Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8173 - 30 apr 00:50

Supervizare de peste un milion de lei pentru dublarea tronsonului II al ocolitoarei

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 12 noiembrie 2014

Firma care a câştigat lucrările va trebui să supravegheze atât derularea lucrărilor, cât şi să monitorizeze şoseaua pe parcursul perioadei de garanţie. Teoretic, luna aceasta, constructorul ar trebui să se apuce de treabă, proiectarea fiind finalizată

Supervizare de peste un milion de lei pentru dublarea tronsonului II al ocolitoarei
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a anunţat ieri că a semnat contractul de supervizare pentru lucrările de dublare a tronsonului II al centurii Braşovului, care face legătura între DN 11 şi DN 13. Contractul a fost atribuit firmei Egis România, care are sediul în Capitală, şi care va monitoriza atât derularea lucrărilor, care au o durată de 12 luni, dar va oferi servicii de supervizare şi pe parcursul perioadei de garanţie a lucrărilor. 
Valoarea totală a acestui contract este de 841.170,00 lei fără TVA, respectiv 1,04 milioane de lei cu tot cu TVA din care 85% reprezintă finanţare nerambursabilă ce urmează a fi acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat. Valoarea estimata iniţial pentru acest contract fără TVA este între 861.270 şi 939.567,27 de lei. Contractul are o durată de implementare de 41 de luni.
 
Ar trebui să înceapă şi lucrările efective
Pentru proiectul de dublare la două benzi pe sens a celui de-al doilea tronson ordinul de începere a lucrărilor a fost dat încă din data de 7 august, dar, în conformitate cu contractul de execuţie, constructorul a avut un termen de trei luni să se ocupe de partea de proiectare. Timpul efectiv pentru lucrări este de 12 luni. „Lucrările aferente Contractului «Proiectare şi Execuţie Varianta de Ocolire a Municipiului Braşov,  Tronson II, DN 11 – DN 13» vor fi demarate în decursul lunii noiembrie, în cazul în care condiţiile meteo sunt favorabile”, au precizat reprezentanţii CNADNR.
Pentru execuţia lucrărilor de pe acest tronson concurenţa între constructori a fost acerbă, în totală, fiind depuse 21 de oferte de la diferite societăţi sau consorţii. Cea mai bună ofertă din punct de vedere economic a fost a asocierii de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Un preţ destul de mic, respectiv de 54% din valoarea estimată de CNADNR care era de 118,256 de milioane de lei. Viarom Construct SA este o societate românească de construcţii cu capital integral privat, parte a grupului francez EUROVIA, specializată în construcţii, infrastructură de transport şi construcţii edilitare. Firma a mai câştigat o serie de contracte de întreţinere periodică a drumurilor pe perioada 2013 – 2014, cu Direcţiile de Drumuri din Braşov, Cluj, Craiova şi Iaşi, tot în asociere cu alte firme. ss
 
În toamna anului viitor ar trebui să fie gata
Conform precizărilor Companiei de Drumuri, durata estimativă de implementare a contractului este de 39 luni, din care 3 luni proiectare, 12 luni execuţie lucrări şi 24 luni perioadă de garanţie a lucrărilor. Astfel, în octombrie anul viitor, lucrarea ar trebuie predată „la cheie”. În perioada următoare urmează să fie atribuit şi contractul pentru continuarea lucrărilor la primul tronson al ocolitoarei, acestea fiind abandonate de aproximativ un an. 
 
Pilonii de la pasaje au fost făcuţi din 2009
Acest tronson de ocolitoare a fost realizat de Primăria Braşov, fiind practicabil din vara lui 2009, dar numai cu câte o singură bandă pe sens, doar la poduri şi pasaje fiind turnaţi pilonii în vederea dublării. Dublarea celui de-al doilea tronson a fost gândită iniţial ca un proiect al municipalităţii, inclus în Planul Integrat de Dezvoltare şi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) (69,25%) şi Guvern (30,75%). Ministerul Transporturilor a preluat însă şi aceste lucrări, pe lângă faza a doua a primului tronson şi realizarea celui de-al treilea la solicitarea Comisiei Europene, dat fiind că şi celelalte două lucrări erau executate de Minister, prin CNADNR, finanţate tot cu bani europeni. Pe traseul tronsonului II de ocolitoare sunt construite un pasaj peste calea ferată (de 78,5 m), două poduri - peste râul Durbav (de 37 m) şi peste râul Timiş (de 33 m) - şi trei sensuri giratorii (la intersecţiile cu DN 11, DJ 103 şi DN 13). În noul proiect a fost cuprinsă şi amenajarea unui pasajului rutier suprateran peste centură, la intersecţia acestei şosele cu drumul judeţean 103 spre Sânpetru. 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie