Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 06:22

Sunt şanse ca Făgăraşul să aibă până la urmă o ocolitoare

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 11 decembrie 2015

De asemenea, Compania de Drumuri s-a angajat că va prelua din nou în administrare tronsonul din DN 1 pentru a-l reabilita, după ce şoseaua a fost pasată de mai multe ori între Companie şi Primărie

Sunt şanse ca Făgăraşul să aibă până la urmă o ocolitoare

Şoferii care tranzitează DN 1 ar putea scăpa de anul viitor de gropile şi denivelările de pe tronsonul 1 care traversează Făgăraşul, care ar putea reveni în următoarea perioadă la Compania de Drumuri tocmai pentru a-l reabilita. Deputatul braşovean Daniel Zamfir a precizat că, la ora actuală, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pregăteşte un proiect de hotărâre de Guvern privind preluarea sectorului din DN 1 care traversează Făgăraşul. „Această preluare s-ar face pentru a fi reabilitat acest sector de drum. Demersul a fost întârziat din cauza unor probleme juridice legate de scuarul de pe mijlocul drumului, pentru că acesta trebuia înregistrat la cadastru. Recent, a mai apărut o problemă: demiterea directorului Companiei, Narcis Neaga, dar sperăm ca noul director să continue demersurile pe care le-am făcut”, a explicat Zamfir. Iniţial, în 2004, Ministerul Transporturilor a preluat din proprietatea Primăriei Făgăraş acest tronson de 4 km din DN1, pentru a-l reabilita complet, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Lucrurile au ajuns să se tranşeze în instanţă în privinţa administrării drumului, iar, anul trecut, şoseaua a revenit în administrarea Primăriei, fără să mai fi fost efectuate reparaţiile.
Totodată, acesta a precizat că şi ocolitoarea Făgăraşului este pe un „drum bun”, iar proiectul a fost bugetat pentru anul viitor, după ce au fost depăşite o serie de alte bariere birocratice. „A fost realizat un Studiu de Fezabilitate, dar pe fir a intrat Hidroelectrica, care a spus că respectivul drum pe unde ar urma să fie amenajată ocolitoare este al societăţii. Problema a fost lămurită, dar acum Hidroelectrica vrea un studiu de impact, prin care să se analizeze dacă un cap de dig din zonă ar putea fi afectat din cauza traficului rutier de pe viitoarea arteră”, a explicat Zamfir. Noua ocolitoare ar urma să aibă 5,8 km, iar valoarea investiţiei a fost estimată la şase milioane de euro.

Semnături pentru restricţionarea traficului greu
Ţinând cont că traficul greu creează mari probleme în Făgăraş, din cauza lipsei unei şosele ocolitoare, localnicii au strâns în 2014 semnături pentru restricţionarea circulaţiei maşinilor de mare tonaj prin centrul oraşului. Aceştia au cerut fie introducerea unei taxe de tranzit, bani cu care să se poată reabilita infrastructura stradală, fie construcţia centurii ocolitoare promisă doar în campaniile electorale. Cele 6.000 de semnături strânse de făgărăşeni a ajuns şi pe masa ministrului Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus. De asemenea, proiectul autostrăzii dintre Braşov şi Sibiu oferea şi soluţia pentru ca Făgăraşul să scape de traficul greu, dar odată cu „retrogradarea” şoselei de mare viteză la drum expres, varianta de ocolire pentru municipiul Făgăraş rămăsese o necunoscută.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie