leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6639 RON

1 USD = 4.1179 RON

1 GBP = 5.2762 RON

1 XAU = 160.9705 RON

1 AED = 1.1211 RON

1 AUD = 2.9872 RON

1 BGN = 2.3847 RON

1 BRL = 1.0882 RON

1 CAD = 3.1283 RON

1 CHF = 4.0856 RON

1 CNY = 0.5923 RON

1 CZK = 0.1794 RON

1 DKK = 0.6250 RON

1 EGP = 0.2299 RON

1 HUF = 1.4490 RON

1 INR = 0.0573 RON

1 JPY = 3.6344 RON

1 KRW = 0.3638 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2028 RON

1 NOK = 0.4854 RON

1 NZD = 2.8012 RON

1 PLN = 1.0838 RON

1 RSD = 0.0395 RON

1 RUB = 0.0623 RON

1 SEK = 0.4544 RON

1 TRY = 0.7682 RON

1 UAH = 0.1479 RON

1 XDR = 5.6911 RON

1 ZAR = 0.2896 RON

Editia 6849 - 16 noi 10:06

Teme pentru acasă? Poate din cele care pun accentul pe lucrul în echipă

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 14 decembrie 2017

80% dintre părinţi spun că acum se dau teme pe care copiii nu le pot face singuri acasă

Teme pentru acasă? Poate din cele care pun accentul pe lucrul în echipă

Chestionarul mai marilor din educaţie privind utilitatea temelor pentru elevi a scos la iveală ceea ce deja cam toată lumea ştie – temele sunt obositoare, monotone, repetitive, iar respondenţii le-au recomandat şefilor din Educaţie să se „upgradeze” la generaţia actuală.
Consultarea publică a avut loc în perioada 7 - 20 noiembrie, la nivel naţional, în on-line, şi au participat 70.952 persoane, dintre care peste 27.000 părinţi, peste 32.000 elevi şi peste 10.000 de profesori. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele şi concluziile acestei consultări publice. „Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile şi necesare pentru îmbunătăţirea învăţării de cei mai mulţi dintre respondenţi. Cu toate acestea, se constată o preponderenţă a temelor repetitive, monotone şi dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor şi pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii şi părinţii îşi doresc teme diferenţiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ şi eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanţă”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Totuşi, peste două treimi dintre elevi şi părinţi consideră temele obositoare şi prea multe şi, mai mult, aproape 80% dintre părinţi afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.
Acelaşi studiu spune că ponderea elevilor care susţin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieţii.
Unii dintre profesori cred că ar fi bine ca temele să fie reglementate printr-un cadru normativ, alţi profesori cred că un act normativ le-ar restrânge libertatea de acţiune şi n-ar ţine cont de specificul clasei, al şcolii etc.
Studiul include şi recomandările celor care au răspuns, aceştia susţinând acordarea unei atenţii speciale nu doar tehnicilor de învăţare independentă, ci şi tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competenţelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competenţe transferabile în realizarea unor teme de grup. Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiţionale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viaţa reală (proiecte, machete), diferenţierea între teme zilnice şi teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilităţii etc.
Studiul este disponibil şi la adresa www.ise.ro, teme pentru acasă.

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional