Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:53

Temele pentru acasă, multe sau puţine?

Autor:

Publicat la 20 decembrie 2014

Câte ore petrec elevii cu cele mai bune rezultate la testele PISA lucrând acasă şi cât timp le ia elevilor din România să-şi facă temele

Temele pentru acasă, multe sau puţine?

În toate ţările care participă la studiile PISA, elevii au de făcut acasă teme pentru şcoală. În Shanghai-China - cel mai performant sistem de educaţie din lume, unde elevii sunt cu aproape 3 ani de şcolarizare peste majoritatea ţărilor OECD - copiii alocă aproximativ 14 ore pe săptămână temelor de acasă. Rezultatul aparţine celui mai recent raport al Organizaţiei de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), citat de Agerpres. Spre comparaţie, elevii din România spun că îşi fac temele acasă timp de 7 ore pe săptămână, se arătă în raport.
Agenţia notează că în toate ţările care au participat la studiu se cer teme făcute în afara orelor de curs. Timpul mediu alocat de elevii de 15 ani, pentru această activitate, este de 5 ore pe săptămână, concluzionează studiul PISA. Timpul variază însă de la ţară la ţară. În Rusia, Irlanda, Italia, Kazahstan, România şi Singapore - elevii spun că îşi fac lecţiile acasă timp de 7 ore pe săptămână. În China, la Shanghai - copiii spun că îşi fac temele acasă 14 ore pe săptămână. În Coreea de Sud şi Finlanda - elevii spun că îşi rezolvă temele pentru acasă 3 ore pe săptămână.
Pe de altă parte, timpul în care copiii îşi fac temele diferă şi în funcţie de mediul social din care provin aceştia, spune studiul: copiii dintr-un mediu socio-economic favorizat, înscrişi în şcoli de asemenea favorizate, petrec mai mult timp rezolvând temele pentru acasă.
Specialiştii spun că explicaţiile scăderii timpului petrecut de copii la teme sunt răspândirea accesului la internet şi faptul că profesorii au început să considere că temele de acasă nu ajung pentru succesul şcolar. Conform studiului, doar în matematică se ajunge la performante superioare odată cu creşterea orelor alocate efectuării temelor, în timp ce disciplinele celelalte au nevoie de alte pârghii pentru a atrage succesul elevilor.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie