Curs BNR

Transilvania Train, proiectul născut dintr-o glumă

Autor: Adina CHIRVASÃ

Publicat la 01 sepembrie 2017

„Orient Express-ul” de România a plecat în prima sa călătorie, ieri, de pe peronul 1 al Gării Braşov, cu aproape 100 de pasageri la bord. Transilvania Train se va întoarce, după patru zile, la Braşov, după ce va fi parcurs câteva sute de kilometri în inima Transilvaniei. O călătorie inedită, cu preţuri pe măsură

Transilvania Train, proiectul născut dintr-o glumă

Dis de dimineaţă, primii călători ai Transilvania Train au fost întâmpinaţi cu muzică de fanfară. Turiştii dornici de aventură la preţuri „piperate” abia aşteptau să urce şi să aştepte semnalul de plecare. „Am plecat pentru copii, este o aventură pentru ei, pentru noi o recunoaştere şi a locurilor pe care le-am vizitat când eram mici”, ne explică o doamnă. „Mi se pare o oportunitate unică, sper să fie făcută şi în viitor. Cum am auzit despre Transilvania Train am decis că vreau să merg şi să fiu aici, la prima ediţie”, explică o tânără. „Este frumos să vedem partea aceasta din ţară, ne bucurăm că există un proiect de ţară, cineva face ceva şi sperăm să aibă succes”, ne spune o altă doamnă.

Duminică se întoarce în Gara Braşov
După aproximativ jumătate de oră, în jurul orei 10.00, a fost ridicat steagul şi s-a fluierat pentru plecare. O călătorie din care cei aproximativ 100 de pasageri vor reveni după patru zile, timp în care se vor fi bucurat de experienţe inedite. Organizatorii le-au pregătit un program specific zonei în care poposesc. În prima zi turiştii vor explora satele pitoreşti Viscri, Criţ, Meschendorf şi Ficher. A doua zi va fi dedicată workshopurilor transilvănene, în care turiştii vor experimenta tradiţiile autentice din Transilvania, de la rotărie sau fierărie, teracotă, ţiglărie, până la echitaţie sau biologia pajiştilor alpine. În ziua a treia trenul opreşte la Sebeş, unde va avea loc un workshop gastronomic şi un concert de orgă în Biserica Evanghelică din Sebeş, iar în ziua a patra la Sibiu, vor asista la un concert al Filaromonicii, în Piaţa Mică. „Este un tren bazat pe explorare şi experimentare culturală”, sintetizează Cristi Pitulice (foto stânga), manager de proiect.
Trenul, cu o capacitate de 124 de locuri, în cele trei vagoane, va opri în mai multe staţii, iar turiştii vor fi cazaţi în hoteluri de trei şi patru stele. „Vom ajunge la Sighişoara, Mediaş, Alba Iulia, Sebeş, Sibiu, Făgăraş şi duminică ne vom întoarce cu cele trei vagoane cu bar bistro pe care le avem”, a detaliat Cristi Pitulice.

Preţuri începând de la 650 de euro
Toată această experienţă costă între 650 şi 780 de euro. Ideea Orient Express-ului a plecat de la o glumă, pentru că românilor le place să facă haz de necaz, dar sunt şi inventivi.  „De la faptul că CFR-ul are o viteză foarte mică şi ajungi în 5 zile în orice parte a ţării. Pentru călători nu e prea plăcută, această viteză, dar pentru turişti este cât se poate de bună şi ne-am gândit să inventăm un tren turistic”, a spus Cristi Pitulice.

Din 2018 ar putea pleca şi peste hotare
Proiectul „Transilvania Train” este rezultatul parteneriatului dintre două agenţii de turism româneşti şi CFR Călători. Nu este primul tren de călători special comandat CFR-ului, dar este primul după modelul renumitului Orient Express.  „Este primul model circuit după modelul Orient Express-ului. Aşa i-am spus noi, Orient Express de România, am vrut să-l alintăm puţin pentru prima dată şi să-i dăm curaj să se repete, să meargă mai departe pentru că şi România este un loc unde oamenii pot călători cu trenul şi se pot opri în diverse puncte turistice”, a explicat Alina Predescu (foto dreapta), purtător de cuvânt CFR Călători. Ea a adăugat că suma tranzacţionată pentru închirierea vagoanelor, a locomotivei şi a infrastructurii feroviare pentru acest proiect a adus în bugetul CFR Călători câteva zeci de mii de euro, suma exactă fiind „confidenţială”.
Din 2018, Transilvania Train ar putea pleca şi către pieţele externe.