Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 10:25

Traversăm strada cu liftul. Giratoriile de la Gară şi Poienelor, dublate de giratorii suspendate pentru pietoni şi biciclişti

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 19 iulie 2018

Braşovul a comandat SF-urile pentru construirea a 2 pasaje suspendate, pe care accesul se va face prin intermediul rampelor - pentru biciclişti, al scărilor rulante şi al lifturilor - pentru pietoni

Traversăm strada cu liftul. Giratoriile de la Gară şi Poienelor, dublate de giratorii suspendate pentru pietoni şi biciclişti

Primăria Braşov a lansat zilele trecute o licitaţie prin care caută un consultant care să realizeze un studiu de fezabilitate (SF) pentru realizarea, în Braşov, unui traseu pentru ciclism şi trafic pietonal cu facilităţi complementare.
Conform anunţului, valoarea estimată a contractului este de 133.347 lei, fără TVA, respectiv 158.682 lei, cu TVA, iar termenul în care va trebui predată documentaţia este de 45 de zile.  
Conform caietului de sarcini aferent licitaţiei, propunerea financiară pentru acest traseu va include studiile pentru cele două pasaje supraterane circulare, unul la intersecţia Saturn - Poienelor - Calea Bucureşti, iar celălalt la Gară.
Cele două pasaje supraterane, se arată în caietul de sarcini „vor prelua traficul pietonal, iar sensurile giratorii ar rămâne doar circulaţia auto. Pasajele vor dispune de trasee separate pentru biciclete şi pietoni. Acestea vor avea un aspect arhitectural adecvat, vor supratraversa sensurile giratorii la o înălţime de aproximativ 6 m, iar lăţimea va fi de 5,5 m. Accesul se va face prin intermediul rampelor – pentru biciclişti, al scărilor rulante şi al lifturilor – pentru pietoni”.  

Staţii de bike-sharing şi parcări pentru biciclete, pe un traseu de 5,5 km
În ceea ce priveşte traseul pentru ciclism, conform datelor Primăriei Braşov, în total, în oraş sunt 22 de kilometri de  piste şi benzi destinate bicicliştilor, iar traseul pe care Primăria are în plan să îl amenajeze are o lungime de 5,5 km, respectiv Terminal RATBV Poienelor – Strada Minervei – strada Crinului – Bulevardul Gării – Gară – Bulevardul Victoriei – Bulevardul Mihail Kogălniceanu – Camera de Comerţ.
Punctul de pornire va fi la terminalul  de pe strada Poienelor, unde se va amenaja şi o staţie de tip bike-sharing, iar la intersecţia Saturn – Poienelor – Calea Bucureşti este prevăzută construirea pasajului suprateran circular, destinat bicicliştilor şi pietonilor.
La Gară ar urma să fie o parcare pentru biciclete şi o staţie bike-sharing, iar la  intersecţia Bulevardului Gării cu Bulevardul Victoriei ar urma să se construiască pasajul suprateran pentru traversarea de către biciclişti şi pietoni a sensului giratoriu.
O altă staţie de bike-sharing este prevăzută în Centrul Civic, la intersecţia Bulevardelor Victoriei şi Mihail Kogălniceanu, tot în această zonă fiind prevăzută şi o parcare pentru biciclete.
Punctul final al traseului va fi Camera de Comerţ şi Industrie, unde se va amenaja o staţie de bike-sharing şi o parcare pentru biciclete.
 

Foto: Victor Cristescu

+3 -2

Comentarii

Florin

2018-07-20 11:46:02


Pentru cei interesati si care doresc sa se implice in activitatea cetatii, iata si documentatia oficioasa de la primaria BV(de pe la pagina 7 incepe sa devina interesant): http://www.brasovcity.ro/file-zone/struct_prim/licitatii/Documentatie%20SF-%20Infrastructura%20integrata%20pentru%20ciclism%20si%20trafic%20pietonal.zip

Florin

2018-07-20 09:34:48


Alo, Primaria! Haideti sa facem pasaje subterane pentru masini. "Girafele" sunt si inestetice si nepracticabile pentru un oras turistic a carui arhitectura cu parfum de "aer vechi" trebuie mentinuta si nu slutita... Multumim si va rugam sa ne mai consultati si pe noi cetatenii contribuabli la buget prin dezbateri publice inainte de a demara SF-uri si alte etape preliminare care si alea costa banuti si cu(,) care am putea realiza alte proiecte mai destepte decat sa ii aruncam in toaleta...

Tudor Mihai

2018-07-19 15:59:00


Tocmai ce am văzut în Bruxelles cum au demolat un ditamai pasajul suprateran pentru automobile (făcut pe vremea când erau și ei mai tolomaci, prin anii 1950-60), pentru a face un pasaj SUBTERAN pentru mașini. Iar în locul oribilului și zgomotosului pasaj suprateran - zonă verde, trotuare late cât autostrăzile dlui Scripcaru din centrul Brașovului (15 Noiembrie, Calea București etc.) și doar un pic de stradă pentru mașini. Deci ideea (în țările civilizate europene) asta e: mașinile în subteran, pietonii și bicicliștii la aer curat.

valescu

2018-07-19 12:56:40


alta spaga primita in primarie, dar se numeste realizarea de studii de fezabilitate. Poate pricep si oamenii din primarie urmatorul lucru: Ca sa fii incurajat sa mergi pe jos sau cu bicicleta iti trebuie un traseu cat mai usor cu trotoare si piste de biciclisti cat mai late, fara sa urci/cobori trepte respectiv pante. Bagati masinile in pasaje subterane tolomacilor ce sunteti.

Aurel Amalinei

2018-07-19 12:33:51


Daca edilii orasului vor sa vada nite pise bune pentru biciclist sa viziteze Oradia sau piste adevarate sa merga in Germania,Olanda, etc

Sfatnicul ot primăria Brașov.

2018-07-19 11:24:37


Aeroportul Brașov = WAX (va fi gata la sfântul așteaptă = la infinit) ; Autostrada Brașov-Comarnic = WAX (va fi gata la sfântul așteaptă = la infinit). Hai să ne apucăm și de pasaje și lifturi supraterane pe la intersecțiile cu sensuri giratorii și sufocate de trafic auto și pietonal. Că se putea, de peste 20 de ani ,să se construiască pasaje subterane. Dar de ce să-i facem , unde-i minte puțină și săracă (ca la primăria Brașov) ,în compensație e prostie multă . Și pasajele și lifturile supraterane ,la Brașov, au un viitor WAX.

Tudor Mihai

2018-07-19 09:33:25


@UiMit2018 Pistă de biciclete adecvată este doar în fata Primariei, PE TROTUAR. Și, cu multă bunăvoință, o bucățică pe Iuliu Maniu. În rest, niște dungi care se șterg după 3 ploi și un spațiu extrem de îngust pentru bicicliști. Altfel, nu pot să nu remarc faptul că Primăria nu înțelege, în continuare, că într-un oraș civilizat, intersecțiile sunt SEMAFORIZATE și NU SUNT GIRATORII peste tot. Dar, ce să-i faci, în Brașov, supranumit "orașul mașinilor", trebuie să păstrăm viteze de 80 km/oră pentru mașini la traversarea orașului. Iar pe pietoni, dă-i în colo de săraci, băgați-i în pasaje subterane, supraterane, sau mai bine să stea în casă dacă n-au mașini.

UiMit

2018-07-19 08:26:29


Pistele/Benzile de biciclete sunt in marea lor majoritate o gluma proasta. Cele desenate pe carosabil sunt o dea dreptul un pericol din cauza canalelor existente pe ele și a bordurilor înalte care ușor pot fi atinse cu pedala - de aici posibile incidente neplăcute. Din punctul meu de vedere ar trebuii sa se spună câți km de piste pentru bicicleta sunt funcționali și adecvați (siguri) nu cat exista teoretic. In rest doar spor la pedalat (chiar și edililor nu numai pentru imagine!)

rammstein

2018-07-19 08:26:11


unde ati vazut asa ceva??...pai nu era mai usor sa faceti pasaje subterane?...ca la cele doua placinte moldovenesti indicate de tine ,spatiu adiacent e mare cat china!!!!!...apropo cati oameni trec pasajele facute pe dn1 ??...

Liviu14

2018-07-19 07:36:23


Stimabile Radu Coltea, ce-i aia "statie de tip bike-sharing"?Nu se poate spune in limba romana, ca doar suntem in Romania!!!!!

ire levant

2018-07-19 07:33:37


Efectiv râd cu lacrimi. Avem gropi care nu sunt astupate de câțiva ani, și primăria vrea “pasaje cu lift”....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie