti tu, eco. Astia ca tine in frunte cu useristii tramvaisti trotinetari vor sa ne duca din nou in evul mediu. Bou am fost ca am votat usereul!'

'Bigbrader'

2022-10-07 14:20:08


'@Un cetățean\nEu folosesc bicicleta, una la mana!\nColiban n-a trasat o linie in plus ducând e primar pentru biciclisti!\nUite ce propun eu:\nSa nu le mai faca pe gurile de canalizare!\nCa sa le folosim si iarna sa le faca cu încălzire in asfalt!\nCine le curata de zăpadă iarna?\nComprestul cand vine cu deszapezirea, toata zăpada o pune pe pista de bicicletă.'

'rotula'

2022-10-07 14:19:35


'Ar fi cazul sa inceapa si constructia pentru infrastructura velo ca de 8-9 ani, cel putin, doar vorbe si promisiuni electorale au fost.'

'Un cetatean'

2022-10-07 10:26:02


'Bigbrader, se fac traseele acestea de bicicleta, pentru ca vor fi primele din multele care le vor urma. Mediul urban are nevoie de cat mai multe trasee de biciclete, pentru a mai lasa oamenii masina acasa si a se urca pe bicicleta pentru naveta. Sa muti 2t de metal din punctul A in punctul B pe o distanta cuprinsa intre 1-5 km e penibil. Poti sa iti muti doar fesele pe aceasta distanta cu ajutorul unei biciclete, pe o pista dedicata de biciclete. Hai sa nu mai fim ingusti la minte si sa lasam orasul sa se dezvolte, ori matale doresti sa ne intoarem la carute si boi? @Barbu, nu inteleg care e contextul comentariului legat de ceea ce matale numesti ,,trorinetist\". Desi nu am folosit niciodata in viata o trotineta, atunci cand vad un grup de tineri ca merg pe trotinete in loc sa mearga fiecare din acel grup individual intr-o masina separat, atunci ma simt mai bine si regasesc o urma de speranta in tara asta. Ei sunt schimbarea, iar datoria statului e sa ofere infrastructura necesara deplasarii lor in siguranta; in timp ce invechitii ruginiti, pozitionati cu tesutul de grasime viscerala sub volan pot sa se claxoneze intre ei in timp ce zac ca niste vite in coloane intregi in trafic.'

'Barbu Gh.'

2022-10-07 08:29:27


'Trotinetiștii parțial eclozați din pluserea nu se lasă și pace. Le-a intrat în tărtăcuță o idee, aia este, „mor” cu ea în brațe.'

'Bigbrader'

2022-10-07 07:36:50


'Pentru ce sunt făcute traseele de bicicletă?\nEu folosesc bicicleta sa ajung din punctul A in punctul B, folosesc traseul cel mai scurt.\nTrageți ceva linii serioase pe asfalt sa vadă soferii ca si bicicleta e vehicul si are drept de circulație, si biciclistul sa fie protejat.\nRestul e prostie.\n'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie