Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 10:04

Studenţii de la Braşov, inginerii aleşi de Renault

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 07 decembrie 2020

La competiţia Twizy Contest – off the street au venit cu ideea ca maşinile electrice să poată fi folosite şi în timp ce îşi încarcă bateria. Asemenea unui laptop

Studenţii de la Braşov, inginerii aleşi de Renault

Şase studenţi ai Universităţii au câştigat, pentru al doilea an consecutiv, locul 1 la competiţia naţională Twizy Contest – off the street.  Concursul a avut loc la începutul săptămânii trecute, iar studenţii au trebuit să prezinte un concept inovativ al unui model de autovehicul Renault Twizy, concept care să poată fi utilizat ulterior şi la alte tipuri de autovehicule electrice. Aşa că anul acesta, tinerii din Braşov au venit cu o idee care i-a convins pe reprezentanţii Renault Twizy: maşinile electrice să poată fi utilizate atunci când sunt încărcate. Astfel, studenţii Universităţii Transilvania din Braşov au propus o soluţie care ar putea revoluţiona conceptul de alimentare al maşinilor electrice: un concept de „range extender”, bazat pe turbina cu gaze, care dă posibilitatea maşinilor să fie pornite sau utilizate în timp ce bateria se încarcă. Întocmai unui laptop, care nu trebuie să stea închis atunci când se încarcă, ci poate fi folosit, cu acumulatorul conectat. Iar ideea a fost bine documentată şi dezvoltată, cu tot cu cercetarea de piaţă şi business case-ul, făcut de studenţi de la Sociologie şi Ştiinţe Economice. „Cei de la Inginerie Mecanică au venit doar cu partea tehnică, dar s-a plecat de la o cercetare sociologică făcută de studenta de la Sociologie, la firme de livrare, apoi studentul de la Ştiinţe Economice a întocmit business case-ul. Nu doar partea tehnică a fost punctată, ci şi partea de cercetare şi realizare a costurilor. Conceptul răspunde unei cerinţe existente pe piaţă”, după cum ne-a precizat profesorul coordonator al echipei, prof. dr. ing. Horia Abăităncei.

Ideea va fi prezentată şi la nivel internaţional
Competiţia naţională din acest an s-a desfăşurat online, iar cele 12 de echipe participante, de la mai multe universităţi din ţară, şi-au prezentat conceptele de la distanţă. Pe 9 decembrie va avea loc faza internaţională a competiţiei, iar studenţii Universităţii Transilvania din Braşov se vor întrece cu echipe din Brazilia, Columbia, Franţa, Rusia, Coreea de Sud, Turcia etc.

Cine formează echipa braşoveană
Echipa Universităţii Transilvania din Braşov este formată din studenţi de la Facultăţile de Inginerie Mecanică, Ştiinţe economice şi administrarea afacerilor şi Sociologie şi comunicare, respectiv, Titus Andrei Calen, Gabriel Popa, Adrian Gabriel Enescu, Ştefan Poienaru, Norbert Gyulai şi Mihaela Bondoc. Echipa este coordonată de prof. dr. ing. Horia Abăităncei.
Anul trecut, studenţii Universităţii Transilvania din Braşov au câştigat premiul pentru cel mai bun prototip la faza internaţională, atunci când au prezentat noi funcţionalităţi pentru vehiculul Renault Twizy: manevrabilitate crescută a maşinii – rază de virare redusă, în diagonală, rotaţie pe loc etc.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie