Curs BNR
1 EUR = 4.9764 RON
1 USD = 4.6500 RON
1 GBP = 5.8180 RON
1 XAU = 344.1075 RON
1 AED = 1.2660 RON
1 AUD = 3.0368 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.8953 RON
1 CAD = 3.3893 RON
1 CHF = 5.0964 RON
1 CNY = 0.6422 RON
1 CZK = 0.1980 RON
1 DKK = 0.6671 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2774 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9944 RON
1 KRW = 0.3380 RON
1 MDL = 0.2617 RON
1 MXN = 0.2743 RON
1 NOK = 0.4198 RON
1 NZD = 2.7572 RON
1 PLN = 1.1482 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0504 RON
1 SEK = 0.4254 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1175 RON
1 XDR = 6.1277 RON
1 ZAR = 0.2497 RON
RALIU
Publicat la 15 octombrie 2014
Faptul că matematic obţinuse deja titlul de campion naţional absolut şi în acest sezon nu l-a împiedicat pe Lucien Hora să câştige şi Trofeul Râşnov, ultima etapă a Campionatului Naţional de Viteză în Coasta 2014. La comenzile singurului monopostul înscris în concurs (Lola B99/50), pilotul reşiţean a fost cel mai rapid atât în antrenamentele de sâmbătă cât şi în manşele de concurs de duminică. „Mi-am dorit foarte mult această victorie mai ales pentru că traseul a fost mai ud, mai murdar, iar eu de obicei am probleme în astfel de condiţii. Dar nu am vrut să mă las la „H“-urile cu mai mulţi cai şi cu mai puţin ani. Rasnovul este o etapă minunată. Aici am obţinut prima mea cupă, în 1996, pilotând un Renault Alpine 5 de 1.4. iar acum, după 18 ani, este al 75-le „OPEN“ pe care îl câştig“, a declarat Lucien Horă la finalul întrecerii. Cea mai acerba lupta s-a dat în cea mai spectaculoasă grupă. După prima manşă de concurs, primii trei piloţi ai grupei H erau despărţiţi de mai puţin de o jumătate de secundă, Lucian Răduţ (Mitsubishi Lancer EVO VIII) având un avans de 0.26 secunde în faţa lui Ovidiu Zaberca (Mitsubishi Lancer EVO 8.5). Marco Tempestini (foto), la prima participare cu bolidul Nissan GT-R de 1000 de cai putere, nu era nici el departe, la doar 0.23 secunde în urma lui Zaberca. Însă Ovidiu Zaberca a dat din nou lovitura pe final. În a doua manşa a scos timpul de 2:05.455, fiind mai rapid decât Lucian Răduţ cu 0.43 secunde şi astfel Zabi a obţinut victoria grupei H la o diferenţă de doar 0.143 secunde. Răduţ încheie pe podium în clasamentul OPEN ultima etapă a sezonului. „A fost greu însă m-am concentrat şi mi-a ieşit încă o dată. Mă bucur că a fost o luptă strânsă, aşa ar trebui să fie întotdeauna. Traseul de la Râşnov este extraordinar şi îmi place foarte mult. Sunt un pic dezamăgit că traseul a avut porţiuni ude şi nu am putut să îmi îmbunătăţesc timpul de anul trecut”, a declarat Ovidiu Zaberca.
Tempestini, încântat de maşină, nu şi de condiţii
Marco Tempestini pierde podiumul clasamentului general la doar 0.13 secunde însă obţine a treia poziţia la grupa H. „Maşina a fost surprinzător de prietenoasă. Deşi este greu de stăpânit este foarte plăcută la condus. Din păcate, condiţiile nu ne-au ajutat să ne împrietenim foarte repede şi să folosim toată puterea maşinii. Dacă îmbunătăţim maşina eu cred că putem scădea acest timp cu câteva secunde. Mă bucur că maşina a plăcut foarte mult spectatorilor”, a declarat Marco Tempestini. Liderul Napoca Rally Academy a menţionat şi că dacă era încă „în cărţi“ pentru titlul grupei N, ar fi pilotat Subaru la Râşnov iar fiul său Simone
s-ar fi aflat la comenzile spectaculosului Nissan GT-R. Paul Andronic (Mitsubishi Lancer EVO IX) a încheiat Trofeul Râşnov pe a cincea poziţie a clasamentului OPEN, în faţa lui Armando Battocchi (Ferrari 458). Pilotul italian şi-a adjudecat însă victoria la categoria 2 Roţi Motrice în faţa lui Mircea Pădurean (VW Golf) şi a lui Bogdan Cuzma (Renault Clio). Pentru primul loc la grupa N s-au duelat Simone Tempestini (Subaru Impreza R4) şi Adrian Iliescu (Mitsubishi Lăncer EVO IX). Deşi cei doi au fost departajaţi de doar 0.336 secunde după prima manşă de concurs, Iliescu a greşit pe a doua urcare în timp ce Simone a scos un timp excelent, 2:11.903. Tempestini Jr. a fost însoţit pe podiumul grupei de Dan Sorin Prepeliţa şi de Adrian Ionescu. Şi victoria grupei A a fost una extrem de disputată. George Creţu a ieşit învingător în faţa lui Radu Ortelecan la o diferenţă de doar 0.142 secunde. Cristian Rădulescu a completat podiumul grupei. Maşinilor istorice reprezintă una dintre cele mai admirate categorii de la „coastă”. Grupei I1 a fost câştigată de Cătălin Cedric Ghinea, la volanul unui MG C GT. Acesta a fost urmat de două MINI, pilotate de Alexandru Ciolan şi Marian Comsa. Eduard Tonsch (BMW 2002) l-a învins pe Panagiotis Ladopoulos (Ford Escort) în lupta pentru prima poziţie la „I2”. Costin Ganescu a obţinut ultima poziţie pe podium pilotând un Fiat X1/9. Mihai Manole (Peugeot 208 R2) a câştigat pentru a şaptea oară în acest an categoria destinată debutanţilor iar Mihai Beldie a fost din nou cel mai rapid pilot al unei maşini diesel (BMW 120D). ACM Sport Reşita a câştigat întrecerea echipelor. Pe doi au încheiat cei de la Rally Dream Team iar pe trei Serus SG.
nu este nici un comentariu
Rapid îşi caută antrenor după eşecul experimentului Bogdan Lobonţ (46 de ani). Pe listă a apărut de curând numele portughezului Toni Conceicao (62 de ani), iar acest lucru l-a deranjat[...]
2024-05-02 citeste mai multCristi Chivu (43 de ani) o pregăteşte pe Inter U19 din 2021, iar la finalul acestui sezon îi expiră contractul. Fostul internaţional român e gata să facă următorul pas[...]
2024-05-02 citeste mai multÎn urmă cu un an, Laurenţiu Lică (foto) încă era jucător şi activa la SCMU Craiova, cu care a câştigat medalia de bronz şi Cupa României. În urmă cu trei zile a[...]
2024-05-02 citeste mai multCS ShinDo Braşov a dat doi medaliaţi la „Mondialul” din Antalya, competiţie pe care România a încheiat-o pe primul loc
2024-05-02 citeste mai multAFC Câmpulung Muscel, liderul playoff-ului Seriei a 5-a a Ligii a 3-a şi-a prezentat marţi noul antrenor principal. Potrivit liga2.prosport.ro, este vorba despre Costin Lazăr, cel care preluase[...]
2024-05-02 citeste mai mult
Adaugă un comentariu