Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 15:22

„Taxa de mediu pentru maşini este injustă şi trebuie eliminată”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 17 octombrie 2014

Taxa percepută pentru înmatricularea unui autovehicul a stârnit de la bun început o serie de nemulţumiri şi chiar proteste. Senatorul braşovean ACL Sebastian Grapă este de părere că taxa poate fi privită ca fiind injustă din mai multe considerente: nu este aplicată tuturor autovehiculelor, formele diferite sub care a fost reglementată a dus la încasarea unor cuantumuri diferite pentru acelaşi tip de vehicul, iar în forma actuală, este mai mică pentru o motorizare non-euro decât pentru una Euro4. „Deşi s-a apreciat în repetate rânduri faptul că taxa este nelegală fiind instituită cu încălcarea articolului 110 din Tratatul de Funcţionare a Uniunii Europene, restituirea acesteia s-a făcut cu mare dificultate“, a explicat senatorul braşovean. 
Parlamentarul braşovean spune că, potrivit OUG nr. 9/2013, prin care s-a instituit o nouă taxă auto – timbrul de mediu, taxa pe poluare deja achitată poate fi restituită exclusiv în cazul în care cuantumul ei este mai mare decât cel al timbrului de mediu, restituirea fiind prevăzută limitativ şi fiind redusă doar la această eventuală diferenţă. Grapă susţine că parlamentarii ACL vor face toate demersurile pentru a fi eliminată această taxă. „În aceste condiţii, consider că timbrul de mediu trebuie eliminat definitiv, pentru a evita aceste situaţii injuste. O astfel de măsură ar facilita achiziţionarea de autoturisme de către tineri, alături de măsura propusă de Guvern, prin programul «Prima maşină». Totodată, proiectul legislativ trebuie să includă şi o procedură standard de restituire a taxei, fără ca plătitorul să fie nevoit să se adreseze instanţei. Industria auto din România trebuie să supravieţuiască prin calitate, nu prin obligarea românilor să cumpere respectivele autoturisme“, a subliniat Sebastian Grapă. 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie