Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 10:17

TGV-ul românesc va umple Braşovul de olteni din 14 septembrie

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 05 august 2014

Trenul Hyperion va circula pe ruta Craiova – Bucureşti – Braşov şi retur

TGV-ul românesc va umple Braşovul de olteni din 14 septembrie
 
Trenul Hyperion, operat de compania Softrans, o divizie a companiei Softronic, cea care a dezvoltat trenul, va ajunge şi la Braşov din 14 septembrie. Deocamdată, trenul lansat pe 1 august, face curse Craiova – Bucureşti – Constanţa până pe 13 septembrie, după care îşi va modifica traseul pe ruta Craiova – Bucureşti – Braşov şi retur. „Ideea pentru care am lansat acest tren a fost să ducem oltenii la mare şi să îi aducem înapoi. Acest lucru se va întâmpla în sezon, după care ne vom muta pe Braşov până în primăvara târzie a anului viitor”, ne-a declarat Radu Zlatian, consultant în cadrul companiei Softronic. 
Deşi a fost lansat ca un tren de mare viteză, Zlatian spune că nu va putea parcurge distanţa Bucureşti - Braşov în mai puţin de două ore, deoarece „suntem şi noi, ca şi CFR-ul, limitaţi de condiţiile de pe calea ferată”. „CFR-ul ar merge mai repede dacă ar putea, dar nu poate, deoarece nu s-au mai făcut lucrări de modernizare la calea ferată de foarte mult timp. În aceste condiţii, mergem cu viteza pe care ne-a permite infrastructura existentă”, a mai spus sursa citată. Rama electrică dezvoltată la Craiova cu know-how italian şi finanţare UE poate, dar n-are condiţii să atingă viteza maximă de 160 km/h, are lungimea de 70 de metri (patru vagoane) şi 145 de tone, putând transporta 150 de persoane pe scaune. Biletele se procură la urcare.
 
4,5 milioane de euro pentru un tren
Întrebat dacă a fost contactat de alţi operatori pentru achiziţia ramei, Radu Zlatian, reprezentantul Softronic, a spus că CFR-ul a avut rama în teste timp de o lună. „Să vedem anul viitor dacă li se aprobă bani pentru achiziţii”, a spus acesta. Potrivit lui Zlatian, costul unei rame produse la Softronic este de 4,5 milioane de euro, cu un plus de un milion de euro pentru cele produse de Siemens sau Bombardier. „Investiţia se recuperează în 5 – 6 ani, dar este recuperabilă”, a mai spus sursa citată.

 

+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie