leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6910 - 22 feb 03:56

Teme pentru acasă? Poate din cele care pun accentul pe lucrul în echipă

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 14 decembrie 2017

80% dintre părinţi spun că acum se dau teme pe care copiii nu le pot face singuri acasă

Teme pentru acasă? Poate din cele care pun accentul pe lucrul în echipă

Chestionarul mai marilor din educaţie privind utilitatea temelor pentru elevi a scos la iveală ceea ce deja cam toată lumea ştie – temele sunt obositoare, monotone, repetitive, iar respondenţii le-au recomandat şefilor din Educaţie să se „upgradeze” la generaţia actuală.
Consultarea publică a avut loc în perioada 7 - 20 noiembrie, la nivel naţional, în on-line, şi au participat 70.952 persoane, dintre care peste 27.000 părinţi, peste 32.000 elevi şi peste 10.000 de profesori. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele şi concluziile acestei consultări publice. „Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile şi necesare pentru îmbunătăţirea învăţării de cei mai mulţi dintre respondenţi. Cu toate acestea, se constată o preponderenţă a temelor repetitive, monotone şi dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii îşi doresc teme diferenţiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ şi eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanţă”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Totuşi, peste două treimi dintre elevi şi părinţi consideră temele obositoare şi prea multe şi, mai mult, aproape 80% dintre părinţi afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
Acelaşi studiu spune că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Unii dintre profesori cred că ar fi bine ca temele să fie reglementate printr-un cadru normativ, alţi profesori cred că un act normativ le-ar restrânge libertatea de acţiune şi n-ar ţine cont de specificul clasei, al şcolii etc.
Studiul include şi recomandările celor care au răspuns, aceştia susţinând acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competenţe transferabile în realizarea unor teme de grup. Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viaţa reală (proiecte, machete), diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilităţii etc.
Studiul este disponibil şi la adresa www.ise.ro, teme pentru acasă.

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional